Miksi aina sanotaan, että pitää osata pukeutua oikein niin on ihan sama paljonko pakkasta on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Siis vaikka miten pukeudun, naama jäätyy kovilla pakkasilla samantien kun menen pihalle.

Vaikka millaiset tumput laittaisi käteen, sormet alkaa jossain vaiheessa palelemaan ja särkemään.

Vaikka miten laittaisi vaatetta, jäätyy jalat ja menevät tunnottomiksi.

Eli, ei todellakaan ole sama paljonko sitä pakkasta on, miten pukeutuu.. On siellä silti kylmä vaikka olisi miten vaatetta päällä.

Minusta nenään ei oikein voi vaikuttaa muuten kuin kommandomyssyllä (silmälasit jäädyttävät sen tehokkaasti).

Jalkoihin saa huopavuorellisia kenkiä tai kenkiin akuilla toimivat lämmittimet (naparetkeilijätkin käyttää niitä). Käteen saa lämpimiäkin, mutta tietty kalliita rukkasia. Kerrospukeutuminen on kaiken aa ja oo.

Terveisin vilukissa

Alkuperäinen kirjoittaja Mirja:
Hohhoijaa ei se jäädy jos laitat kypärämyssyn

no kyllä mulla jäätyy nenä, silmät ja suu, olimpa laittanut niiden ympärille miten paljon tahansa vaatetta. Nenä jäätyy samantien kun nokkani ulos laitan, ei siihen auta mitkään kypärämyssyt

No mulla on ainakin yhdet sellaiset vuorelliset villalapaset, joiden kanssa ei taatusti kädet palele, hikoaa tosin melkoisesti. Ja kommandopipo auttaa pitämään posket lämpösinä :D

Samaa mieltä. En mä nyt muutamaa pakkaspäivää varten ala mitään napajäätikköjengien erikoissuperjuttuja ostamaan. Ja kommandopipossa en kyllä ala ulkoilemaan, joku rajaa pitää olla. Johan lapset pelästyisi moista :-)

samaa mäkin aina ihmettelen. mulla on heikko ääreisverenkierto, kädet on joskus kesälläki ihan siniset. ja sitten kun on lämmin untuvatakki päällä , ni ei silleesä palele, mut kauhee hiki tulee ja varsinki jos kauppaan menee tms. koskaan ei oo hyvä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no kyllä mulla jäätyy nenä, silmät ja suu, olimpa laittanut niiden ympärille miten paljon tahansa vaatetta. Nenä jäätyy samantien kun nokkani ulos laitan, ei siihen auta mitkään kypärämyssyt

Oletko kokeillut oikeasti isoa topattua huppua karvareunalla. Ainakin omassa untuvatakissa on niin iso huppu että päätä ei sieltä edes näy...

Kyllä mää sitä untuvatakkia käytän koko talven :)

Huivi kasvoille, parit lapaset päällekkäin ja kunnon kengät, ei mitkään gore-texit, jalkaan ja villasukat alle. Tosin mulla ainakin toimii noi gore-texitkin, jos laittaa VAIN villasukat alle. Ja huppu päähän, suojaa myös kasvoja. Ei palele

No sä et siis ole pukeutunut asianmukaisesti. Mä olin esim eilen melkein 3 tuntia ulkona - 18 asteessa, eikä kyllä mistään palellu. Laita väljemmät kengät ja sukkia lisää. Hyvät rukkaset, ja kommandopipo, niin posketkaan ei jäädy.
Ja sit siellä ulkona toki kannattaa tehdäkin jotain, eikä vaan seistä tumput suorina. Liike pitää myös sormia lämpimänä.

Kovalla pakkasella ulkoilu on epämiellyttävää. Joko palelee tai sitten on vaikea liikkua vällykerroksissa. Ja sori, en ala panostaa tonnitolkulla johonkin keveään naparetkeilijävarustukseen, vaan normivetimillä ja kerrospukeutumisella on pärjättävä. Mutta hyvin epämiellyttävää ja naama tosiaan jäätyy jossain vaiheessa kuitenkin. Varsinkin kun täällä rannikolla tuulee aina.

