Miksi AUTISMI on palstalla kielletty puheenaihe?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ikinä antaisi anteeksi, jos minua haukuttaisiin autistiksi. Se on niin jäätävän leimaavat sana, ettei Suomen kielessä ole mitään pahempaa haukkumasanaa. Sana autisti on yksinkertaisesti niin loukkaava, koska se sisältää kaiken.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Mä keksin heti monta pahempaakin.

Kaikistahan ei edes huomaa vaikka ne ois kirjolla
Niin, tuohan kertoo sen sanan "haukkuma-arvon" määrittelijän ihmiskuvasta, jos autisti on pahinta miitä voi kuulla.

Minäkin kuulun joidenkin määritelmien mukaan autismin kirjon ihmisiin, omaan asperger-piirteitä (mistä olen kiitollinen 🤩 ).
Echo on tuosta joskus keskusteluissa muistuttanut, enkä siitä pahastu - sehän on totta.
 
vierailija
Niin, tuohan kertoo sen sanan "haukkuma-arvon" määrittelijän ihmiskuvasta, jos autisti on pahinta miitä voi kuulla.

Minäkin kuulun joidenkin määritelmien mukaan autismin kirjon ihmisiin, omaan asperger-piirteitä (mistä olen kiitollinen ).
Echo on tuosta joskus keskusteluissa muistuttanut, enkä siitä pahastu - sehän on totta.
Hyi h e l vetti!!!!!

En voi enää ikinä, en siis ikinä kunnioittaa sinua/ottaa sinua mitenkään vakavasti missään yhteydessä!!!!!

Olet kirjolla eli olet s a a s tainen autisti!!!!

Ällöttävää!!!!!!!!!!!!
 
  • Haha
Reactions: m1es
vierailija
Niin, tuohan kertoo sen sanan "haukkuma-arvon" määrittelijän ihmiskuvasta, jos autisti on pahinta miitä voi kuulla.

Minäkin kuulun joidenkin määritelmien mukaan autismin kirjon ihmisiin, omaan asperger-piirteitä (mistä olen kiitollinen ).
Echo on tuosta joskus keskusteluissa muistuttanut, enkä siitä pahastu - sehän on totta.
Kiitos rehellisyydestä :)

Minkä takia sinun mielestäsi "setis" kutsuu joitakin palstan kirjoittelijoita tuon tuosta "autisteiksi", selvästi halveksuntamielessä? Oletko asiaan hänen tapauksessaan reagoinut? Jos et, niin miksi?
 
Olen eri, mutta pakko sanoa:

Jos kuulisin, että joku on autisti niin kyllä sen jälkeen todellakin suhtautumiseni muuttuisi. Autistithan on kehitysvammaisia jne?
Autisti ei ole automaattisesti kehitysvammainen. Autisteja voi olla johtavissa ammateissa ja lääkäreinä, se ei välttämättä vaikuta älykkyyteen.

Kyllä mä ap:ta puolustan että Kilttiksen jutut on sairaita. Kuvailla nyt jotain jäniksen nylkemistä vai mitä murskaamista/naapurien kyttäämistä/koiran tappamista jne, olkoonkin niin että käyttää jäniksiä ruokaan.
Joko hän on jumittava provo (ja kuka jaksaa jumittaa provossa vuosikaudet?) tai sit on autisti.

Itselläni oli lapsena autistin/ADD:n piirteitä, elin usein rinnakkaistodellisuudessa enkä loukkaantuisi jos joku sanoisi mua juttujeni perusteella autistiseksi - olisin siitä kiitollinen: nyt löytyi syy nuoruuden ongelmille.

Muhun tosin on nuoruuden jälkeen paljon on tullut tunteita, lämpöä, järkeä ja arkkiajattelua. Tosin vieläkään en pidä itseäni ihan täysin normina, vaan uppoudun sellaiseen haavemaailmaan herkästi.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, tuohan kertoo sen sanan "haukkuma-arvon" määrittelijän ihmiskuvasta, jos autisti on pahinta miitä voi kuulla.

Minäkin kuulun joidenkin määritelmien mukaan autismin kirjon ihmisiin, omaan asperger-piirteitä (mistä olen kiitollinen ).
Echo on tuosta joskus keskusteluissa muistuttanut, enkä siitä pahastu - sehän on totta.
Kyllä sä asperger-jumittaja olet, vaikka olet älykäs ja ahkera, ja elämässä ihan menestynytkin.

Mutta paha tässä on itsekään henkseleitä paukutella a-alkuisten diagnoosien suhteen, kun itse saatan tuijotella vieläkin lumoutuneena vaikka oksissa leikitteleviä auringonsäteitä ja arkihommista ei meinaa tulla mitään. :)
 
Kyllä sä asperger-jumittaja olet, vaikka olet älykäs ja ahkera, ja elämässä ihan menestynytkin.

