Miksi alkoholi ei ole vielä huumausainelistalla?

• Viestiketjun aloittaja "hippi"
  • Ensimmäinen viesti
Joillakin vain viina etenee rengistä isännäksi.
Näin se tekee, mutta jo sellainenkin alkoholinkäyttö, joka ei viel oo ihan hanskasta päässyt, tuottaa tappiota/murhetta ja päänvaivaa perheelle/työelämälle jne.... Viina on viisasten juoma ja viisas kumoaa kurkkuunsa vain tipan tai pari. Aina ei sitäkään. Alkoholia en näe sinällään piruna, mutta perin kaksinaismoralistista siihen suhtautuminen on..... Minä käsitän sen, että joku osaa ns kohtuukäyttää/joku ei ota ollenkaan tai joku ottaa yli äyräiden. Tuomitseminen ei auta. Alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin, mutta tottahan se huumaa.

"vieras"
[QUOTE="hippi";24354168]Laki muutettiin ja listalle voi nyt lisäillä aineita aiempaa helpommin. Miksi alkoholi ei vieläkään ole listalla?[/QUOTE]

Koska sitten se varmaan kiellettäisiin lailla ja ei ollu häävi meininki edelliseenkään kieltolain aikana. Tai yleensä minkään.

Foortti harmaana
[QUOTE="vieras";24354689]:D :D :D Ei ainakaan mua, tai ketään mun tuntemaa henkilöä, kahvi vielä tähän päivään mennessä ole "huumannut" mitenkään.[/QUOTE]

Eli sä voit olla vaikka kk juomatta?
Tai loppuikäsi?
(Siis jos olet kahvinjuoja... ;) )

"vieras"
Eli sä voit olla vaikka kk juomatta?
Tai loppuikäsi?
(Siis jos olet kahvinjuoja... ;) )
"Huume on 1960-luvun lopussa suomen kieleen yleistynyt uudissana joka on lyhyempi muoto yhdyssanasta huumausaine. Suomen lainsäädännössä huumeiksi eli laittomiksi päihteiksi luokitellaan sellaiset kemikaalit, joita käytetään lamauttavien, päihdyttävien tai harhoja tuottavien keskushermostovaikutusten vuoksi ja jotka on erikseen mainittu huumausainelaissa."

Lähde: Huume – Wikipedia

Juu. Kahvi ei lamauta, päihdytä, tai tuota harhoja mulle. Pointtini siis oli, että kahvi, tai kofeiini tuskin on huumausaine ;)

että näin
[QUOTE="vieras";24354803]
Juu. Kahvi ei lamauta, päihdytä, tai tuota harhoja mulle. Pointtini siis oli, että kahvi, tai kofeiini tuskin on huumausaine ;)[/QUOTE]

On huumeeksi määritelty haitattomampiakin aineita

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;24356040:
On huumeeksi määritelty haitattomampiakin aineita
Haitallisuuksista en mitään puhunutkaan. En ole sanonut, ettei kahvi ole haitallinen, vaan että se ei päihdytä. Lue paremmin. Mitä kahvia haitattomampaa huumausainelistalla on, joka ei lamauta, päihdytä, tai tuota harhoja?

iuwbdv
[QUOTE="vieras";24356707]Haitallisuuksista en mitään puhunutkaan. En ole sanonut, ettei kahvi ole haitallinen, vaan että se ei päihdytä. Lue paremmin. Mitä kahvia haitattomampaa huumausainelistalla on, joka ei lamauta, päihdytä, tai tuota harhoja?[/QUOTE]

Kahvi aiheuttaa esim. psykooseja jo varsin maltillisella, noin 5 kupin päiväannoksella. Kahvi aiheuttaa riippuvuutta. Kahvi aiheuttaa käyttäjälleen somaattisia oireita.

