Miksi alle 3-vuotiaan esikoisen pitäisi katsoa televisiota tai syödä karkkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Niin ja jo kättelyssä ilmaisen, ettei minua häiritse yhtään, jos vaikka vuoden ikäinen istuu tikkari suussa katsomassa titi-nallea.

Ihan vain kiinnostaa, että miksi. Siis jos on ensimmäinen lapsi kyseessä.
Meillä tehtiin ihan huomaamatta sellainen valinta, ettei televisio ollut ikinä päällä lapsen hereilläoloaikana. (Nykyään jo katsoo jotain ohjelmia, mitä tarhakaveritkin. Lapsi nyt 6v.)
Karkkia ei ostettu ollenkaan. Ei kyllä myöskään kielletty, jos jossain oli tarjolla. Eipä ole kyllä nykyään mitenkään perso makealle.

Mitens teillä?

Esikoinen ei 1veenä kattonut telkkua tai syönyt karkkia mutta kuulisit millainen meteli tulee jos tuolta kuopukselta kieltää namin ja lastenohjelmat kun muutkin kattoo ja syö joskus.

Koska televisiosta tulee ohjelmia, jotka haluan katsoa myös lapsen ollessa valveilla. Vaikka ei lapsi niitä katso, kunhan vain pyörii olkkarissa. Karkkia se on tainnut jossain juhlissa saada, mutta ei kotona.

Meillä on poika suht aikasin alottanu lastenohjelmat. Tykkäsi esim. himpuloista tosi paljon. Aina sitä tv:n katselua on rajotettu, et mä en kyllä nää siinä mitään haittaa jos hetken katselee. Kun kuitenkin puuhailee kaikkea muutakin.
Tyttöä taas ei oo tv vielä alkanu edes kiinnostaa.

Minkä ikäinen lapsi? Mikset ota nauhalle ohjelmia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska televisiosta tulee ohjelmia, jotka haluan katsoa myös lapsen ollessa valveilla. Vaikka ei lapsi niitä katso, kunhan vain pyörii olkkarissa. Karkkia se on tainnut jossain juhlissa saada, mutta ei kotona.

Meillä katsoo kyllä paljon lastenohjelmia. Ja karkkia ei ole vielä syönyt pahemmin, suklaata kyllä. En usko, että on loppuelämäksi pilattu. Ei tuo kyllä istu paikallaan tarpeeksi pitkään, että voisi puhua telkkarin töllöttämisestä tikkari suussa. Viilettää muualla.

pari tuttua, joiden lapset katsoneet tosi pienestä paljon telkkaria + telkkari ollut taustalla päällä. Nämä lapset eivät jaksa keskittyä yhtään, jos heille luetaan. Onkohan näillä asioilla joku yhteys?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Minkä ikäinen lapsi? Mikset ota nauhalle ohjelmia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Koska minulla ei ole videoita tai tallentavaa digiboksia. Ja koska en usko lapsen menevän pilalle siitä, että hän vilkaisee televisiota.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
pari tuttua, joiden lapset katsoneet tosi pienestä paljon telkkaria + telkkari ollut taustalla päällä. Nämä lapset eivät jaksa keskittyä yhtään, jos heille luetaan. Onkohan näillä asioilla joku yhteys?

Voihan se olla noinkin, meillä tosin luetaan paljon, joten en ole huomannut keskittymisvaikeuksia. Useinkin luetaan tunti ennen nukkumaanmenoa. Ja lastenohjelmiakin katsotaan aika paljon.

Mun poika on kyllä katsellu lastenohjelmia pienestä pitäen.... No joo, joskus aikoinaan päätin, että mun lapseni ei telkkaa tuijota, mutta niin ne pyhät aatteet rapisi. Välillä on pakko saada itse vähän lepuuttaa päätä ja antaa lapsen katsoa Pikku-Kakkosta...sillon saa itse vähän rentoutua. Meillä myös luetaan tosi tosi paljon ja poika jaksaa keskittyä pitkiinkin tarinoihin (ikää nyt 3 vee).
Karkkia, limsoja, mehuja yms meillä ei käytetä... Poisluettuna suklaa, jota kyllä pojan kanssa välillä mässytellään.

Meillä avataan televisio mahdollisimman myöhään. Tanssii tähtien kanssa katotaan lapsen kanssa, tanssitaan samalla ja välillä lapsi tietysti touhuaa muuta. Idols ja Tanssi jos osaat(silloin kun se vielä tuli) meni myös yhteispelillä. Meillä luetaan tosi paljon. Lapsi 1v3kk

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:

Ei ainakaan meillä. :)

Koska äiteellä tai isillä on nautinto istua työpäivän jälkeen soffalle, pistää puuhapete päälle ja muksu katsomaan. On kuitenkin olemassa välimuotoja totaalikieltäytymisen ja "television käytön lastenvahtina" välillä. Meillä katsotaan aika vähän dvd:tä, tv:n lastenohjelmia ei koskaan. Mutta ei se mikään tabu ole. Meillä ei voi välttyöä kirjaröykkiöiltä ja niitä tutkitaan paljon. Satuja luetaan, kun jaksetaan. Saimme kahlattua piilomaan pikkuaasin juuri läpi, hieman lyhennettynä. Poika 3v.

Karkkia meillä syödään vähän, mutta en sitäkään pidä sellaisena, etteikö lapsi voisi syödä joskus. Meillä poika syö mieluiten jäätelöä, ei karkkia. Vaikka karkkiakin on saanut joskus.

Mutta aina näistä aloituksista tulee mieleen totaalikieltäytyjät :D

Ei olla "totaalikieltäytyjiä". :D Asiat nyt sattuivat menemän noin esikoisen kohdalla. Ei löytynyt ikinä syytä laittaa sitä televisiota päälle. Eikä löytynyt syytä syöttää nameja. Ja tosiaan jollain kutsuilla maisteli karkin tai kaksi, muttei sitten edes hirveästi innostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Koska äiteellä tai isillä on nautinto istua työpäivän jälkeen soffalle, pistää puuhapete päälle ja muksu katsomaan. On kuitenkin olemassa välimuotoja totaalikieltäytymisen ja "television käytön lastenvahtina" välillä. Meillä katsotaan aika vähän dvd:tä, tv:n lastenohjelmia ei koskaan. Mutta ei se mikään tabu ole. Meillä ei voi välttyöä kirjaröykkiöiltä ja niitä tutkitaan paljon. Satuja luetaan, kun jaksetaan. Saimme kahlattua piilomaan pikkuaasin juuri läpi, hieman lyhennettynä. Poika 3v.

Karkkia meillä syödään vähän, mutta en sitäkään pidä sellaisena, etteikö lapsi voisi syödä joskus. Meillä poika syö mieluiten jäätelöä, ei karkkia. Vaikka karkkiakin on saanut joskus.

Mutta aina näistä aloituksista tulee mieleen totaalikieltäytyjät :D

Yhteistyössä