luuta
Lapsena olin tosi laiha ja kasvoin silti lähes aina luokkani pisimpänä koulussakin. Muistan erityisesti sen pituuden olleen äidille jonkinlainen ylpeyden aihe. Sukujuhlissa sukulaiset kauhistelivat hoikkuuttani ja mm erään sedän synttäreillä ollessani n 15-vuotias sain häneltä paketillisen suklaata kun hän oli niin kauhuissaan painostani (olin 169cm pitkä ja painoin 46kg). Isäni haukkui minua joskus anorektikoksi päin naamaa, jos en syönyt hänestä tarpeeksi, mutta äitini ei muistaakseni koskaan ollut mitenkään huolissaan ainakaan painostani. (Isä pyysi kyllä heti anteeksi sanomisiaan eikä se jäänyt välillemme hiertämään.) Anorektikko en ikinä ollut. Söin normaalia kotiruokaa ja kylläkin ureilin 7-8 kertaa viikossa koska vanhemmistani lapsilla piti olla harrastuksia
Nyt aikuisiällä painoni on asettunut n 51-52kg tietämille. Lasten saannin jälkeen painoni oli 56kg enimmillään, jolloin äitini usein piikitellen ja vihjaillen antoi ymmärtää että olisin lihava/lihonut. Mm kun mieheni osti minulle ihanat farkut ja sovitin niitä, miehen kysyessä:"Onko ne liian isot?" äitini huudahti pöyristyneenä:"No ei ainakaan liian ISOT!" Farkut olivat juuri sopivat, eivät tiukat tai puristavat mistään kohti.
No, lähinnä on vaan paha mieli. Nyt urheiluharrastuksien alettua painan siis vähemmän, mutta aina miettiessäni tahallista "lihottamista" muutamalla kilolla että saisin edes tissit =D alitajuntaan tulee heti ekana äitini ja se, mitä hän ajattelisi ja sanoisi....
Nyt aikuisiällä painoni on asettunut n 51-52kg tietämille. Lasten saannin jälkeen painoni oli 56kg enimmillään, jolloin äitini usein piikitellen ja vihjaillen antoi ymmärtää että olisin lihava/lihonut. Mm kun mieheni osti minulle ihanat farkut ja sovitin niitä, miehen kysyessä:"Onko ne liian isot?" äitini huudahti pöyristyneenä:"No ei ainakaan liian ISOT!" Farkut olivat juuri sopivat, eivät tiukat tai puristavat mistään kohti.
No, lähinnä on vaan paha mieli. Nyt urheiluharrastuksien alettua painan siis vähemmän, mutta aina miettiessäni tahallista "lihottamista" muutamalla kilolla että saisin edes tissit =D alitajuntaan tulee heti ekana äitini ja se, mitä hän ajattelisi ja sanoisi....