Miksi alempikoulutustasoiset/köyhät jne saavat helpommin tyttöjä?

• Viestiketjun aloittaja "Belinda"
  • Ensimmäinen viesti
"Belinda"
Mulla on itselläkin kaksi tyttöä, joten tämä ketju ei liity mitenkään tyttöihin tai heidän paremmuuteen tai huonommuuteen, vaan ilmioon. Siis miksi heikosti kouluttautuvat, köyhät jne saavat helpommin tyttöjä?

Muistan joskus katsoneeni jonkun brittidokumentin, että ylipainoiset saavat herkimmin tyttöjä. En muista edes mikä selitys sille oli.. joku rasvasolujuttu jne..

Me tosin ollaan korkeakolutettuja, tupakoimattomia ja hoikkia ja meillä kaksi tyttöä ja yksi poika:)

No nuo on pitkälti vain sattumia. Oikeasti ei ole varmaankaan kovin suurta perää näissä.
Mä muistan usein lukeneeni, että paljon urheilevat miehet saavat todennäköisemmin poikalapset ja tupakoivat äidit saavat helpommin tyttöjä jne.. Mutta faktana en pitäisi.

"Hammaskeiju"
Muistan myös lukeneeni, että ylipainoinen äiti saa helpommin tyttöjä. Tyttösiittiöt viihtyvät paremmin jos äidissä oli jotakin ainetta X mitä oli enemmän lihavilla ja ylipainoisilla.
Tosin voi olla ihan sattumaa, että meillä on kolme tyttöä ja mä olen aina ollut pulskan puoloinen:)

Eli siis pitäisikö tän keskustelun perusteel olettaa että,

Korkeastikoulutettu ei voi olla lihava eikä tupakoida.

Eiköhän sattumaan, muistaakseni miehestä kii tuleeko tyttöjä vai poikia... Ja tyttösiittiöt kuulemma "vahvempia".

uskon joo
Yritin guuglettaa mutta en löytänyt vielä tutkimusta jonka mukaan älykkyys korreloisi poikalapseen.

Sen sijaan löysin tuon tutkimuksen että naiset ovat miestä älykkäämpiä. Eli tyhmät vanhemmat saavat älykkäitä tyttölapsia.

Jep jep.

voisiko joku etsiä tutkimuksen väitteensä tueksi (siis tuo että älykkäät saavat poikia)?
es, women ARE brighter. That's why I'll make a prediction that is sure to enrage them
By A N WILSON
PUBLISHED: 22:53 GMT, 16 July 2012 | UPDATED: 17:34 GMT, 17 July 2012
Comments (67)
Share

The latest research has revealed that women have a higher IQ than men. I’m not surprised, are you? When I consider the broadest meaning of the word intelligence, I should say the females of my acquaintance, ranging from the very old to the very young, were, on the whole, noticeably more intelligent.
I do not mean just clever-clogs abilities to solve puzzles or do maths, but all-round intuitive intelligence, a combination of emotional intelligence, common sense, and general knowledge. IQ testing began about a century ago, and hitherto, women have lagged some five points behind men on average. The gap between male and female has been narrowing over the years, and this year, it seems women have moved ahead.
All sorts of reasons can be found for this. IQ in general has improved since tests first began. Psychologists think that this is because modern life becomes ever more complicated.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/debate/article-2174528/Yes-women-higher-IQ-men-thats-Ill-make-prediction-enrage-them.html#ixzz2It6dMfAi
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

"..."
Ehkä korkeammalle koulutetut ovat keskimäärin kovempia ja kunnianhimoisempia tyyppejä, herkkyyttä ja yhteisöllisyyttä ei välttämättä heillä arvosteta. Monesti taas alemman koulutuksen hankkineet, helposti ahdistuvat tyypit, ovat taas keskimääräistä herkempiä ja empaattisempia. Ainakin tämän olen omassa lähipiirissäni aika suoraan huommanut (tosin kummilla on tyttöjä ja kummilla poikia, niin en kyllä tiedä päteekö ap:n väitteeseen.

Mutta siis pojastahan pitää kasvattaa perheen elättäjä, pärjääjä ja se ei välttämättä onnistu empaattisuudella ja paapomisella. vaan ennemminkin hieman vaativammalla tyylillä. Yritysmaailmassa eivät kyllä herkät ja empaattiset pärjää. Tytöt taas ovat perinteisesti niitä lapsista ja läheisitä huolehtijoita ja siinä taas tietty herkkyys, pehmeys, läheisyys kasvatuksessa ovat paikallaan.

Tämä siis mun vastaus, vaikka ap:n teoria varmaan vähän huuhaata onkin :)

Yhteistyössä