miksi aina väsyttää!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oioioi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oioioi

Vieras
Ei ole kilpirauhasarvoissa tai verensokereissa poikeavaa. Nukun viikolla noin 7.5-8h yössä kerran heräten kun lapsi tulee viereen. Kl nukun noin 9h yössä. Silti väsyttää. Jaksan kyllä olla ulkona tma, mutta kun tulen sisälle niin väsyttää kauheasti. Pienikin esim. Kauounkireissu saa väsymyksen aikaan.

Yksi lapsi on 5v.

Mulla oli tuollainen vaihe talvella, lisäksi myös paleli kamalasti koko ajan. Verikokeet otettiin, hemolobiini, verensokeri ja kilpirauhanen (ja kaikki muutkin arvot) oli hyviä. Väsymystä kesti n. 3kk ja sitten helpotti... Mulla piti nukkua päivittäin päiväunet vaikka yöllä nukuin ihan hyvin 7-8 tuntia.

Mua on väsyttänyt masennus, ja yhteen aikaan ilmeisesti mun unen laatu oli niin huono että 8h unta ei riittänyt. Heräilin usein yön aikana tai olin unen ja valveen rajamailla pitkiä aikoja ja kun nukuin, näin paljon levottomia unia jotka muistin vielä aamullakin. En ehkä saanut sellaista syvää unta yön aikana kovin paljon.

Joo verenkuva ok ja hb siis myös. Syön normaalia kotiruokaa tosin aika paljon herkkuja. Kyllä mä haluan tehdä asioita ja teenkin aika paljon, mutta siitä seuraa taas karsea väsymys... :(

Joo verenkuva ok ja hb siis myös. Syön normaalia kotiruokaa tosin aika paljon herkkuja. Kyllä mä haluan tehdä asioita ja teenkin aika paljon, mutta siitä seuraa taas karsea väsymys... :(

musta tuntuu että tämä elämä ja suorittaminen itsessään väsyttää. Pitää olla joku tietty normi ja mitä pitää aina päivän aikana suorittaa. Oletko sä nähnyt sun "energisiä" kavereita koko elämän ajan touhussa 24h/vrk? Vai onko se niin että näet ne energisinä vain silloin kun tapaavat muita? Aika moni fuulaa energisyytensä. Uskon että aika samasta puusta kaikki on veistetty, monet vaan tykkää ylläpitää kulisseja.

musta tuntuu että tämä elämä ja suorittaminen itsessään väsyttää. Pitää olla joku tietty normi ja mitä pitää aina päivän aikana suorittaa. Oletko sä nähnyt sun "energisiä" kavereita koko elämän ajan touhussa 24h/vrk? Vai onko se niin että näet ne energisinä vain silloin kun tapaavat muita? Aika moni fuulaa energisyytensä. Uskon että aika samasta puusta kaikki on veistetty, monet vaan tykkää ylläpitää kulisseja.

joo totta tuo että kaikki vaatimukset yms jo itsessään väsyttää. Pitäis tehdä sitä ja pitäis tehdä tätä :(

Mulla on samanlaista ollut koko elämän ajan. Nukun päiväunia n. 5 krt/ vko koska muuten oon ihan yliväsynyt illalla. Oon tullut siihen tulokseen että mä vaan satun olemaan herkempi väsymään kun muut..

joo varmaan minäkin vaan tartten unta enempi kun useimmat. Voikohan muuten kestine allergialääke väsyttää...? Otin eilen illalla ja nyt väsyttää kahta kovemmin...

[QUOTE="aloittaja";28411292]joo varmaan minäkin vaan tartten unta enempi kun useimmat. Voikohan muuten kestine allergialääke väsyttää...? Otin eilen illalla ja nyt väsyttää kahta kovemmin...[/QUOTE]

Voi hyvinkin väsyttää, itse ostin eilen allergialääkettä jonka ei pitäisi väsyttää. Nimeltään DESLORATADINE 5mg. Toinen on airius, mut se pitäs olla reseptillä. Tavalliset histecit väsyttää ihan hirveesti.

Mulla sokeri tekee tuon. Jos syön makeeta oon hetken ku kevätpörriäinen mut kohta sit ku syksynpörriäinen eli ihan kohmeessa. Kokeileppa jättää herkut pois, ne voi turhaan rasittaa kehoa kun insuliini pomppii miten sattuun. Verensokerit mullakin ihan hyvät ollut mut ite hoksinut ton "vuoristorata-homman"...

Mulla sokeri tekee tuon. Jos syön makeeta oon hetken ku kevätpörriäinen mut kohta sit ku syksynpörriäinen eli ihan kohmeessa. Kokeileppa jättää herkut pois, ne voi turhaan rasittaa kehoa kun insuliini pomppii miten sattuun. Verensokerit mullakin ihan hyvät ollut mut ite hoksinut ton "vuoristorata-homman"...

joo varmasti on totta tuo sokerin vaikutus... Kun on väsynyt ottaa jotakin makeaa ja hetkeksi pirisryy kunnes sitten väsyttää kahta kauheemmin. Mulla ruokavaliossa toivomisen varaa nimenomaan tuon sokerin ja rasvan suhteen.

Kilppariarvothan ei välttämättä kerro totuutta... se onkin jännä juttu. Oon monesti miettiny kuinkahan moni kärsii kilppariongelmien takia kun ne ei kokeissa näy. Oireet kertoon enemmän ja riippuu lääkäristä miten tosissaan asia otetaan.

[QUOTE="aloittaja";28411841]en polta. Aina selittelenkin ettö herkut on mun ainoat paheeni ja siksi sallin ne itselleni... :P[/QUOTE]

Ok. Itse poltan ja oon myös aina väsynyt, epäilen et johtuu siitä..

No jaah, itse nukun mielellään vähintään 9h yöunet. Usein tulee nukuttua vielä 3-4 h päiväunet illalla. Ja sitten vielä illat on lisäksi sitä, että makaan vain teleiviosn ääressä kuin väsyttää. Ihmiset on erilaisia.

Yhteistyössä