Miksi Breivikin uhreilla on tarve todistaa "me voitimme sinut,,,"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "verena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"verena"

Vieras
Utöyalta selvinnyt Breivikille: "Me voitimme" - Norjan joukkomurhat - Ulkomaat - HS.fi

En ymmärrä miksi kyseisillä uhreilla on tarve todistaa niin itselleen kuin Breivikille, että "me emme sinua pelkkää, me voitimme,," ja sitä rataa.
Yrittääkö ne saada Breivik niinkuin provosoitumaan tai miettimään, että "perhana kun tekoni ei onnistunut täydellisesti"
Todellisuudessahan Breivik onnistui teossaan paremmin kuin oikeasti toivoi. Media julkkisuus oli ympäri maailmaa isona otsikkona, sai viestinsä/aatteensa hyvin perille ja uhrien määrä "tarpeeksi paljon". Ja ne jotka hyppäsivät veteen niin kyseinen sankari piti uhreja kuin metsästäjä ampumassa sorsia

Ja siksi, koska se, että uhrit eivät märise siellä ja anna oman elämänsä tuhoutua ja tekevät sille selväksi, että se ei voittanut, on Breivikille pahempaa, kuin 100 vuoden vankeus. Breivikin kaltaiselle sekopäälle vankeus ja kuoleman tuomio ovat sellaisia rangaistuksia, joista hän nauttisi, kulkisi pää pystyssä, koska hän ajattelee sitten, että hän kärsii ylpeänä uskonsa ja vakaumuksensa puolesta. Toivottavasti joutuu iäkseen mielisairaalaan, se musertaa tollaset sairaat ihmiset ihan täysin!

Eikä saisi olla tolla fiiliksellä? Mun mielestä kukaan ei voi ruveta sanelemaan mitä tossa tilanteessa saa tuntea. Ja voidaanhan me nyt meuhkata että 'mä en ainakaan tekis noin vaan näin ja näin' mutta kun sitä ei voi tietää ennen kuin on itse siinä tilanteessa.

• Tykkää
Reactions: unelmoiden
Ja siksi, koska se, että uhrit eivät märise siellä ja anna oman elämänsä tuhoutua ja tekevät sille selväksi, että se ei voittanut, on Breivikille pahempaa, kuin 100 vuoden vankeus. Breivikin kaltaiselle sekopäälle vankeus ja kuoleman tuomio ovat sellaisia rangaistuksia, joista hän nauttisi, kulkisi pää pystyssä, koska hän ajattelee sitten, että hän kärsii ylpeänä uskonsa ja vakaumuksensa puolesta. Toivottavasti joutuu iäkseen mielisairaalaan, se musertaa tollaset sairaat ihmiset ihan täysin!

Siis jalkavammaisena menee sanomaan Breivikille, että sinä istut valtion hotellissa täysylläpidolla ja minä jalkavammaisena jatkan elämää niinkuin ei mitään olisi tapahtunut? Ei Breivik taida vakuuttua uhrien väittämistä

Siis jalkavammaisena menee sanomaan Breivikille, että sinä istut valtion hotellissa täysylläpidolla ja minä jalkavammaisena jatkan elämää niinkuin ei mitään olisi tapahtunut? Ei Breivik taida vakuuttua uhrien väittämistä

Siekii puhut vain Breivikin uhreista, vaikka he haluavat olla taas omia henkilöitänsä. He tahtovat osoittaa, ettei heitä voi nujertaa.

Yhteistyössä