Miksi ei lapsia häihin?

• Viestiketjun aloittaja äitee ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:37 Cathryn kirjoitti:
.

Kyllä on outoo. Ainahan ne lapset on siellä nurkissa ja pihoilla juossu ja pitäneet hauskaa.
Jos noin aina olisikin, mutta moni järjestää hääjuhlan ihan keskellä kaupunkia normaalissa ravintolassa.
Kyllä siellä nurkissa juoksu voi hiukka ahdistaa kaikkia ja ulos ei voi oikein mennäkään, ellei kadulla halua juoksennella.

LindaGP
Olen ollut yksissä häissä, jotka järjestettiin aikuisten kesken purjelaivassa. Jo pelkästään tilanpuute ja turvallisuus olivat siinä syynä pitää lapsettomat hääjuhlat. Ihan ymmärrettävää, eikös?

äitee ihmettelee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:45 emo kirjoitti:
Tän on pakko olla provo! Ei voi oikeesti olla noin idiootti että kuvittelee lasten jaksavan istua ja hyssytellä korrektisti koko päivän.
En menis ihan heti idiootiksi ketään nimittelemään,olenhan sentään fiksu mutta näköjään kaikki eivät ole,suotakoon se heille.

Sulle vaan tiedoksi et ei ne häät yleensä koko päivää kestä =)
Ja kyllä lapset osaa käyttäytyä jos heidän vanhemmat osaa ja kykenee heidät kasvattamaan ;)

vire
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:50 äitee ihmettelee kirjoitti:
\
Tän on pakko olla provo! Ei voi oikeesti olla noin idiootti että kuvittelee lasten jaksavan istua ja hyssytellä korrektisti koko päivän.
En menis ihan heti idiootiksi ketään nimittelemään,olenhan sentään fiksu mutta näköjään kaikki eivät ole,suotakoon se heille.

Ja kyllä lapset osaa käyttäytyä jos heidän vanhemmat osaa ja kykenee heidät kasvattamaan ;)

Ja ainahan se ettei halua häihinsä lapsia ei ole käytöstavoista kiinni.
Jos vaan ei halua niin ei halua.

Ymmärrän hyvin molemmat häät. Miellä oli iltahäät ja illallishäät. Eli kirkko vasta klo: 17.00 ja 5 lajin illallinen alkoi klo: 18.30. Illallishäissä, joissa istutaan pöydässä ja ruoka on on yksi kohokohdista, ei oikein voi järjestää niin että pieniä lapsia on mukana. Aivan eri on vaikka kesähäät, ulkona iso teltta ja iso pihapiiri ja seisova pöytä jne.... Häitä on nykyään niin monenlaisia joten kutsutun tulee luottaa kutsujan tahtoon. Eli sopivatko nämä häät lapsille jne.

\
No ennen tätä palstailua en ollu koskaan kullukkaan siitä, että johonkin häihin EI kutsuttais lapsia tai siis juhlavieraiden lapset ei olis tervetulleita.

Kyllä on outoo. Ainahan ne lapset on siellä nurkissa ja pihoilla juossu ja pitäneet hauskaa.
Just näin. Ei meidänkään häissä mitään kummoista ohjelmaa ollut, kenenkään lapset ei istuneet "hillitysti" mutta mitä sitten :xmas: kaikilla oli kivaa, jotkut aikuiset ottivatkin juomaa, mutta lapset oli kyllä eri puuhissa ja selvien aikuisten kanssa.
Sellasiin juhliin en edes haluaisikaan, jos järjestäjien mielestä lapset ois vaan häiriöks ja pilaisi muka päivän tms.

Mä en jaksa uskoa että se olis kasvatuskysymys jos PIENET lapset ei jaksa koko hääjuhlaa istua kiltisti paikoillaan.Tai no jos ne on peloteltu niin hyvin etteivät uskalla missään tapauksessa eikä missään koskaan vapaasti olla.

