Miksi avoparit eivät avioidu?

  • Viestiketjun aloittaja aviopuoliso
  • Ensimmäinen viesti
aviopuoliso
Minua kiinnostaisi tietää, miksi jotkut ovat monia vuosia yhdessä ja lapsiakin on, mutta eivät mene naimisiin? Tarkoittaako se sitä, että avioliittoa ei koeta merkitykselliseksi? Vai mikähän mahtaa yleensä olla syynä??? Haluaisin, että joku avopuoliso vastaisi...Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.
 
ollaan oltu avoliitossa kohta 10 vuotta ja nyt vappuna mennään naimisiin, lapsiakin on 2. meillä vaan ei ole mitään kiirettä naimisiin ja tarvitseehan se rahaakin, joten nyt on mahdoliista mennä naimisiin ja järjestää semmoiset juhlat kuin haluamme.
 
Ei ole rahaa mennä naimisiin, missään maistraatissa ei suostuta meneen, halutaan kirkkohäät. ei titenkää mitään yliampuvaa mut tavalliset pienet sievät häät. Neki maksaa yllättävän paljon.
 
No ei me ainakaan koeta sitä tarpeelliseksi, kun on ihan hyvä näinkin. Ehkä rahallinen tilanne vaikuttaa myös asiaan. Mä olen aina haaveillut isoista ja hienoista häistä ja tiedän etten niitä nyt vähään aikaan vielä voi saada, juuri tuon rahallisen tilanteemme takia. Eikä todella olla mitään maistraatti ihmisiä... Ennemmin odotan että voimme saada ikimuistoiset häät, kuin että kauhean kiireen kanssa jossain seurakuntatalolla tms...
 
aviopuoliso
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Jos asia ei vaan tunnu tärkeältä?
No mä ajattelen sillai, että jos en itse pitäisi tärkeänä sitä asiaa, niin varmaan oltais käyty nopsasti maistraatissa. Tuntuis, että noi kaikki viralliset jutut ois sen jälkeen yksinkertaisia. Tarkotan näitä talolainoja, lasten syntymä, perintöasiat, henkivakuutukset yms., mutta en kyllä tiedä, että kuinka helppoja ne on järjestää avopuolison hyväksi. Voihan se olla helppoakin. Ei ole kokemusta.
 
pettynyt
Alkuperäinen kirjoittaja aviopuoliso:
Minua kiinnostaisi tietää, miksi jotkut ovat monia vuosia yhdessä ja lapsiakin on, mutta eivät mene naimisiin? Tarkoittaako se sitä, että avioliittoa ei koeta merkitykselliseksi? Vai mikähän mahtaa yleensä olla syynä??? Haluaisin, että joku avopuoliso vastaisi...Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.
ja olen tavallaan hieman katkera miehelleni siitä ettei hän vie mua vihille. Väittää kovasti rakastavansa ja tahtovansa viettää kanssani loppuelämän, mutta miksei sitten halua naimisiin. :(

 
avopuoliso
Emme koe, että avioliitto muuttaisi meidän suhdettamme mitenkään. Yhtälailla olemme sitoutuneita toisiimme näin avoparinakin. Minulla ei myöskään ole tarvetta/halua alkaa järjestämään häitä enkä kuulu kirkkoon, joten minua ei aja avioliittoon myöskään juhlakohteena oleminen eikä uskonnolliset syyt.

Ainoa syy, jonka vuoksi saatamme joskus mennä naimisiin on avioliiton lailliset etuudet avoliittoon nähden. Muuta erityismerkitystä en avioliitolla koe olevan.
 
huu
Ainoa asia miksi avioituisin on se ,että kummasta aika ekana jättää niin toinen ei tippuisi ihan tyhjän päälle,vaan saisi leskeneläkkeen...juu,kuulostaa kamalalta,mut näin on ...
 
Näin
Menisin kyllä jos mies haluaisi. mun mielestä miehen kuuluu sitä ehdottaa jos haluaa, koska minä olin se joka kosi 4 vuotta sitten. Kihloissa edelleen, mutta häistä ei tietoa.....
 
vieras
sais ton miehen ees miettimään eka kihlojaki,ei mulla oo niin tarve naimisiin ehkä mieli muuttuu jos joskus on lapsia.ite oon maininnu kihloista mut ei toi mies oo paljon asiaan sanonu juuta eikä jaata,se on kyl ollu kerran aiemmin kihlois ni pelkään ettei enää halua.
 
aviopuoliso
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
ollaan oltu avoliitossa kohta 10 vuotta ja nyt vappuna mennään naimisiin, lapsiakin on 2. meillä vaan ei ole mitään kiirettä naimisiin ja tarvitseehan se rahaakin, joten nyt on mahdoliista mennä naimisiin ja järjestää semmoiset juhlat kuin haluamme.
Lämpimät onnittelut etukäteen!!
 
tyuiop
Mulle se avioliitto ei tarkoita yhtään mitään. Olen ollut sitoutunut mieheeni yli 12vuotta. On yhteiset lapset ja yhteinen asuntolaina.. Miksi ihmeessä tarvisin todistuksen siitä, että olen avioliitossa.. Avioliitto on instituutio, mikä ei mulle merkitse mitään
 
Alkuperäinen kirjoittaja aviopuoliso:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Avioliitto on ihan yliarvostettua.
Mä en itse koe sitä niin, mutta onhan tuo tietysti myös omanlaisensa tapa ajatella. Miten se on yliarvostettua, siis mikä siinä??
Mitkään paperit ei suhdetta muuta. Avioliitto on nykyään menettänyt merkitystään niiiiin paljon.. mennään naimisiin mielijohteesta ja erotaan ja sama uusiksi. "Kunnes kuolema erottaa" piti jopa joskus aika kutinsa.
 
IhanPihallaSONE
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
Ei oo ylimäärästä rahaa just nyt. Ja oon sen verran turhamainen että haluan ne "prinsessahäät"!!!! :whistle: :whistle: :whistle:
Mä kans haluaisin prinsessahäät! B) niitä odotellessa! :LOL:
Joo, saa ootella useemman vuoden vielä, just tänään miehen kans viimeks asiasta puhuttiin niin se sano et jos noin 20 vuotta maltat oottaa :headwall: :snotty: :ashamed: :whistle: möks möks!!!
 
Asia ei vaan tunnu mitenkään tärkeältä. Emme me toisiamme vähemmän rakasta sen takia, että ei ole allekirjoitettu jotain paperia. Nykyään kuitenkin eroaminenkin on varsin yleistä ja helppoa eikä se naimisiinmeno mitään takaa. Olemme tulleet raskauden aikana siihen tulokseen, että yhteinen lapsi tulee sitomaan meidät toisiimme aivan toisella tavalla kuin sormus, jonka voi aina heittää pois... Vaikka jonain päivänä havaitsisimme, että emme enää rakasta toisiamme niin meillä olisi yhteinen lapsi, josta joudumme kuitenkin yhdessä pitämään huolta.

Käytännön asioista. Tämä tarkoittaa vaan sitä, että pitää allekirjoittaa vähän enemmän papereita. Sinänsä ihan älytöntä, että avopuolison pitää erikseen tunnustaa isyys. Ihan niinkuin avioliitossa ei olisi saattanut käydä niin, että lapsen isä on joku muu kuin se aviomies! Luultavasti avoliitossa elävät ovat kuitenkin yhtä uskollisia/uskottomia kuin naimisissa olevatkin.
 

Yhteistyössä