vasta kihloissa
Kohta viisi vuotta kihloissa. Vähän aikaa vielä ja saattaa käydä niin, etten suostu enää naimisiin menemäänkään koska sitä näin kauan pitää harkita haluaako minusta vaimon itselleen.
No on siinäki malli lapsilleAlkuperäinen kirjoittaja ieras:Joo me ei olla edes avoliitossa, vaikka kolmas lapsi tulossa. Kukin tavallaan. Tämä sopii meille.
Kerrankin löytyi yksi, joka tekee asiat "oikeassa järjestyksessä !"Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:Noh, me ollaan oltu yhdessä vasta 1.5 vuotta ja avoliitossa ollaan, lapsia ei vielä ole. Eli me mennään naimisiin sitten, ku aiotaan hankkia lapset. Ja lapsia aletaan yrittämään vuoden päästä, joten naimisiin siinä just ennen. Eli meilä on menossa tutustumiskausi, niin ei silleen kiirettä.
Itekään en sit oikeen ymmärrä niitä, jotka ovat vuosikausia yhdessä avoliitossa ja lapsia, mutta kukin tyylillään. Ei se mua häiritsisi, mutta itse en siihen haluaisi. Ja ite en oo uskovainen, eli mulla ei liity mitään sellaisia piirteitä. Häämenoja on vietetty jo aikojen alusta, eli ite ainakin haluan sitoutua siihen toiseen. Onhan se helpompi kaikki perimä- ja lapsihommat sitten. Jos ajatellaan käytännön puolta..
Ite en myöskään taas ymmärrä sitäkään kyllä, että mennään heti naimisiin tyypin kans, jota ei yhtään tunneta. Se saa multa kyllä vielä vähemmän kanantusta ku avoliitossa loppuelämän oleskelu =D Mutta tässäkin kukin taas tyylillään.
P.S. Näistähän pitää olla kumpasenkin samaa mieltä, tai on ero tuloillaan. Jos toinen haluaa avioliittoon ja toinen ei, niin sitten homma ei toimi. Sama koskee lapsiakin ja muuta.
Mä ajttelisin, että on jokaisen parin asia sitten, että miten suhtautuvat avioliittoon. Ongelma on siis ihmisissä eikä itse siinä avioliitonssa ajatuksena. Eli jos antaa avioliitolle sen todellisen merkityksen, niin uskon, että liitto kestääkin paremmin.Alkuperäinen kirjoittaja cothis:Mitkään paperit ei suhdetta muuta. Avioliitto on nykyään menettänyt merkitystään niiiiin paljon.. mennään naimisiin mielijohteesta ja erotaan ja sama uusiksi. "Kunnes kuolema erottaa" piti jopa joskus aika kutinsa.Alkuperäinen kirjoittaja aviopuoliso:Mä en itse koe sitä niin, mutta onhan tuo tietysti myös omanlaisensa tapa ajatella. Miten se on yliarvostettua, siis mikä siinä??Alkuperäinen kirjoittaja cothis:Avioliitto on ihan yliarvostettua.
Miten niin?Alkuperäinen kirjoittaja huh:No on siinäki malli lapsilleAlkuperäinen kirjoittaja ieras:Joo me ei olla edes avoliitossa, vaikka kolmas lapsi tulossa. Kukin tavallaan. Tämä sopii meille.
höh. Surullista. Etkö ole mieheltä edes kysäissyt, että missähän vika??Alkuperäinen kirjoittaja vasta kihloissa:Kohta viisi vuotta kihloissa. Vähän aikaa vielä ja saattaa käydä niin, etten suostu enää naimisiin menemäänkään koska sitä näin kauan pitää harkita haluaako minusta vaimon itselleen.
Te siis riitelette saman katon alla?? Onko teidän lapsetkin ihan onnellisia tilanteeseen, eikö ne haluaisi että asuisitte kaikki samassa? Mukavaa, jos teillä menee hyvin noin. Jos meillä toinen muuttais erilleen, niin varmaan lapset olis aika järkyttyneitä ja joutuisi kyllä kovasti selittämään asioita heille. Sehän olis jo käytännössä ero.Alkuperäinen kirjoittaja ieras:Miten niin?Alkuperäinen kirjoittaja huh:No on siinäki malli lapsilleAlkuperäinen kirjoittaja ieras:Joo me ei olla edes avoliitossa, vaikka kolmas lapsi tulossa. Kukin tavallaan. Tämä sopii meille.
Ydinperhe on ainoa oikea? Jos me ei haluta jakaa arkeamme, mutta halutaan kuitenkin pysyä perheenä? Näin me ollaan onnellisia kaikki, mutta joidenkin vanhoillisten käsitysten mukaan meidän pitäisi olla saman katon alla kaikkien riitojen keskellä. Ja luultavasti sitten erota.
En kyllä tee siitä ongelmaa, mutta voin kirjoittaa mielipiteeni kyllä keskustelupalstalle En pohdi siis toisten avo- ja avioliittoja, näin vain aiheen esille tullessa saatan kertoa mielipiteeni.Alkuperäinen kirjoittaja goop:Miksi naimisissa olevat tekevät ongelman siitä että toiset eivät ole naimisissa? Miten se on teiltä pois? Kun se ei ulos päin edes näy millään lailla onko joku pari naimisissa vai ei, niin miksi tuota tarvii ihmetellä.
ei se ole mulle mikään ongelma. Kysyin asiaa lähinnä siksi, että kiinnosti tietää syitä siihen. No tuossahan on tullut monenlaisia syitä. Olen vaan kauhian utelias.Alkuperäinen kirjoittaja goop:Miksi naimisissa olevat tekevät ongelman siitä että toiset eivät ole naimisissa? Miten se on teiltä pois? Kun se ei ulos päin edes näy millään lailla onko joku pari naimisissa vai ei, niin miksi tuota tarvii ihmetellä.
Eli asutte erossa ja olette silt yhdessä? Otatte kuitenki korotetut tuet, niinkö? Onko vapaa suhde?Alkuperäinen kirjoittaja ieras:Miten niin?Alkuperäinen kirjoittaja huh:No on siinäki malli lapsilleAlkuperäinen kirjoittaja ieras:Joo me ei olla edes avoliitossa, vaikka kolmas lapsi tulossa. Kukin tavallaan. Tämä sopii meille.
Ydinperhe on ainoa oikea? Jos me ei haluta jakaa arkeamme, mutta halutaan kuitenkin pysyä perheenä? Näin me ollaan onnellisia kaikki, mutta joidenkin vanhoillisten käsitysten mukaan meidän pitäisi olla saman katon alla kaikkien riitojen keskellä. Ja luultavasti sitten erota.