Miksi AUTISMI on palstalla kielletty puheenaihe?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Siksi, että toistuvasti Setis käyttää sitä haukkumasanana, ja kun Mies on kuitenkin todennut tässä ketjussa, että on väärin, että Kilttistä haukutaan autistiksi, niin miksi ei reagoi siihen, että Setis sitä tekee ja vielä tosi ilkeästi.

Näin.

Nyt käyn nukkumaan. Öitä.

Setis ny on jotain niin että ihan turha sille on yrittää selittää ku ei se kuitenkaan tajua.

Mut kauniita unia!
 
vierailija
Autisti ei ole automaattisesti kehitysvammainen. Autisteja voi olla johtavissa ammateissa ja lääkäreinä, se ei välttämättä vaikuta älykkyyteen.

Kyllä mä ap:ta puolustan että Kilttiksen jutut on sairaita. Kuvailla nyt jotain jäniksen nylkemistä vai mitä murskaamista/naapurien kyttäämistä/koiran tappamista jne, olkoonkin niin että käyttää jäniksiä ruokaan.
Joko hän on jumittava provo (ja kuka jaksaa jumittaa provossa vuosikaudet?) tai sit on autisti.

Itselläni oli lapsena autistin/ADD:n piirteitä, elin usein rinnakkaistodellisuudessa enkä loukkaantuisi jos joku sanoisi mua juttujeni perusteella autistiseksi - olisin siitä kiitollinen: nyt löytyi syy nuoruuden ongelmille.

Muhun tosin on nuoruuden jälkeen paljon on tullut tunteita, lämpöä, järkeä ja arkkiajattelua. Tosin vieläkään en pidä itseäni ihan täysin normina, vaan uppoudun sellaiseen haavemaailmaan herkästi.
Iso kiitos sullekin tästä aihetta selventävästä kirjoituksesta ja rehellisyydestä itsesi osalta. Harvoin tätä sulle teen mutta nyt ansaitset ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Katotaan saanko ne tähän tai jos en, niin sitten laitan niiden ketjujen perään kommentin, jotta nousevat ekalle sivulle.
"Hei palsta-autisti, joka kommentoit itse itseäsi kompaten kokoajan, eikö sinua naiset kiinnosta yhtään?

Autisteina takertuvat johonkin.."

 
Juu mutta mua kiinnostaisi tietää, MIKSI hän sitä hokee, ja tuntuu siltä, että asia jollain tapaa häntä itseään koskettaa.

Kiitos sulle samoin ❤

Ukko tossa jo alkoi heti kuorsata, niin että sänky tärisee 🙄
*ojentaa korvatulppia*


Mut kysymykseen en osaa vastata. Mulla on naamakirjassa tuttu joka nimittelee milloin ketäkin vajakiksi, homppeliksi, tomppeliksi... Mun mielestä toi kertoo enemmän nimittelijästä kuin kohteesta.

Ja mähän olen setiksen mielestä lesbo ja narsisti.

*hyvämuistinen*
 
vierailija
"Hei palsta-autisti, joka kommentoit itse itseäsi kompaten kokoajan, eikö sinua naiset kiinnosta yhtään?

Autisteina takertuvat johonkin.."

"Voi autistia, se tuli sitten kun tuli.."

"Anteeksi nyt vaan autisti.."

 
"Hei palsta-autisti, joka kommentoit itse itseäsi kompaten kokoajan, eikö sinua naiset kiinnosta yhtään?

Autisteina takertuvat johonkin.."

kohteena ei ollu kilttis
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Juu, tänään taas poistettiin hyvin kipeä aloitus, onneksi ajoissa. Mode oli tänään aktiivinen, osin varmasti myös noiden spämmäysten takia. Kiitos siitä Mode!
Hyvä kun olet asiasta kanssani samaa mieltä. Tällä palstalla on paljon hyvin sekavia kirjoittajia. Myös suutuspäissään saattaa kirjoittaa sopimattomia.
Laitan teille kaikille hyvän lukuvinkin. mtvuutiset.fi sivulla Helena Petäistö kirjoitti pitkän ja hyvin kattavan kolumnin Euroopan tilanteesta.
Hän oli kaivanut tietoa asiasta, jota päivittelin eli Ranskan heikosta osallistumisesta Ukrainan auttamiseen. Keskitytään tällä palstalla yhteishengen luomiseen. Laskin kauppareissuni jälkeen kaikki kauppakuitit. Ruokakuluissa en päässyt helmikuun taivoitteeseeni kai inflaation takia. Tavaraa oli kaupassa hehtaarimäärin, mutta käytävät lähes tyhjät. ihmettelen miten ruokakaupat saavat tavaransa kaupaksi. Tämä out off topicina, josta nm Setis taas lätkäissee autisti ja ei-älykäs leimat otsaani.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
*ojentaa korvatulppia*


