Mikseivät tomaatit kypsy kasvihuoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotitarvehortonomi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotitarvehortonomi

Vieras
Onko kenelläkään muulla kasvihuoneessa tomaatteja? Ihmettelen, että mikseivät tänä vuonna meinaa punertua sitten millään, edes kirsikkatomaatit. Yleensä satoa on tullut jo paljon aikaisemmin.

Ovatko muut havainneet samaa ongelmaa? Minusta tänä kesänä on kyllä aurinkoakin ollut ihan riittävästi.

No mä olen vasta aloittelija tomaatin kasvatuksessa, mutta silti ollut ihmeissäni juuri tuon asian kanssa. Tomaatit on jo kauan ollut isoja, mutta niihin ei tule hitustakaan punaista vaikka aurinkoo on saanut ja kasvaa avomaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä olen vasta aloittelija tomaatin kasvatuksessa, mutta silti ollut ihmeissäni juuri tuon asian kanssa. Tomaatit on jo kauan ollut isoja, mutta niihin ei tule hitustakaan punaista vaikka aurinkoo on saanut ja kasvaa avomaalla.

Minulla on ollut tomaatteja kasvihuoneessa jo 7 vuotta ja tämä on muistaakseni eka vuosi kun menee näin pitkälle.

Mulla ei tänä vuonna tomaatteja ollutkaan, mutta äidillä on ollut sama juttu. Oisko johtunut koleasta keväästä ja alkukesästä? Jos istutus ylipäänsä meni myöhempään?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heinäkuussa ei aurinko näyttäytynyt tarpeeksi, näin yksi puutarhuri minulle sanoi

Hassua, kun itsestä tuntuu että heinäkuu oli yhtä hellettä ja aurinkoa. Ainakjin täällä E-Suomessa. Meillä punertuu, mutta jäivät pieniksi.

Mulla on ihan sama fiilis, että oli hyvä ja aurinkoinen kesä.
Tänään itse asiassa on kypsynyt ensimmäinen kirsikkatomaatti. Todella myöhään.