Miksi 1-vuotiaan pitäs nukkua omassa sängyssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
omassa huoneessa?? Tai ylipäätään minkäikäsen vaan vauvan tai pienen lapsen?

Kun ihmiset on vielä villeinä eläneet laumoissaan, uskotteko todella että pienen pienet lapset on jätetty vaille emon turvaa yksin nukkumaan?
EI ole.
Sitten ihmetellään jos vauva huutaa siel häkkisängyssään.. oiskohan vähän turvaton olo kenties. :headwall:

Meillä 1-vuotias nukkuu omassa sängyssään ja omassa huoneessaan huomattavan paljon paremmin kun nukkui meidän huoneessa ja meidän sängyssä.
Ei huuda siellä "häkissään" vaan nukku klo 22-10 ja herää aamulla hyväntuulisena.
Ei siis herää kertaakaan yön aikana. Saa nukkua ilman häiriöitä ja meistä jokainen siis nukkuu näin paremmin.

Ollaanko me nyt huonoja ihmisiä? :'(

Mä olen täysin samaa mieltä Lunaticin kanssa!!!! Meillä 1,5-vuotias nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä laita alhaalla, jossain vaiheessa kömpii meidän sänkyyn. 3,5-vuotias nukkuu 2/3 yöstä meidän keskellä.

Sama juttu minä en saa nukuttua kunnolla jos lapsi on vieressä, vaan pelkään koko ajan että hän tippuu sängystä (ja ei ole mitään mahdollisuutta välttää tätä). meillä tosin vauvan sänky on samassa huoneessa kuin anhempien sänky, mutta saattaisi tuo muksu kyllä nukkua vain paremmin eri huoneessa kun ei häiriintyisi esim. isän kuorsauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä en saa nukuttua kunnolla jos tuo häkkyräväkkyrä pyörii ja melskaa meidän välissä. Että vaikka siksi B)

No kai se edes vieressäs vois nukkua siinä häkissään sitten?

No niinhän se nukkuukin meidän huoneessa. Oma huone kyllä odottaa, kunhan alkaa vähän rauhoittua nuo yöt.

Ja poika havahtuu hereille joka ilta, kun me tullaan miehen kanssa nukkumaan :(

No, onneksi nykyaikana ei nukuta villieläinten armoilla luolissa vaan turvallisesti lukkojen takana kotona, ihanaa! Ja lapsenkin voi huoletta nukuttaa toiseen huoneeseen omaan, turvalliseen ja rakkaaseen sänkyynsä! Meillä ainakin oma sänky on lapsen lempipaikka. Isän ja äidin sänky lähinnä pomppula...

Meillä tyttö siirtyi omaan huoneeseen vintille kun oli 5kk. Miksi?No miksei? Kaikki saa nukuttua paremmin.Meillä lapset nukkuu omissa sängyissä,jos jollain muulla on joku muu tapa niin kivat niille. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä olen täysin samaa mieltä Lunaticin kanssa!!!! Meillä 1,5-vuotias nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä laita alhaalla, jossain vaiheessa kömpii meidän sänkyyn. 3,5-vuotias nukkuu 2/3 yöstä meidän keskellä.

:flower: :)

Yleensä syy siihen, että lapsi nukkuu omassa huoneessaan on niinkin yksinkertainen, kuin että lapsi nukkuu siellä paremmin ja vanhemmatkin nukkuvat paremmin kun lapsi saa nukuttua kunnolla.

Kyllä minä ainakin tunnen olevani riittävän lähellä "pentujani" kun nukun samassa asunnossa, eli ei mulla tarvitse yöllä (kun ensinnäkin nukun) lapsiin näköetäisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Likka ainakin nukkui vallan mainiosti vauvana siinä "häkissään". Nyt likka nukkuu mun vieressä ja vie uskomattoman paljon tilaa. :xmas:

No mutta varmasti silti samassa huoneessa sun kanssa?

Omana kokemuksena voin sanoa, että itse nukuin vanhempieni välissä 9vuotiaaksi asti, kun olin aina saanut siinä nukkua ja pelotti niin pirusti nukkua yksin kun ei ollut tottunut. Ja siitä ei todellakaan ollut mitään hyötyä minulle, pelkkää haittaa. Enpähän uskaltanut missään muuallakaan yksin nukkua, aina jonkun kainalossa. Sen vuoksi omat lapset nukkuu tasan tarkkaan omassa huoneessa omassa sängyssä eikä meidän välissä!

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä 1-vuotias nukkuu omassa sängyssään ja omassa huoneessaan huomattavan paljon paremmin kun nukkui meidän huoneessa ja meidän sängyssä.
Ei huuda siellä "häkissään" vaan nukku klo 22-10 ja herää aamulla hyväntuulisena.
Ei siis herää kertaakaan yön aikana. Saa nukkua ilman häiriöitä ja meistä jokainen siis nukkuu näin paremmin.

meilläkin juuri näin, paitsi et molemmat lapset nukkuu samassa huoneessa. Kun siirryttii tähän järjestelyyn, myös isoveli alkoi nukkua heräämättä yönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Ette, ihmettelen vaan ettei emo halua olla pentunsa lähellä yön tunteina.

Tää emo haluaa ainakin unirauhan jokaikiselle perheenjäsenelle, myös lapselle.
Näin tämä emo on päiväsaikaan huomattavan paljon virkeämpi ja hyväntuulisempi. Kuten myös työssäkäyvä iskä ja itse 1-vuotiaskin.

Kaikilla on tapansa.

Meillä jokainen lapsista on nukkunut synnäriltä asti meidän välissä ja n. 1-vuotiaina siirtyneet omiin sänkyihinsä, jotka tosin meidän makuuhuoneessa. Mä itse en varmaan osaisi nukkua, jos lapset olisivat toisessa huoneessa ja toisekseen, mä en jaksa yöllä laahustaa minnekään, jos tuo 2-vuotias heräilee. Nyt saan kädellä taputettua pientä öisin, jos tarvis.

Mun kaveri laitti molemmat vauvat 2kk ikäisinä toiseen huoneeseen. Nukkuivat paljon paremmin niin.

Meilläkään tuskin tulee vielä 1-v nukkumaan omassa sängyssä. Eiköhän tuo kerkeä omassa sängyssä nukkumaan vielä aika monta vuotta, vaikka siirtyisi omaan sänkyyn esim.3v, en minäkään ymmärrä mikä ihmeen kiire monilla on laittaa suurinpiirtein vastasyntynyt omaan huoneeseen. No ehkä se jollekin toiselle on hyvä ratkaisu, tämä on meille :)

niinpä,miksi?
jos itsestäsi on ok että pikkuinen nukkuu vieressä,niin miksipä ei se kävisi?
itse nukuin paremmin kuin nuorin vieressä,noin 2v alkoi nukkua omassa sängyssään.

Yhteistyössä