Miksi alkkisäitini ei lopeta yhteydenottojaan???

The titityy
Alkoholismi kulkee suvussa ja on helposti periytyvää.
Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse siihen sairastua, itsestään se on kiinni.
Alkoholistin lähiomaisena sairastut kuitenkin läheisriippuvuuteen ja sen lastin mukana elät ikäsi, et voi sille mitään.
Sinulla on kutenkin valta eheytyä tuosta ja tulla terveeksi. Se vaatii terapiaa tai valtavaa itsehoitamisen taitoa.

Niin kauan kun olet itse rikki sisäisesti, niin kauan olet huono vanhempi omalle lapsellesi ja toistat omien vanhempiesi opettamaa kaavaa huomaamattasi.
Jos ja kun tulet kuntoon, voit olla ihana ja hyvä äiti/isi, juuri sitä mitä haluat lapsellesi olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkoholismi kulkee suvussa ja on helposti periytyvää.
Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse siihen sairastua, itsestään se on kiinni.
Alkoholistin lähiomaisena sairastut kuitenkin läheisriippuvuuteen ja sen lastin mukana elät ikäsi, et voi sille mitään.
Sinulla on kutenkin valta eheytyä tuosta ja tulla terveeksi. Se vaatii terapiaa tai valtavaa itsehoitamisen taitoa.

Niin kauan kun olet itse rikki sisäisesti, niin kauan olet huono vanhempi omalle lapsellesi ja toistat omien vanhempiesi opettamaa kaavaa huomaamattasi.
Jos ja kun tulet kuntoon, voit olla ihana ja hyvä äiti/isi, juuri sitä mitä haluat lapsellesi olla.


Tosiaan on itsestä kiinni..minä en edes voi sietää viinaa!Mistähän johtuu... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkoholismi kulkee suvussa ja on helposti periytyvää.
Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse siihen sairastua, itsestään se on kiinni.
Alkoholistin lähiomaisena sairastut kuitenkin läheisriippuvuuteen ja sen lastin mukana elät ikäsi, et voi sille mitään.
Sinulla on kutenkin valta eheytyä tuosta ja tulla terveeksi. Se vaatii terapiaa tai valtavaa itsehoitamisen taitoa.

Niin kauan kun olet itse rikki sisäisesti, niin kauan olet huono vanhempi omalle lapsellesi ja toistat omien vanhempiesi opettamaa kaavaa huomaamattasi.
Jos ja kun tulet kuntoon, voit olla ihana ja hyvä äiti/isi, juuri sitä mitä haluat lapsellesi olla.

Tuota kait mun terapeutti yrittää selittää.. Rikki sisältä mutta ehjä päältä. Ja sitä työstetään nyt terapeutin kanssa(tai hän työstää, minä koko ajan vastaan..)

Voi elämä
:/
 
helppis
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkoholismi kulkee suvussa ja on helposti periytyvää.
Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse siihen sairastua, itsestään se on kiinni.
Alkoholistin lähiomaisena sairastut kuitenkin läheisriippuvuuteen ja sen lastin mukana elät ikäsi, et voi sille mitään.
Sinulla on kutenkin valta eheytyä tuosta ja tulla terveeksi. Se vaatii terapiaa tai valtavaa itsehoitamisen taitoa.

Niin kauan kun olet itse rikki sisäisesti, niin kauan olet huono vanhempi omalle lapsellesi ja toistat omien vanhempiesi opettamaa kaavaa huomaamattasi.
Jos ja kun tulet kuntoon, voit olla ihana ja hyvä äiti/isi, juuri sitä mitä haluat lapsellesi olla.[/quo
Tuota kait mun terapeutti yrittää selittää.. Rikki sisältä mutta ehjä päältä. Ja sitä työstetään nyt terapeutin kanssa(tai hän työstää, minä koko ajan vastaan..)

Voi elämä
:/
Edellisten sanojen saattelemana...
Jos vielä et ole lukenut, niin luepa Mari Huuskon kirja "Hallintaa vai huolenpitoa".
Voimia sinulle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkoholismi kulkee suvussa ja on helposti periytyvää.
Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse siihen sairastua, itsestään se on kiinni.
Alkoholistin lähiomaisena sairastut kuitenkin läheisriippuvuuteen ja sen lastin mukana elät ikäsi, et voi sille mitään.
Sinulla on kutenkin valta eheytyä tuosta ja tulla terveeksi. Se vaatii terapiaa tai valtavaa itsehoitamisen taitoa.

