Miksi aina pissatulehdus seksin jälkeen :(

• Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli joskus erään toisen partnerin kanssa aina tuo sama homma. uuden kanssa ei. Vanhan kanssa oli eri bakteerikanta. Käy lääkärissä, voit saada tosiaan estolääkityksen.

oletko varma että se on pissatulehdus? siis käytkö joka kerta ihan labroissa että ne tutkii sen??

Tuli vaan mieleen että ne oireet voi johtua ihan mekaanisesta ärsytyksestä tai sitten sulla pääsee jotain bakteereja siihen virtsaputken suulle seksin aikana.. Käytkö muuten heti pesulla seksin jälkeen?

km
Kunnon pesut kummallekki ennen ja jälkeen. Ja miehen ei mun mielestä hirveesti kannata hinkata sun peräaukon seutua ja sitte tuoda vehjettään muille rei´ille ku sit saattaa sieltä tulla pöpö ja aiheuttaa tulehduksen.

et kai pese saippualla?
liian usein tapahtuva pesu ja pesuaineet kuivattavat + tappavat normaalin bakteerikannan jolloin olet tulehdusalttiimpi.
myös liian kova hankaus haavauttaa pintoja ja lisää tulehdusriskiä.

peseytyykö mies ennen yhdyntää? siinäkin voi olla syytä.

Jos et löydä ratkaisua ongelmaasi kannattaa ihan suoraan kysyä lääkäristä mistä on kyse.

ap
No en käy joka kerta antamassa näytett', kahdesti olen käynyt ja ollut pissatulehdus, tullut juurikin seksin jälkeen. Muuten ei koskaan ole ollut.

Kyllä aika pian aktin jälkeen käyn pesuilla, ehkä 10-15min sisällä käyn pisulla ja suihkussa, eikö se ole että tunnin sisällä pitäisi käydä pesulla? Vai onko väärää tietoa...

Käytetään liukkaria aina jos vähänkään tuntuu tarvetta, mut esim. nyt ei tarvinu kun viime kerrasta aikaa ja himotti muutenkin niin paljon :p Voiko silti tulla mekaanisesta ärsytyksestä tuo, vaikka liukastepuoli kunnossa?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja eleanoor:
et kai pese saippualla?
liian usein tapahtuva pesu ja pesuaineet kuivattavat + tappavat normaalin bakteerikannan jolloin olet tulehdusalttiimpi.
myös liian kova hankaus haavauttaa pintoja ja lisää tulehdusriskiä.

peseytyykö mies ennen yhdyntää? siinäkin voi olla syytä.

Jos et löydä ratkaisua ongelmaasi kannattaa ihan suoraan kysyä lääkäristä mistä on kyse.
Hmm, no joskus pesen laimennetulla saippualla tuosta "ulkoa", en häpyhuulien välistä kylläkään, sieltä vain vedellä.

Mies ei käy joka kerta pesulla ennen seksiä, joskus pyydän muutenkin käymään suihkussa jos pitkä päivä ollu ja tuoksuu miehiseltä...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja eleanoor:
no jos sä huomaat että ihon pinta on arkana niin silloin liukaste ei ole riittänyt
Ei mulla arkana paikat ole, en ainakaan lähiaikoina muista että kipeäksi olisi menneet. Reilusti laitan liukkaria, joskus nimittäin ollut hieman kipeät paikat kun ei "viitisiny" käyttää liukastetta :D

vieraana
Kokeilepa (pesun ym. lisäksi) juoda aina heti yhdynnän jälkeen 2-3 lasillista vettä. Joudut "juoksemaan" vessassa, mutta huuhtelee hyvin rakon ja virtsaputken. Itse sain aikoinaan tällä just vastaavanlaisen tulehduskierteen poikki.

vieras
Mulla on estolääkitys juurikin tuosta syystä! :wave: Nitrofur nimeltään ja on tehokas! Kaikki muut konstit tuli kokeiltua ja ja muutaman perättäisen antibioottikuurin jälkeen loppu mun pinna ja hain estolääkkeet.

hiutale
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Kokeilepa (pesun ym. lisäksi) juoda aina heti yhdynnän jälkeen 2-3 lasillista vettä. Joudut "juoksemaan" vessassa, mutta huuhtelee hyvin rakon ja virtsaputken. Itse sain aikoinaan tällä just vastaavanlaisen tulehduskierteen poikki.
näin! Ja ostaisin itse luontaistuotakaupasta/apteekista karpalovalmistetta, jolla on ennalataehkäisevä vaikutus pisutulehuksiin..

Yhteistyössä