Uutena vuotena kaksi tuntia ulkona kovassa pakkasessa ja tuulessa...olen samaa mieltä. Jossain vaiheessa alkoi palella vaikka oli paljon vaatetta ja rillien kohdalta oli naama jäässä koko ajan. Kyllä minä mieluummin kesällä ulkoilen :D

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Samaa mieltä. En mä nyt muutamaa pakkaspäivää varten ala mitään napajäätikköjengien erikoissuperjuttuja ostamaan. Ja kommandopipossa en kyllä ala ulkoilemaan, joku rajaa pitää olla. Johan lapset pelästyisi moista :-)

Eikö se olisi muutenkin jo naamioitumista, josta voi periaatteessa saada sakot ???? :o

Nenä on kaulaliinan suojassa, ainakin itse kiedon liinan niin pään ympärille että vain silmät näkyy. Sitten toppavaattetta ja kerrospukeutumista, niin samalla pysyy sormet ja jalat lämpimänä.

mulla vielä käy niin, ettei oikeastaan ole KYLMÄ, vaan alkaa vaan sattumaan joka paikkaan. Ei siis silleen tärise, kuten esim nollakelillä kun on kylmä (mistä muuten johtuu ?)

Kovalla pakkasella se kylmä vaan satuttaa, mieluummin mä tärisisin :D

Alkuperäinen kirjoittaja MoohMooh:

Eikö se olisi muutenkin jo naamioitumista, josta voi periaatteessa saada sakot ???? :o

No jos satut mielenosoituksessa olemaan niin sakot voi napsahtaa, ei kai se normioloissa tallaajia koske?

No mutta jos sä et suostu johonkin pukeutumaan, niin ei se kumoa tota, että jos osaa pukeutua, niin ei palele.
Sl et laita sitä ja osta tätä, no onpa ihme jos palelee...

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

No mutta jos sä et suostu johonkin pukeutumaan, niin ei se kumoa tota, että jos osaa pukeutua, niin ei palele.
Sl et laita sitä ja osta tätä, no onpa ihme jos palelee...

Ehkäpä tässä tarkoitetaan normaalia pukeutumista kuitenkin. Jos plussapalloon pukeudut ja hypit koko ajan paikallasi niin tuskin kylmä tulee :whistle:

tarkoitin aloituksella siis sitä, että vaikka kuinka puen vaatetta päälle niin kyllä mulla ulkona kylmä tulee. Ihan sama millaiset kengät on jalassa niin varpaat palelee, ihan sama millaiset rukkaset niin vähintään sormet palelee, ihan sama monetko pitkikset, reidet jäätyy, ihan sama millainen huivi niin nenä ja silmät jäätyy

tuskin olen ainoa :D

Kyllä siellä tarkenee kun oikeesti vuoraa itsensä kunnon tamineisiin :D täytyy olla huopavuorisaapasta ja kunnon päähine.Pää luovuttaa lämpöä aika lailla eli se päähine on oikeasti aika tärkeä!!
käsiin voi pukea useammat tumput ja mielellään sellaset,että sormet voi olla yhdessä(lämmittävät toisiaan)ei siis sormikas mallia.

tarkoitin aloituksella siis sitä, että vaikka kuinka puen vaatetta päälle niin kyllä mulla ulkona kylmä tulee. Ihan sama millaiset kengät on jalassa niin varpaat palelee, ihan sama millaiset rukkaset niin vähintään sormet palelee, ihan sama monetko pitkikset, reidet jäätyy, ihan sama millainen huivi niin nenä ja silmät jäätyy

tuskin olen ainoa :D

Jos sinä palelet jo noin nollassa, niin miksi sinä et investoi näihin "napajäätikkövarusteisiin" ? Sulla on näemmä ihan koko talvi aikaa aina käyttää niitä.

Käteen untuvarukkaset ja ohuet villatumput. Jalkaan alimmaiseksi taas villaa, paksumpi villasukka ja sitten joku huopavuorellinen kenkä (turkispohjallisilla). Parit villahousut päälle. Parit villapaidat. Toppahousut ja paksu toppatakki. Huppu päähän ja huivi naamalle.

Oletko oikeasti investoinut kunnon vaatteisiin? En usko. Minä palelen erittäin herkästi. Mutta en kun, olen ostanut oikeasti kunnon vaatteita. Muut nauravat mut pellolle, mutta pakkanen ei nyt haittaa.

Yhteistyössä