Miksi 1-vuotiaan pitäs nukkua omassa sängyssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilla saapi nukkua samassa sangyssa ken tahtoo tulla. Tuo meidan murkku ei kylla ole pyrkimassa :) ja kakkonen nyt 3-vuotiaana valinnut oman sankynsa paremmaksi. Vauva nukkuu pinniksessa parisangyn vieressa vaikka mieluusti ottaisin sen saman peiton alle mutta kun silla on hengityshalytin.
Mies on vuosikaudet nukkunut futonilla olohuoneessa ja siella "hoidetaan parisuhdetta" ;). Mies tykkaa nukkua itsekseen kun on herkkauninen eika minulla ole asiaa vastaan mitaan, painvastoin, ompahan parisanky ihan itselleni :)

Alkuperäinen kirjoittaja mush:
Meilla saapi nukkua samassa sangyssa ken tahtoo tulla. Tuo meidan murkku ei kylla ole pyrkimassa :) ja kakkonen nyt 3-vuotiaana valinnut oman sankynsa paremmaksi. Vauva nukkuu pinniksessa parisangyn vieressa vaikka mieluusti ottaisin sen saman peiton alle mutta kun silla on hengityshalytin.
Mies on vuosikaudet nukkunut futonilla olohuoneessa ja siella "hoidetaan parisuhdetta" ;). Mies tykkaa nukkua itsekseen kun on herkkauninen eika minulla ole asiaa vastaan mitaan, painvastoin, ompahan parisanky ihan itselleni :)

:D Asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Syynsä kullakin ja joillain ihan ymmärrettävätkin jos ei ota viereen mutta jos ihan sitä ajattelee miten alussa kauan sitten on toimittu ja miten joissain maissa vieläkin toimitaan(että lapsi aina about iholla kii) niin olishan se vauvalle ja taaperolle parasta olla viekussa.

Mä niin pakahdun onnesta kun saan pienen tyttöni sanan mukaisesti kainaloon illalla. Nukkuu hyvin ja yöllä kiehnää söpösti kyljelleen, räplää mun ihoa pikku sormilla ja painaa kasvot mun lähelle. Tuhisee siinä ja mä saan nuuhkia saen päätä :snotty: :heart: mikä vois olla ihanampaa. Huomaa että tytöllä on siinä paras olla. Poika aikanaan nukku samoin viekussa ja oli ihanaa olla sillein. Nyt poika tulee yöllä jalkopäähän :D .
Toki joskus miettii et ois ihana vetää oikoseks oikein tilavasti mutta kyllä mä kerkeen sit haudassa oikoon :D :whistle: . Vauva- ja taaperoaika on lyhyt :wave:

:) Vaikea ymmärtää miten jotkut haluavat jäädä sitä ihanuutta paitsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Ai se että mies on "häädetty" parivuoteesta pois..? No, tehköön kaikki kuten haluavat.
Toisaalta, jos itse olisin sinkku, niin kyllä minäkin varmaan haluaisin lapsen nukkuvan samassa huoneessa kanssani. Tai, no sillon mulla ja lapsella ei olisi edes näin isoa asuntoa, eli varmaan kaksiossa eleltäisiin, eli olosuhteisenkin pakosta nukuttais lapsen kanssa samassa huoneessa..

meillä tyttö siirtyi omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn 3 kk:sena ja hienosti nukkunut sen ikäisestä lähtien 12 h, joten saadaan olla onnellisia että kaikki nukkuu erittäin hyvin , ja noustaan aamulla levänneinä ja hyväntuulisina,

ollaankohan huonoja vanhempia?

Meidän tyttö saa kyllä hellyyttä äärettömän paljon hereillä ollessaan , mun mielestä paras ratkaisu näin, ja sanon vaan etten ymmärrä perhepetiä laisinkaan, eihän siinä kukaan pysty levollisesti ahtaasti nukkumaan =O

=)

Ihan vauvana esikko nukkui vieressä,ehkä siksi kun se tykkäs nukkua siinä ja olin liian laiska nousemaan yöllä imettääkseni..kun oli vieressä niin lykkäsin vaan tissin suuhun. Jossain vaiheessa päätettiin siirtää tyttö pinnikseen meijän sängyn viereen,mutta siinä ei voinu pitkään nukkua kun pomppi pohjan irti. Sit laitettiin lattialle patja jolla tytsy nukkui,eipähän päässy putoomaan,aamuyöstä kömpi aina viereen.

Kuopus kun syntyi niin ekat viikot nukuin sohvalla vauva kainalossa.Pelkäsin että esikko litistää pienemmän kömpiessään viereen+vauva huuteli välillä pitkin yötä,sai ees mies ja esikko nukkua rauhassa.
Sen jälkeen vauvaa opetettiin nukkumaan omassa sängyssään,meijän sängyn vieressä.Yleensä kyl nukahti syliin josta kipattiin sit pinnikseen.

Vasta nyt kk sitten sai tytöt oman huoneen ja miehen kans muutettiin olkkariin. Siltikin käyn siellä istumassa seurana ja kumpikin on omissa sängyissään.Eli meillä tuo vajaa 1v. nukkuu omassa sängyssään,siskon kans yhteisessä huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Ai se että mies on "häädetty" parivuoteesta pois..? No, tehköön kaikki kuten haluavat.
Toisaalta, jos itse olisin sinkku, niin kyllä minäkin varmaan haluaisin lapsen nukkuvan samassa huoneessa kanssani. Tai, no sillon mulla ja lapsella ei olisi edes näin isoa asuntoa, eli varmaan kaksiossa eleltäisiin, eli olosuhteisenkin pakosta nukuttais lapsen kanssa samassa huoneessa..

Ai tarkoittaako se etta mies ei nuku parisangyssa etta se on sielta haadetty? LOL Minulla kun sattuu olemaan semmoinen outo ukon retale etta TYKKAA nukkua itsekseen ja nimen omaan kovalla futonpatjalla lattialla! Toisekseen se on herkkauninen jopa niin etta minun kaantyilyt vieressa hairitsee.
Mina taas tykkaan pehmoisemmasta pedista eika minua hairitse yhtaan vaikka lapset kiehnaisi vieressa kun niilla kuitenkin on joskus siihen tarve tulla. Myos mies ajattelee niin etta jos lapsi haluaa tulla viereen niin sen on saatava tulla.
Ko jarjestely toimii meilla loistavasti eika varmasti ole parisuhde karsinyt, painvastoin, ollaan paljon tyytyvaisempia kaikki nain :)

Meillä esikoinen on nukkunut alusta asti omassa sängyssään. Ei sitä sen enempää silloin ajateltukaan koska hyvin siinä nukkui. Samassa huoneessa tosin oli hänen sänky. Matalassa lastensängyssä on nukkunut 1-vuotiaasta asti, siis lapsi on nyt 1v4kk. Samassa huoneessa kuitenkin. Saa kyllä tulla meidän viereen jos haluaa, ja usein tuleekin.

Nuorempi lapsi on 2kk ja nukkuu mun vieressä, koska ei omassa sängyssään nuku. Jos nukkuisi, niin laittaisin kyllä omaan sänkyyn, koska olisi itsellä tuvallisempi olo. Hyvin nukun kuitenkin lapsi vieressä ja se on myös imetyksen kannalta helpompaa, ei tarvitse nousta. Omaan huoneeseen ei me voitaisikaan lapsia laittaa, koska asutaan kaksiossa:)

Yhteistyössä