Miksi alkoholin käyttämättömyyttä ihmetellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmph

Vieras
En ole koskaan juonut itseäni humalaan ja olen kokeillut alkoholia vain muutaman kerran. Tämäpä ihmetyttää suunnilleen kaikkia ihmisiä "mikset sä juo, oletko sä uskovainen?".

Mikä siinä on niin kummallista ettei käytä alkoholia? Eihän kaikki käytä kannabistakaan tai taikasieniä tai tykkää maksalaatikosta...

• Tykkää
Reactions: Nanna85
Kyllähän siinä tulee vähän ulkopuolinen olo kun ei juo niin kuin muut. Taitaa olla tosiaan seurajuomaa. Jos ei juo, on sitten yksin. En ole koskaan tuntenut tarvetta juoda, enkä oikein tiedä mistä se johtuu. Ja kaikki sitten ihmettelvät kun ei ole normaali ihminen...

Samahan se on tupakin polttamisen kanssa. Mun yks kaveri ei millään tajua miten en sitä hommaa ole koskaan aloittanut. Kerran sitten meillä olessaan pihalla pisti tupakaksi ja kysyi multa "Et ole vieläkään alkanut tupakoimaan? Jo olis aika opetella." Ja ikää mulla silloin joku 35. Miks pirussa olisin ihan opettelemalla opetellut siinä iässä moista turhuutta?

Niinpä. En ole uskovainen vaan aika suvaitsevainen kaikkia uskontoja kohtaan. En silti juo. Ja kyllähän sitä Raamatun aikoihinkin viiniä juotiin. Millä tavalla juomattomuus liitetään uskovaisuuteen, olenko tyhmä :D?

Eikö se tupakan coolius ole jo kypsään ikään mennessä hävinnyt? Jotenkin ymmärrän sen, että nuorena tahdotaan näyttää ja ollaan niin isoja, mutta sitten jos jäädään tupakkaan kiinni pysyvästi niin se on oma asia. Sitten taas, jos tupakalla pitää oikein rehvastella kolmekymppisenä.... olisiko nuoruus jäänyt päälle? Ihmeellistä turhuutta.

Yhteistyössä