Miksi auton ovet olivat aamulla....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mitäh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mitäh"

Vieras
lonkallaan (hieman auki)?

Lähdin aamuvuoroon seitsemäksi ja istahdin ratin taakse. Punainen valo (ovet auki) syttyi palamaan ja ihmettelin, että mitä tämä nyt oikein on? Menin ns. pelkääjän paikan kohdalle ja sen ovi oli hieman lonkallaan. Palasin takaisin ratin taakse ja valo senkun palaa vaan. Menin sitten ns. tenavan oven kohdalle ja se taas olikin enemmän lonkallaan kuin tuo pelkääjän puolen ovi.

Mutta ei autosta mitään ole viety. Jotain pientä tavaraa (hanskalokerosta kai tippunut) oli minun mielestä pelkääjän paikalla lattialla, mitä ei minusta siinä ole aiemmin ollut. Samoiten koristeen naru, mikä roikkuu niistä tuulettimen vivuista, oli jotenkin mytyssä tupakansytyttimen lootan välissä.

Vähän kyllä tässä olen koko päivän miettinyt, että kuka autossa on mahtanut käydä yön aikana ja miksi? Ei ainakaan naapurin tenavat, he ovat aina omalla pihallaan pysyneet.

Eilen vielä yhdeksän maissa kävin rappusilla katsomassa pilviä, että tuleeko mahd. ukkosta ja laitoin sitten etuoven lukkoon. Ei silloin mitään ihmeellistä pihalla näkynyt.

Ja eilen en edes koskenut noihin lonkallaan oleviin oviin.

Toivottavasti täältä sisältä ei häviäisi lähipäivien aikana tavaraa, kun olen töissä.

Hieman myös jännittää jatkossa, kun jään lapsen kanssa kahdestaan tänne, kun mies käy reissuhommissa vielä hetken aikaa. En kyllä pienikokoisena ihmisenä osaisi kyllä mitään tehdä, jos tänne jotain hiippareita tulisi yöllä.

Yhteistyössä