Miksi ei tajuta, että myös isovanhemmilla on elämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mummi

Vieras
Olen mummo kolmelle lapsenlapselle, jotka ovat todella suloisia ja alle kouluikäisiä. Olen 54v eli en mikään ikäloppu, joten harrastan, matkusta ja olen aktiivisesti työelämässä mukana. En jaksa enää kuunnella syyllistämistä siitä miten monta ulkomaanmatkaa vuodessa teen tai sitä miten paljon aikaa harrastuksiini menee. Tämä kun on kuulemma kaikki pois lapsenlapsilta. Miksi ei tajuta, että haluan vielä elää kun elän. Olen toki lastenlasteni kanssa silloin kun parhaaksi näen ja kun olen kotona ja vapaa-ajalla. Miksi mummojen ja pappojen ei anneta elää, vaan kaikki vapaa-aika pitää käyttää pienille lapsille. Tätä en ymmärrä?

Totta kai elät itsellesikin, et vain lapsillesi ja lapsenlapsillesi!

Ja lapsenlapsillekin on mukavampaa, kun on pirteä ja virkistynyt, elämässä mukana oleva mummi eikä mikään säästäväinen kotona kyhjöttävä erakko.

Alkuperäinen kirjoittaja pienten äiti:
tämä on juuri tätä itsekästä käyttäytymistä. Minä, minä ja minä eikä kukaan muu!

Nimenomaan, miten kehtaa mummi ajatella itseään, kun pitäisi olla katsomassa sinun, sinun, sinun lapsiasi eikä kenenkään muun...

Mie en tajua sitä, miksi ex anoppi haluaa viettää kaikki lomansa lapseni kanssa, vaatisi, että myös jokatoinen viikonloppu on saatava. Kai sillä ei ole sitä omaa elämää :D . Mutta nauti ihmeessä sinä omasta elämästäsi! Ei sulla ole mikään velvollisuus mummoilla kokoajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Jotkut näes luulee/olettaa ja on sitä mieltä että isovanhemmilla ei ole omaa elämää ja että niiden velvollisuus on hoitaa myös lapsenlapset silloin kun he haluavat!

näin juuri! Pienten lasten vanhemmat on välillä itsekkäitä, vain heillä on raskasta ei muilla.

Meillä toisin-näemme vanhempiani neljän kk välein puoli pvää;vaikka asumme 4km päässä toisistamme. En koskaan ole vanhemmiltani mitään pyytänyt tai halunnut-eivätkä he ole koskaan mitään tarjonneet.Appivanhempia näemme 2krt/vuodess-jouluna ja isänpäivänä.Asuvat 56km päässä.En ole koskaan heiltäkään pyytänyt mitään enkä saanutkaan-en edes lastenhoito apua.Toisinaan toki toivon että olisipa isovanhemmat jotka omaehtoisesti haluaisivat lapsenlapsiaan hoitoon ja minä mieheni kanssa saisimme olla hetken kahden.

Musta on kamalaa sanoa, että tuo on itsekästä käyttäytymistä. Mummit ja ukit ovat omat lapsensa kasvattaneet, joten olkoot niin itsekkäitä kuin ikinä haluavat:). Meillä mummi ja ukki kattovat mielellään poikaa, tosin niin pieni että päivisin ja muutamaa tuntia kerrallaan. Mut ei siis tulis mieleenkään pyytää heitä perumaan MITÄÄN menojaan sen takia. Lapsi on meidän ja me joustetaan, se on selviö. Onneksi on isovanhemmat, jotka haluavat olla pojan kanssa, se on lahja:)

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja pienten äiti:
tämä on juuri tätä itsekästä käyttäytymistä. Minä, minä ja minä eikä kukaan muu!

Nimenomaan, miten kehtaa mummi ajatella itseään, kun pitäisi olla katsomassa sinun, sinun, sinun lapsiasi eikä kenenkään muun...

Niinpä...kuka siinä se itsekäs on. Ei mun mielestä isovanhemmat ole sitä varten, että kun vanhemmat haluaa vapaata lapsistaan, isovanhemmille pitää aina sopia, että lapset menee sinne. Jos niitä lapsia ei oikeasti halua, niin niitä ei sitten varmaan kannata hankkia. Sun omia lapsiasi ne on eikä sun vanhempien!

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Meillä mummojen ja pappojen annetaan elää omaa elämää. Lastenlasten kanssa he eivät vietä koskaan aikaansa.
Voimia sinulle! :hug:

Meillä on myös näin. Ei häiritse mummojen vapaa-ajan viettoa eikä matkustelua meidänkään lapset (eivät siis tapaa kuin synttäreillä jos silloinkaan).
Kohta ne sunki pallerot on niin isoja ettei ne enää teille tuu sua häiritsemään.

Musta on ihanaa, ku äiti ja isä on eläkkeellä ja ne on aina paikalla. Melkein aina siis. Ja jos ne ei näe meidän lapsia viikkoon, niin ne alkaa ikävöimään. Lapset on niillä ku kotonaan, eikä ne sen kummemmin järjestä niille mitään erikoista.

Mun vanhemmat on aina ollut semmosia kotona viihtyjiä ja paikallaolijoita. Äiti inhoaa matkustelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Musta on ihanaa, ku äiti ja isä on eläkkeellä ja ne on aina paikalla. Melkein aina siis. Ja jos ne ei näe meidän lapsia viikkoon, niin ne alkaa ikävöimään. Lapset on niillä ku kotonaan, eikä ne sen kummemmin järjestä niille mitään erikoista.

Mun vanhemmat on aina ollut semmosia kotona viihtyjiä ja paikallaolijoita. Äiti inhoaa matkustelua.

Mä ainakin käsitin tämän niin päin, että jos ne isovanhemmat haluaa mennä ja tulla miten haluavat eikä sen mukaan, jos heidän lapsensa haluaa omista lapsistaan vapaata aikaa, niin siitä vedetään sitten herne nenään, jos isovanhemmille ei sovikaan, että lapset menee sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mä ainakin käsitin tämän niin päin, että jos ne isovanhemmat haluaa mennä ja tulla miten haluavat eikä sen mukaan, jos heidän lapsensa haluaa omista lapsistaan vapaata aikaa, niin siitä vedetään sitten herne nenään, jos isovanhemmille ei sovikaan, että lapset menee sinne.

Juu, kyllä määkin sen tajusin. mut se voi olla syynä, miksi se aika lastenlasten kanssa tuntuu niin raskaalta, että yritetään aina järjestää niille jotain erikoista. Meidän lapset viihtyy mummolassa vaikka perunannostossa tai puusouvissa tai mitä siellä millonkin on.

en odota mitään minäkään, eikä mies.

mutta kyllähän unelmatilanne olis että mummut pari kertaa vuodessa ainakin haluaisivat lapset hoitoon. haluisivat olla lasten kanssa aikaansa.

mutta kaikki tekee tyylillään

Yhteistyössä