K
Keittiönoita
Vieras
Vielä siis - kun on ajankohtaista - otan puheeksi. Onko teitä kutsuttu muihin valmistujaisjuhliin kuin yo-juhliin? Tänä vuonna tai ylipäätään ikinä? Mun kummipoikani valmistuu huomenna amiksesta, mutta eipä ole mitään juhlia tiedossa. Siskonsa pääsi vuosi sitten ylioppilaaksi ja oli yo-juhlat. Isoveljensä sitä edellisenä vuonna valmistui ammattiin ja ei ollut juhlia. Ja tämä ystävänikään ei ole yo eikä edes amiksen käynyt, joten ei pitäisi olla kyse siitäkään, etteikö äiti arvostaisi lastensa saavutuksia.
Miten te, tulevien amislaisten äidit, aiotte juhlistaa lapsenne valmistujaisia? Kakkukahveilla perheen kesken kaikessa hiljaisuudessa vai yhtä mahtipontisin menoin kuin jos lapsenne pääsisi ylioppilaaksi? Mä en ole koskaan ollut amiksesta valmistuneen juhlissa, en edes tunne ketään, joka olisi sellaisia viettänyt.
Miten te, tulevien amislaisten äidit, aiotte juhlistaa lapsenne valmistujaisia? Kakkukahveilla perheen kesken kaikessa hiljaisuudessa vai yhtä mahtipontisin menoin kuin jos lapsenne pääsisi ylioppilaaksi? Mä en ole koskaan ollut amiksesta valmistuneen juhlissa, en edes tunne ketään, joka olisi sellaisia viettänyt.