"vieras"
Minä en ymmärrä, miksi pilvenpolttajat jaksavat märistä viinan haitoista. Onhan niitä haittoja viinalla. Ja ihan saman verran pilvellä. Molemmat on pahasta, enkä ymmärrä, miksi ihmiset kumpaakaan käyttävät. Viina-pilvi -keskustelu on sitä tasoa, että siinä vaan mietitään onko vaarallisempaa hypätä rekan vai junan alle.

[QUOTE="vieras";24356707]Haitallisuuksista en mitään puhunutkaan. En ole sanonut, ettei kahvi ole haitallinen, vaan että se ei päihdytä. Lue paremmin. Mitä kahvia haitattomampaa huumausainelistalla on, joka ei lamauta, päihdytä, tai tuota harhoja?[/QUOTE]

Kokeilepa ottaa reipas yliannostus kofeiinista ja tule sitten kertomaan, ettei kahvi aiheuta harhoja.

Nimimerkillä Tiehen nousevia aaltoja väistänyt

[QUOTE="vieras";24354435]Koska se tuottaa valtiolle niin paljon rahaa! Daaa![/QUOTE]
Siinähän se syy tulikin. Maassa, jossa puoli kansaa kiskoo liuottimella kuupan sekaisin joka viikonloppu, nykyinen huumepolitiikka tuntuu vähintäänkin ironiselta :D

[QUOTE="vieras";24356724]Minä en ymmärrä, miksi pilvenpolttajat jaksavat märistä viinan haitoista. Onhan niitä haittoja viinalla. Ja ihan saman verran pilvellä. Molemmat on pahasta, enkä ymmärrä, miksi ihmiset kumpaakaan käyttävät. Viina-pilvi -keskustelu on sitä tasoa, että siinä vaan mietitään onko vaarallisempaa hypätä rekan vai junan alle.[/QUOTE]
Kas, kun todellakaan ei ole saman verran. Vertaapa huviksesi vaikkapa alkoholimyrkytykseen ja kannabiksen yliannostukseen kuolleiden määrää. Alkoholihan on verrattaessa kannabikseen paljon kovempi päihde. Monelle tulee myös yllätyksenä, että esim. ekstaasi on alkoholia miedompi päihde.

Viimeksi muokattu:
"..."
[QUOTE="hippi";24354168]Laki muutettiin ja listalle voi nyt lisäillä aineita aiempaa helpommin. Miksi alkoholi ei vieläkään ole listalla?[/QUOTE]

Vastaus otsikon kysymykseen: jotta sinä voit sekoittaa pääsi laillisesti.

"vieras"
Kokeilepa ottaa reipas yliannostus kofeiinista ja tule sitten kertomaan, ettei kahvi aiheuta harhoja.

Nimimerkillä Tiehen nousevia aaltoja väistänyt
Argh! Kukaan ei nyt tajua. Juu, tiedän että kahvi aiheuttaa riippuvuutta. Itsekin välillä juonut pannu/päivä, joka päivä! En vaan ole tajunnut, että ihmiset juo sitä päihtymistarkoituksessa, koska mulla asia ei ole niin! Juon sitä virkistyäkseni, en humaltuakseni. Ni!

[QUOTE="vieras";24356771]Argh! Kukaan ei nyt tajua. Juu, tiedän että kahvi aiheuttaa riippuvuutta. Itsekin välillä juonut pannu/päivä, joka päivä! En vaan ole tajunnut, että ihmiset juo sitä päihtymistarkoituksessa, koska mulla asia ei ole niin! Juon sitä virkistyäkseni, en humaltuakseni. Ni![/QUOTE]
Eli myönnät olleesi väärässä, kun väitit ettei se päihdytä?

"vieras"
[QUOTE="vieras";24354435]Koska se tuottaa valtiolle niin paljon rahaa! Daaa![/QUOTE]

Tuottais huumeetkin jos ne laillistettaisiin, tosin kredit-puolellekin tulisi kirjattavaa.

Yhteistyössä