Mut kysymykseen en osaa vastata. Mulla on naamakirjassa tuttu joka nimittelee milloin ketäkin vajakiksi, homppeliksi, tomppeliksi... Mun mielestä toi kertoo enemmän nimittelijästä kuin kohteesta.

Ja mähän olen setiksen mielestä lesbo ja narsisti.

*hyvämuistinen*
No voi hitsit, kiva tuttu sulla 🙄

Kertoo kertoo, mutta mitä? Omasta epävarmuudesta vai mistä? Noh..

Aha ai sellaisia nimityksiä olet saanut. Minä myös monenlaisia, vaikka harmaana kirjoittelen.

Puss o kram❤
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
"Hei palsta-autisti, joka kommentoit itse itseäsi kompaten kokoajan, eikö sinua naiset kiinnosta yhtään?

Autisteina takertuvat johonkin.."

Tätä en saanut läpi:

 
vierailija
Tätä en saanut läpi:

No nyt tuli. Siellä mm.

"Voi autistia, se tuli sitten kun tuli."

"Anteeksi nyt vaan autisti..."

Nämä siis vain pari ketjua. Niin kauan kuin muistan, niin suurin piirtein joka ketjuun ukko heittää tuota haukkumistaan.

Öitä sullekin Krut ja olehan joskus ihmisiksi. Sinäkin olet välillä aikamoinen..
 
No nyt tuli. Siellä mm.

"Voi autistia, se tuli sitten kun tuli."

"Anteeksi nyt vaan autisti..."

Nämä siis vain pari ketjua. Niin kauan kuin muistan, niin suurin piirtein joka ketjuun ukko heittää tuota haukkumistaan.

Öitä sullekin Krut ja olehan joskus ihmisiksi. Sinäkin olet välillä aikamoinen..
joo, näkyy se moittivan toisia autisteiksi mutta se kohdistu just kilttikseen

omasta mielestäni en hauku toisia mutta muisti voi pettää
 
vierailija
Autisti ei ole automaattisesti kehitysvammainen. Autisteja voi olla johtavissa ammateissa ja lääkäreinä, se ei välttämättä vaikuta älykkyyteen.

Kyllä mä ap:ta puolustan että Kilttiksen jutut on sairaita. Kuvailla nyt jotain jäniksen nylkemistä vai mitä murskaamista/naapurien kyttäämistä/koiran tappamista jne, olkoonkin niin että käyttää jäniksiä ruokaan.
Joko hän on jumittava provo (ja kuka jaksaa jumittaa provossa vuosikaudet?) tai sit on autisti.

Itselläni oli lapsena autistin/ADD:n piirteitä, elin usein rinnakkaistodellisuudessa enkä loukkaantuisi jos joku sanoisi mua juttujeni perusteella autistiseksi - olisin siitä kiitollinen: nyt löytyi syy nuoruuden ongelmille.

Muhun tosin on nuoruuden jälkeen paljon on tullut tunteita, lämpöä, järkeä ja arkkiajattelua. Tosin vieläkään en pidä itseäni ihan täysin normina, vaan uppoudun sellaiseen haavemaailmaan herkästi.
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
 
vierailija
No kilttiksen kannattaisi hakeutua hoitoon koska juttunsa ovat sairaita (väkivaltaa, vihaa). Todennäköisesti myös kirjolla jutuista päätellen, itseäni ei autismi häiritse mutta se häiritsee miten se puhuu kaikesta muusta, sylkee naapureita korona-aikaan, toivoo tartuntojen lisääntyvän jotta saa ite olla kotona, penkoo naapureiden roskat ja nauraa kun löytyy antipsykoottipaketti, vaimo on reikä, käy huorissa, nauttii eläinten tappamisesta. Monet on järkyttyneitä, eikä toi kirjoittaja saa kiinni muusta kuin tuosta autismista, ehkä ajattelee autismin aiheuttavan nuo sairaat jutut.
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
 

Yhteistyössä