äitee ihmettelee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:55 TheSimpsons kirjoitti:
\
No ennen tätä palstailua en ollu koskaan kullukkaan siitä, että johonkin häihin EI kutsuttais lapsia tai siis juhlavieraiden lapset ei olis tervetulleita.

Just näin. Ei meidänkään häissä mitään kummoista ohjelmaa ollut, kenenkään lapset ei istuneet "hillitysti" mutta mitä sitten :xmas: kaikilla oli kivaa, jotkut aikuiset ottivatkin juomaa, mutta lapset oli kyllä eri puuhissa ja selvien aikuisten kanssa.
Sellasiin juhliin en edes haluaisikaan, jos järjestäjien mielestä lapset ois vaan häiriöks ja pilaisi muka päivän tms.
Hienoa että joku muukin rakastaa lapsia ja kokee että eiväthän ne toiki häiriöksi ole.
Iloinen perhetapahtuma!
Varmasti hääparille itselläänkin joskus lapsia tulee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:50 äitee ihmettelee kirjoitti:
\

Pikkasen eri asia myös sen suhteen minkä ikäisen lapsen tässä on ns. kasvattanut. Esikoinen, joka oli 2 vuotta sitten aivan järkyttävä uhmisriiviö, on nyt kohtuullisen hyvin käyttäytyvä 4-vuotias. Mutta kuopus, 1v9kk, ei puhu, kuulo varsin valikoiva, juoksee ja kiipeää kuin pieni simpanssi, saa heittäytymisraivareita jnejne. Voit iha ntulla selittämään sille, että istu ny neljä tuntia hiljaa. Jos sille kääntää selkänsä, niin tietää kyllä kääntäneensä, se saa "loistoideoita" salaman nopeudella... En jätä sitä kotonakaan silmistäni. Parin vuoden päästä hän varmaan on haalinut sen verran holttia ja malttia, että jaksaa kokonaiset häätkin.

Sitäpaitsi on aivan upea elämys syödä lämmintä ruokaa samaan aikaan kuin muut. Pelkästään siksikin menisin ilman lapsia. Ja milläs tanssit ja vahdit vekaroitasi? (Taas sama, 4-v pärjää sen tovin vahtimattakin, 2-v ei.)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:57 Miksuli kirjoitti:
Mä en jaksa uskoa että se olis kasvatuskysymys jos PIENET lapset ei jaksa koko hääjuhlaa istua kiltisti paikoillaan.Tai no jos ne on peloteltu niin hyvin etteivät uskalla missään tapauksessa eikä missään koskaan vapaasti olla.
näin mäkin luulen. kyl ainakin noilla mun 3-ja 1-vuotiailla tulis väsy eikä varmaan malttais istua useampaa tuntia. sitä paitsi vaikka meidät koko perheenä kutsuttais esim ystävien häihin niin menisin todennäköisesti yksin että saisin itsekin nauttia päivästä erilailla. sukuhäihin ottaisin lapset mukaan, jos siis kutsutaan kaikki.

itse ainakin tykkään mennä ihan miehen kanssa kahdestaan häihin, vaikka lapset oliskin kutsuttu... eihän ne nyt pikkutunneille jaksa valvoakaan
.
mutta jos kutsutaan lapsia häihin niin olis kyl kohtelias laittaa lapsille joku puuhanurkka, kyniä ja paperia, leluja telkkari ja videoita tmv... ja vaikka palkata lastenvahti lapsia valvomaan.

äitee ihmettelee
\
Millaisissa häissä yleensäkkin immeiset olette olleet kun jauhatte että lapset ei jaksa istua paikoillaan?Ja monia tunteja...
Yleensä ne hääpuheet on lyhyitä ja rentoja ja entäs ruokailut?Syöväthän ne lapset kotonakin,eikö ne saisi syödä juhlissakin.Nällisti pöydässä kukin omalla paikallaan.
Tuossa ruokailu asiassa pahoin pelkään että monilla löysä kasvatus ja lapset syö olkkarissa ja katsoo telkkaria joten eivät osaisikaan käyttäytyä ja syödä pöydässä =)

Tuo pelottelu ei ole meidän perheen malli ja toivon ettei kukaan lapsi joutuisi moista koskaan kokemaan.

