miksei verenluovutuksesta saa rahaa, tai miksei se ole pakollista työttömille/toimeentulotuen saajille?

• Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti
Itse en luovutta, koska:
1. sä et saa siitä itse mitään korvausta
2. Lääkärit itse kiskoo siitä älyttömästi rahaa kun ne antaa verta sitä tarvitsevalle
(joka on väärin) siis rahan kiskominen ottajalta, koska antaja on antanut sen ilmaiseksi.
3. Siinä rikastuu vaan lääkelaitokset
4. Verettömät hoidot on nykyään niin edistyneitä, että tarvitseeko sitä verta luovuttaa laisinkaan.
5. Veri on vaan rahastusta varten.

Itse en luovutta, koska:
2. Lääkärit itse kiskoo siitä älyttömästi rahaa kun ne antaa verta sitä tarvitsevalle
(joka on väärin) siis rahan kiskominen ottajalta, koska antaja on antanut sen ilmaiseksi.
4. Verettömät hoidot on nykyään niin edistyneitä, että tarvitseeko sitä verta luovuttaa laisinkaan.
Siis lääkärit ja lääkelaitoksetko saavat itselleen rahaa luovutetusta verestä? :O

Aloittaja on joko tyhmä tai provo. Kuten sanottua, sekä verta luovuttavalle, vastaanottavalle että näitä siirtoja hoitaville ihmisille turvallisin tapa on se, että se perustuu vapaaehtoisuuteen siten että siitä ei saada maksua. Työttömien ja toimeentulotuen saajien pakottaminen verensiirtoihin on ihan vaan kaikkinensa täysin älytön idea. Ensinnäkään verenluovutuksen ainoa este ei ole aloittajan peräämä sairaus, vaan myös mm. ulkomaanmatkat, ulkomailla asuminen, miesten välinen seksi, ruiskuhuumeiden käyttäminen, tatuointien ja lävistysten ottaminen, erilaiset lääkitykset ja lyhytaikaiset sairaudet, rokotukset jne jne toimivat pysyvänä tai väliaikaisena esteenä luovutukselle. Ja näitä tietoja ei työttömän tai ttt:n saajankaan tarvitse ilman omaa haluaan luovuttaa viranomaisille.

Itse en luovutta, koska:
Siis missä sä oikein asut? :O Ei Suomessa ainakaan lääkärit saa mitään verensiirroista, eikä vastaanottaja suinkaan maksa saamastaan verestä.

[QUOTE="EEE";23895823]Valtio voisi varmaan kustantaa sulle rautatablettikuurin hetkeksi.[/QUOTE]

SPR kyllä antaa tarvittaessa (ja vissiin nykyisin jossain jopa rutiinina) rautalääkekuurin. Ongelmana on kuitenkin se, että henkilöllä, jolla on kroonisesti alhainen hemoglobiini, on myös kroonisesti alhaiset rautavarastot. Näiden rautavarastojen täyttyminen vaatii paljon enemmän kuin "rautatablettikuurin hetkeksi". Mahdollista on, että ko. ihmisen fysiologia on sellainen, että punasolut ovat pysyvästi pieniä ja niitä on vähän, siihen ei mitkään rautakuurit auta.

Kiskoin aiemmin rautaa luovutusten välillä, mutten enää viitsi. Maitotuotteet ovat olennainen osa ruokavaliotani ja maito haittaa raudan imeytymistä. Se ilo rautalääkkeistä on, että kakka muuttuu jännän mustaksi.

Irtoo
Alkuperäinen kirjoittaja no niinpä;23891149:
Ja työttömät vois velvoittaa luovuttaan munasoluja ja siittiöitä. Niitä vois vaikka myydä ulkomaille ja suomi rikastuis. Irtoisko vielä jotain muuta?
Jokainen ajelee päänsä kaljuks ja myy hiuksensa hiustenpidennyksis. Ja jokainen, joka omistaa kaks munuaista, luovuttaa toisen pois.

Yhteistyössä