Miksi Ei-mielipide painaa enemmän kuin kyllä vauva-asiassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta tahtoo vauva-ketjusta mieleen. Minäkin haluaisin kolmannen lapsen, mutta mies tykkää että lapsiluku on täynnä. Siis se joka sanoo ei päättää keskustelun vaikka kuinka yrittäs myönnytellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli tuosta tahtoo vauva-ketjusta mieleen. Minäkin haluaisin kolmannen lapsen, mutta mies tykkää että lapsiluku on täynnä. Siis se joka sanoo ei päättää keskustelun vaikka kuinka yrittäs myönnytellä.

Koska uudesta perheenjäsenestä tulee olemaan vastuu kummallakin ja on väärin olettaa toisen haluavan niin suurta vastuuta.

Lasta ei kannata "hankkia" jos toinen on vähääkään epäileväinen. Ei toisesta saa tehdä vanhempaa vasten tahtoa, sillä on kauaskantoisesti ikäviä seurauksia.

Lasta ei kannata "hankkia" jos toinen on vähääkään epäileväinen. Ei toisesta saa tehdä vanhempaa vasten tahtoa, sillä on kauaskantoisesti ikäviä seurauksia.

Näin. Tottakai Ei on tässä asiassa vahvempi kuin kyllä. Joutuuhan se mieskin huolehtimaan lapsesta, jos ei muuten niin ainakin rahallisesti.

Nyt haluan olla tahallani lapsellinen, mutta epistä kun muitten miehet haluaa aina lapsen kun puolisokin haluaa. Siis tämä oli oikeasti tyhmä kommentti. Mutta kuvaa hyvin tätä minäkin haluan-tunnetta.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Näin. Tottakai Ei on tässä asiassa vahvempi kuin kyllä. Joutuuhan se mieskin huolehtimaan lapsesta, jos ei muuten niin ainakin rahallisesti.

Ja jos lapsen hankkii vaikka mies ei halua, niin ei ole reilua vaatia sitten mieheltä mitään, elareita, hoitoviikonloppuja, myötäelämistä...

Mullakin oli kauhea vauvakuume (n.6kk sitten), mutta miehellä ei. No nyt sillä on vauvakuume ja mulle iski paniiki, että en tiedäenää haluanko sitä vauvaa sittenkään ihan vielä...
Ei ne haluamiset ja haluamattomuudetkaan aina niin yksiselitteisiä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt haluan olla tahallani lapsellinen, mutta epistä kun muitten miehet haluaa aina lapsen kun puolisokin haluaa. Siis tämä oli oikeasti tyhmä kommentti. Mutta kuvaa hyvin tätä minäkin haluan-tunnetta.

Olet tosiaan lapsellinen. Kaikkien puolisot eivät halua lasta silloin kun toinenkin. On myös miehiä jotka haluaisivat lisää vaikka vaimo ei. Nää asiat on sellasia joista kannattaisi etukäteen keskustella, ettei tule yllätyksenä kun mies haluaakin yhden tai kaksi lasta vaikka itse on haaveillut kymmenestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olet tosiaan lapsellinen. Kaikkien puolisot eivät halua lasta silloin kun toinenkin. On myös miehiä jotka haluaisivat lisää vaikka vaimo ei. Nää asiat on sellasia joista kannattaisi etukäteen keskustella, ettei tule yllätyksenä kun mies haluaakin yhden tai kaksi lasta vaikka itse on haaveillut kymmenestä.

Peesi. Ja minusta se osoittaa vain mieheltä vastuullisuutta kun uskaltaa vastustaa vaimonsa halua noin isossa asiassa jos ei kerta itseään ajatus ilostuta. Pahinta mitä voi syntymättömälle lapselle tehdä, on se että tekee sen ei-toivottuna maailmaan.

Nää asiat on sellasia joista kannattaisi etukäteen keskustella, ettei tule yllätyksenä kun mies haluaakin yhden tai kaksi lasta vaikka itse on haaveillut kymmenestä.

Nämä asiat ovat myös sellaisia, jotka muuttuvat vuosien varrella.

Kun on jo kokemusta lapsiperheen arjesta, käsitys siitä miten paljon rahaa lapsiin uppoaa, omaa kokemusta siitä miten oma aika ja parisuhdeaika vähenee kun lapsiluku lisääntyy, niin voikin käydä niin että (esim.) mies ei haluakaan enää viittä lasta vaikka alunperin oli viidestä puhe.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nää asiat on sellasia joista kannattaisi etukäteen keskustella, ettei tule yllätyksenä kun mies haluaakin yhden tai kaksi lasta vaikka itse on haaveillut kymmenestä.

.

Kyllä.
Minä puhuin ennen ainakin kolmesta tai neljästä lapsesta. Enkä todellakaan missään tapauksessa enään ikinä halua ainakaan biologista lasta.
Olisi kauheaa jos mies käyttäisi sitä valttikorttina mitä olen lupaillut ja puhunut yli 10-v sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

.

Kyllä.
Minä puhuin ennen ainakin kolmesta tai neljästä lapsesta. Enkä todellakaan missään tapauksessa enään ikinä halua ainakaan biologista lasta.
Olisi kauheaa jos mies käyttäisi sitä valttikorttina mitä olen lupaillut ja puhunut yli 10-v sitten.

Ilmaisin itseäni huonosti, en tarkoittanut että lapsiluku pitäisi päättää ennen kuin ensimmäistäkään on pukattu maailmaan. Kaikkien luulisi ymmärtävän että tilanteet muuttuu, ja mielipiteet muuttuu. Voi olla että lapsia saakin vain hoidoilla. Tai synnytys on traumaattinen. Tai ei jaksakaan sitä arkea kuten luuli. Tai kaikki onkin niin ihanaa että menisi pari lisääkin kivasti.

Asiasta voi varmaan silti puhua kuten aikuiset ihmiset ja puolisoa kunnioittaen. Eikä lapsellisesti tasolla kun kaikki muutkin saa ja mä haluuuuuuuun!!! :headwall: Oletusarvoisesti aikuiset pystyy päättämään näinkin isoista asioista järkevästi.

Asiasta voi varmaan silti puhua kuten aikuiset ihmiset ja puolisoa kunnioittaen. Eikä lapsellisesti tasolla kun kaikki muutkin saa ja mä haluuuuuuuun!!! :headwall: Oletusarvoisesti aikuiset pystyy päättämään näinkin isoista asioista järkevästi.
Siitä päästäänkin taas alkuperäiseen aiheeseen: jos itse haluaa vielä lapsen, ja puoliso ei halua, eikä asia keskustelemallakaan miksikään muutu, niin "voittaako" ei-mielipide aina?

Tätä minäkin halusin asiallista keskustelua. Enkä todellakaan oikeasti ole lapsellinen. Kuvasin vain sitä tunnetta mikä monella vauvakuumeisella on kun puoliso ei halua enään lapsia. Haluaisin vain kuulla minkälaista keskustelua muilla on asiasta käyty. Onko miehenne ei vastaus ollut ehdoton vai mietitäänkö ja palataanko aiheeseen aina siiloin tällöin.

Minusta se ei painaa sen vuoksi enemmän tässä lapsiasiassa, että kyse ei ole vain vauvansaamisesta tai lapsenkaan saamisesta, vaan kokonaisen ihmiselämän tuottamisesta vastuineen ja huolineen päivineen. Tietysti myös iloa ja onnea on useimmiten luvassa, mutta minusta on hyvä, että siinä vaiheessa, kun asiasta päätetään, kumpikin sitä aidosti haluaa.

Yhteistyössä