Niin kauan kun olet itse rikki sisäisesti, niin kauan olet huono vanhempi omalle lapsellesi ja toistat omien vanhempiesi opettamaa kaavaa huomaamattasi.
Jos ja kun tulet kuntoon, voit olla ihana ja hyvä äiti/isi, juuri sitä mitä haluat lapsellesi olla.

Tuota kait mun terapeutti yrittää selittää.. Rikki sisältä mutta ehjä päältä. Ja sitä työstetään nyt terapeutin kanssa(tai hän työstää, minä koko ajan vastaan..)

Voi elämä
:/

Mie kans varmaan työllistäisin yhden terapeutin kokoaikaisesti jos alettaisiin suhdetta alkkisäitiin setvimään - millaisella ammattinimikkeellä tuollaiset terapeutit toimii??? Jos joskus jostain sellaisen bongaisin...

Meillä on sama juttu, kun oltiin kotona vielä niin tuntui, että kun vain päästäisiin sieltä pois ja sitä juomisen katsomista ei enää olisi. Vaikka olen muuttanut maailman ääriin äitini luota niin ei se auttanut - mummo hiihti jäljestä kyläilemään ja usein ne kyläilyt jossain vaiheessa luisti juomiseksi ja silloin sai melkein pelätä omassakin kodissaan jo vähän harhaisen juopon edesottamuksia.

Nyt en ole 4vuoteen äitiä nähnyt, mutta se ei estä häntä silloin tällöin soittelemasta ja ainakin alussa ne puhelut oli yhtä minun/meidän haukkumista (aiheetonta) nykyisin en ole alkanut edes juttelemaan mitään,
mutta nyt kun on sana kiirinyt äitille asti tuon tytön raskaudesta niin on selvittänyt hänen puhelinnumeronsa ja tytölle soittelee - tyttö oli toisen puhelun jälkeen pyytänyt mummoaan, ettei enää soittelisi, kun se ei ole mitään mieltä ylentävää kuunneltavaa, kun humalainen/krapulainen mummo jauhaa yhtä ja samaa...

Kuolema varmaan auttaa vasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ollut siis alkkis reilut 20 vuotta ja jatkuvasti yrittää jotain yhteyttä-ihan vaan haukkuakseen meidän perheen-ja KAIKKI!!
Koko ajan tätä ja ihmeellistä kyllä, joka kerta se saa mut surulliseksi ja liki itkemään :( Vaikka kaikki keinot olen jo kokeillut että saisi äiskän pois sieltä syövereistä. Mikään ei auta.

Mulla on tän oman terveyden kanssa kauheasti tekemistä ja koko tää vuosi ollut liki helvettiä kaikin puolin ja yhä yrittänyt kaikkeni äiskän auttamiseksi silleen mitä aikaa vaan on jäänyt. Olen ihan loppu auttamiseen, tai siis sen yrityksiin.
Jos äitis ei ite tahdo tai tajua tai halua parantua, niin aikaas tuhlaat. :snotty:
 
:hug: Sinulle ja voimia!

Minä tiedän tasan miltä tuntuu huolehtia,tukea ja auttaa psyykkisesti sairasta,alkoholisoitunutta äitiä vuodesta toiseen :ashamed: ja silti tuntuu ettei mikään auta ja vika on kuulemma aina minussa. Mutta nykypäivänä olen oppinut kääntämään vaikeudet äitin kanssa rikkaudeksi ja kun on nähnyt maailmasta sen nurjankin puolen niin iloiset asiat tuntuu niin hyviltä :) . Minä esimerkiksi nautin jouluista näin aikuisiällä suunnattomasti!
 
piio
Ainakaan sun äiti ei oo tehny susta vielä (perättömiä)rikosilmoituksia,ilmotuksia sossun lastensuojeluun,kunnan ell:lle eläinrääkkäyksestä ja jokaiselle viralliselle taholle vakuutusyhtiöistä pankkeihin.Ja vain sen takia että vihaa niin kauheasti kun oma elämä on paskana.
 

Yhteistyössä