Minä ymmärrän hyvin halun lapsettomiin häihin. Juhlaväki kuulee mitä pappi puhuu kirkossa, mitä juhlaan valitut puhujat sanovat ja videoihinkaan ei tulee pelkää kiljuntaa ja pienten jalkojen "töpöstelyä". (lähinnä uusien lakerikenkien pauketta)

Minä äitinä nautin siitä että saan syödä lämmintä ruokaa samaan aikaan kuin muutkin, mun ei tarvitse ravata edestakaisin lautasten kanssa hakemassa lapsille ruokaa. Voi keskustella toisten aikuisten kanssa. Minun ei tarvitse käydä vessassa muuta kuin omilla tarpeillani.
Voin tanssia mieheni kanssa kaikessa rauhassa, viettäen sitä paljon mainostettua laatuaikaa puolisoni kanssa. (ja samalla hoituu parisuhdekin)

Me emme ota lapsia mukaan jos ei ole ihan pakko = lapsenvahtia ei ole ja meno on pakollinen.

just joo

.
mutta jos kutsutaan lapsia häihin niin olis kyl kohtelias laittaa lapsille joku puuhanurkka, kyniä ja paperia, leluja telkkari ja videoita tmv... ja vaikka palkata lastenvahti lapsia valvomaan.
[/quote]

Vai että hääparin täytyisi palkata lapsenvahti?! Juuri tämän takia monet eivät halua lapsia häihin, kun pitäisi järkätä "puuhanurkkaus" telkkareineen, pleikkareineen videoineen ym. laitteineen, jotta kullannuput varmasti viihtyy. Ja ruokalistalla nauravia nakkeja ja ranskalaisia :headwall: Jos lapset tieten tahtoen halutaan raahata juhliin mukaan niin kyllä se on vanhempien velvollisuus vahtia omia lapsiaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:16 äitee ihmettelee kirjoitti:
Ei,tätä ymmärtää en voi.Miksi on yleistynyt käytäntö että lapsia ei
Itse en mene sellaisiin juhliin jonne lapset ei saisi tulla.Hääthän ovat PERHEJUHLA,miksi lapset pitää jättää kotiin?

Ja miksi häihin pitää liittyä viinakset?Eikös vaikka onnittelumalja olisi passeli.Ryyppyjuhlat on erikseen.
meidän häihin KAIKKI lapset olivat erittäin tervetulleita.

vinnaksia oli seuraavasti: onnittelu malja, jokaisessa pöydässä 15 henkeä kohti 3-4 pulloa viiniä, ja illalla lapsiperheiden lähdettyä oli tarjolla boolia. kukaan ei ollu humalassa, paitsi sitten ihan iltayöstä kun ei siellä enää lapsia sileen ollutkaan...

en todellakaan tiedä miksi lapsia ei enää kutsuta häihin! musta se on tosi outoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:23 äitee ihmettelee kirjoitti:
\
Millaisissa häissä yleensäkkin immeiset olette olleet kun jauhatte että lapset ei jaksa istua paikoillaan?Ja monia tunteja...
Yleensä ne hääpuheet on lyhyitä ja rentoja ja entäs ruokailut?Syöväthän ne lapset kotonakin,eikö ne saisi syödä juhlissakin.Nällisti pöydässä kukin omalla paikallaan.
Tuossa ruokailu asiassa pahoin pelkään että monilla löysä kasvatus ja lapset syö olkkarissa ja katsoo telkkaria joten eivät osaisikaan käyttäytyä ja syödä pöydässä =)

Tuo pelottelu ei ole meidän perheen malli ja toivon ettei kukaan lapsi joutuisi moista koskaan kokemaan.
no kaikissa häissä missä minä olen ollut on puheiden ja ruokailun lisäksi myös muuta ohjelmaa ja noihin menee aikaa aina 3-5tuntia.. (siis kaikkiin yhteensä.. puheet, ruokailu, ohjelmat, kahvittelu)

Yhteistyössä