Miksi annatte kissan kulkea irti taajamassa?

  • Viestiketjun aloittaja "miksi"
  • Ensimmäinen viesti
tällainen tapaus
Sä voisit sanna käydä jossain löytöeläinpaikassa juttelemassa. Ihmiset on pahoja, vapaana liikkuvia kissoja pahoinpidellään hurjia määriä. Plus sitten autot sun muut riskit.

Musta kuulostaa nyt siltä, että sä et taida olla kovinkaan eläinrakas. Toivottavasti et ota enempää lemmikkejä.
 
"vieras"
[QUOTE="Sanna";26604550]Itse et näytä lakia ymmärtävän.

Hesyn johtajan tulkitsi lakia siten, ettei vapaana kulkeva selvästi hoidettu ja kesyyntynyt kissa ole heitteillä, vaan sillä on koti. Kotikissat eivät ole vapaata riistaa.[/QUOTE]

Sä et varmaan huomannut yhtä kysymystä, kysyn siis uudelleen. Miten huolendit, ettei vapaana oleva kissasi pääse esimerkiksi lasten leikkipaikalle?
 
Järjestyslakia säädettäessä otettiin huomioon myös Suomea velvoittavan lemmikkieläinten suojelua koskevan eurooppalaisen yleissopimuksen periaatteet, joten lain esitöistä voidaan saada tulkintaohjetta. Tässä sopimuksessa tarkoitetaan nimittäin heitteille jätetyllä eläimellä joko koditonta lemmikkieläintä tai sellaista lemmikkieläintä, joka on omistajansa tai haltijansa kotipiirin rajojen ulkopuolella eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa.

Ovatko kissasi vapaana kulkiessaan valvonnassasi?
 
sanna sta tulle miehleen naapuri jonk mielestä kissa ei ole tärkeä ja niitähän sa aina uusia. ei välitä eläimistä yhen halastun sana vertaa. asenteella. hälläpä väliä kunhan minun,minun ja minun kissani saa kulkea ja mennä on hyvä. sille se ja sama jääkö auton alle. kuseeko jonku petaukset mikkä on tuulettumassa. mutta ootas vaikka jos jonku vaikka koira nostas hänen petariin koipea... mitähän sattuis?? :xmas:
 
haphap
" Jokaisen Suomen kunnan on huolehdittava irrallaan tavatun ja talteen otetun kissan tilapäishoidon järjestämisestä. Kissoja on säilytettävä vähintään 15 päivää näissä kuntien löytöeläintaloissa. Tällä järjestelyllä pyritään siihen, että kissansa kadottanut mahdollisimman nopeasti saisi takaisin oman lemmikkinsä. Jos kissaa ei haeta määräajassa, kunnalla on oikeus päättää kissan kohtalosta. Kunta voi myydä, luovuttaa tai lopettaa kissan.."

Ei muutako keräämään kissoja talteen! Saa ne pois pihoilta kuseksimasta!
 
Äipykkä
Jaa, taidan olla ainut täällä joka on ihan mielissään siitä että pihapiirissä liikkuu muutama kissa. Ja ihan sen takia olen mielissäni etteivät pääse hiiret ja rotat lisääntymään.
Juu, onhan niistä joitain haittapuoliakin, mutta paremmin ne kestän kuin hiiret ja rotat. Hiekkalaatikon päällä pidetään suojakantta, ei ole iso vaiva.
Lähinaapureiden kanssa on asiasta juteltu ja tuntuvat olevan samaa mieltä.
Eli ei ärsytä vapaana liikkuvat kissat. Naapurin kissa istuu aina pojan seurana pihalla puumajassa. Suloisia ovat :) Vihaiset kissat olisivatkin sitten eri asia.
Itse en voisi kissaa ottaa kun pelkäisin sen jäävän auton alle (karkaisi kuitenkin kun ovia auki pidetään), mutta jotkut uskaltavat.
 
hyihyi!
Itselläni on sisäkissoja mutta silti "inhoan" pihalla liikkuvia kissoja. Joka keväinen kissan kusen lemahus on jotain aivan järkyttävää. Hiekkalaatikolle ei pihalla lasten kanssa viitsi mennä kun hiekkaa kaivaessa kissan pskaa tulee joka lapiollisella mukaaan. HYI!
Kissat eivät suomen luontoon kuulu joten ei niitä siellä pidä vapaasti liikkuakkaan!
 

Yhteistyössä