Mutta paha tässä on itsekään henkseleitä paukutella a-alkuisten diagnoosien suhteen, kun itse saatan tuijotella vieläkin lumoutuneena vaikka oksissa leikitteleviä auringonsäteitä ja arkihommista ei meinaa tulla mitään. :)
Mitä pointtia on arjessa ellei oo aikaa ihastella luojan luomia ihmeitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Spämmäämällä Kilttimiehen aloituksiin tuollaisia "olet autisti, hakeudu hoitoon" viestejä.

Sinäkin kirjoitat vierailijana eli olet osasyyllinen sekaannuksiin.
No kilttiksen kannattaisi hakeutua hoitoon koska juttunsa ovat sairaita (väkivaltaa, vihaa). Todennäköisesti myös kirjolla jutuista päätellen, itseäni ei autismi häiritse mutta se häiritsee miten se puhuu kaikesta muusta, sylkee naapureita korona-aikaan, toivoo tartuntojen lisääntyvän jotta saa ite olla kotona, penkoo naapureiden roskat ja nauraa kun löytyy antipsykoottipaketti, vaimo on reikä, käy huorissa, nauttii eläinten tappamisesta. Monet on järkyttyneitä, eikä toi kirjoittaja saa kiinni muusta kuin tuosta autismista, ehkä ajattelee autismin aiheuttavan nuo sairaat jutut.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
En oo m1es mutta miksi pitäisi reagoida moiseen?
Jokaisella lukijalla on velvollisuus noudattaa palstaetikettiä, ja ilmoittaa palstan valvojalle väärinkäytöksistä. Tuskin kännissä kirjoittaja itse tajuaa hölmöyttään, ja viestit jäävät koneelle vuosikymmeniksi. Epäasiallisen viestin poisto on kuin lattialla lojuvan roskan heitto roskakoriin. Pieni ja helppo vaiva, josta tulee itselle ja lukijoille hyvä mieli, ja 99,9 %:lsti myös ko. viestin ap-kirjoittajallekin.
 
No kilttiksen kannattaisi hakeutua hoitoon koska juttunsa ovat sairaita (väkivaltaa, vihaa). Todennäköisesti myös kirjolla jutuista päätellen, itseäni ei autismi häiritse mutta se häiritsee miten se puhuu kaikesta muusta, sylkee naapureita korona-aikaan, toivoo tartuntojen lisääntyvän jotta saa ite olla kotona, penkoo naapureiden roskat ja nauraa kun löytyy antipsykoottipaketti, vaimo on reikä, käy huorissa, nauttii eläinten tappamisesta. Monet on järkyttyneitä, eikä toi kirjoittaja saa kiinni muusta kuin tuosta autismista, ehkä ajattelee autismin aiheuttavan nuo sairaat jutut.
ei Suomessa pääse enää hoitoon
 
No kilttiksen kannattaisi hakeutua hoitoon koska juttunsa ovat sairaita (väkivaltaa, vihaa). Todennäköisesti myös kirjolla jutuista päätellen, itseäni ei autismi häiritse mutta se häiritsee miten se puhuu kaikesta muusta, sylkee naapureita korona-aikaan, toivoo tartuntojen lisääntyvän jotta saa ite olla kotona, penkoo naapureiden roskat ja nauraa kun löytyy antipsykoottipaketti, vaimo on reikä, käy huorissa, nauttii eläinten tappamisesta. Monet on järkyttyneitä, eikä toi kirjoittaja saa kiinni muusta kuin tuosta autismista, ehkä ajattelee autismin aiheuttavan nuo sairaat jutut.
Niin, Kilttiksen jutut liippaa läheltä psykopatiaa. Tai hän kokee maailman niin vihamielisenä ettei jaksa iloita kenenkään iloista, vaan iloitsee ihmisten suruista.
 
Jokaisella lukijalla on velvollisuus noudattaa palstaetikettiä, ja ilmoittaa palstan valvojalle väärinkäytöksistä. Tuskin kännissä kirjoittaja itse tajuaa hölmöyttään, ja viestit jäävät koneelle vuosikymmeniksi. Epäasiallisen viestin poisto on kuin lattialla lojuvan roskan heitto roskakoriin. Pieni ja helppo vaiva, josta tulee itselle ja lukijoille hyvä mieli, ja 99,9 %:lsti myös ko. viestin ap-kirjoittajallekin.
Nojoo. Voi sen noinkin ajatella.


Mut ei kyseisen poistetun viestin kirjoittaja välttis edes hoksaa että viesti poistettiin. Sinällään siitä siis ei ole hyötyä.
 
vierailija
#67
Lisään listaasi puhkotut komdomit yliopisto-ajan illanvietossa.
En enää lue kyseisen nimimerkin juttuja. Tällä palstalla tykkään eniten ilta-aikaan kirjoittavien harmaiden jutuista. Aamupäivän harmaat ovat yhtä rasittävia kuin nimimerkillä kirjoittavat.
 

Yhteistyössä