Miksi 7 v poika ois ihan koko ajan syömässä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sldalöfa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sldalöfa

Vieras
Minkä verran teidän 7 vuotiaat syö? Onko tämä normaalia?
Jos ostan esim.banaania poika söis niitä tunnin välein niin kauan kuin riittää. Sama jugurttien, jäätelöiden yms. kanssa.
Mua pelottaa että pojasta tulee tota menoa läski. Normaalipainoinen poika vielä ainakin on.
Herkkuja ja jäätelöä meillä ei ole kuin todella harvoin ja silloin poika niitä ahmii kuin viimeistä päivää. Vai onko vika siinä että ostan niitä niin harvoin?
Itse olen ylipainoinen enkä todellakaan aio lapsista läskejä tehdä. Oma äitini aikoinaan ilmoitti minun olevan läski (ruma) joka päivä kärsin huonosta itsetunnosta sen takia.
Saako lapselle sanoa että jos se syö liikaa herkkuja se lihoo ilman että lapselle tulee huono itsetunto tai syömishäiröitä?

meillä 7v poika on hirveän nälkäinen koko ajan. Juuri kun on syönyt, niin 30min ja taas hirveä nälkä. Ja todellakin on nälkäinen. Hän on 132cm pitkä ja 22kg, joten ei ole lihava, vaan päin vastoin. Koulutarkastuksessa sanottiin, että ainakin meidän poika saa syödä, koska selvästi on nälkäinen aina, eikä herkkuja halua/tykkää/ syö.

Meillä samanikäinen tyttö, joka myös kyselee ruokaa/syömistä vähän väliä. Ja hoikka tyttö on. Kasvanut kyllä kovasti (130/25). Toisaalta kun mietin, olen itsekin vähän samanlainen, eikä minullakaan ole paino-ongelmia. Olen pitkä ja hoikka.

Yhteistyössä