Miksi 5-vuotiaani on koko ajan ärtynyt ja uhmakas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "papuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"papuli"

Vieras
Alkanut nyt syksyllä pk:n aletua tuollainen käytös. On tosi uhmakas, tyhmittelee, tekee asioita joiden tietää olevan kiellettyä, huitelee, lällättelee, on erityisen ärtynyt minulle ja kahta vuotta nuorempaa pikkusiskoaan ei tunnu sietävän lainkaa. Vaati paljon huomiota ja sitä myös saa (yhdessäoloa, hellittelyä jne.), mutta ei tunnu vaikuttavan kuin hetkellisesti. Seuraavassa hetkessä on naama myrtsinä taas. Olen äärimmäisen kovilla tällä hetkellä hänen kanssaan. On aiemmin ollut meidän perheen hyväntuulinen pikkumies, joka osaa ja haluaa olla "kiltti". Hänen lisäkseen meillä 4 muuta lasta. Mitä tää on? Olen koittanu kysellä häneltä itseltään, pk:ssa kin jutellu, mutta eivät siellä tuntuneet olevan huolissaan. Itse lapsi ei sano mitään olevan vikana, mutta ihan kun jokin painaisi.. Vai VOIKO olla vaan tuo ikä ja siihen liittyvä itsenästymien tarve? :/

Meillä on ollut kesästä asti tuollainen 5-vuotias. On jatkuvasti kärttyinen, uhmakas, muksii ohi kulkiessaan, lällättelee ja karjuu suuttuessaan. Ja suuttuu nykyään todella pienistä jutuista, nollasta sataan sekunnissa. Ja hänkin on ollut aiemmin ns.kiltti poika. Kai tuo on vain jokin (tosi rasittava) uhmavaihe taas, kun ei selvää syytä ja ratkaisua ole löytynyt.

Yhteistyössä