Miksei Venäjä kaadu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei saanut vankeustuomiota, mutta tarkoitus oli sama, eli tuhota Halla-ahon poliittinen ura.

Tynkkynen saattaa saada seuraavasta kerrasta vankeustuomion, koska tapauksia joista hän on selvinnyt päiväsakoilla on jo useampi.
Todennäköisesti tarkoitus oli vain lisätä Persujen ja Halla-ahon uskottavuutta. Ihmisille piti antaa käsitys, että Persut on jonkinlainen vaihtoehto, vaikka Persutkin oli mukana vuoden 2015 rajojen avaamisessa.

Takokaa kalloonne:

Isoin asia joka menee kaiken edelle: toisen, itsenäisen valtion rajojen yli ei hypitä valloittaakseen maata itselle.
Vaikka porukka töpeksisi miten muutoin, mutta tuo on sääntö nro 1.

En mäkään tykkäis jos mun lemppari, kansanyhteisön tunnustama valtio eli Israel hyökkäisi Egyptiin tai Jordaniaan valloitusmielessä.
Tai Ukraina yrittäisi valloittaa Venäjän puolelta maata (hulluuttahan se olisi).
En tykännyt Suomen jatkosodasta.

Vanhan valtiorajan yli ei hypitä, piste.
Koskeeko myös mamuja?

Ja toisinpäin: jos Suomi jossain sodassa päätyisi luovuttamaan länsialueitaan vaikka ööööö Ruotsille ja se valtiorajojen siirtyminen tunnustettaisiin kansainvälisesti, niin Suomella ei ole oikeutta sotimalla saada niitä enää koskaan takaisin, vaikka alueelle olisi jäänyt kärsiviä suomalaisia.

Takokaa kalloonne:

Isoin asia joka menee kaiken edelle: toisen, itsenäisen valtion rajojen yli ei hypitä valloittaakseen maata itselle.

En mäkään tykkäis jos mun lemppari, kansanyhteisön tunnustama valtio eli Israel hyökkäisi Egyptiin tai Jordaniaan valloitusmielessä.
Tai Ukraina yrittäisi valloittaa Venäjän puolelta maata (hulluuttahan se olisi).

Vanhan rajan yli ei hypitä, piste.
Kyllä Suomellakin menisi kuppi nurin jos olisimme olleet Venäjän asemassa. Valitettavasti näkemyksemme tuosta asemasta eroavat kovin, että emme saa järkevää keskustelua aikaiseksi.

• Haha
Reactions: Echo
Takokaa kalloonne:

USA:han tuota on tehnyt eniten maailmassa, mutta ei tunnu poliitikkojamme vaivaavan yhtään.

Jos kiinnostaa historia ja esim mikä oikeasti johti Suomen talvisotaan niin kannattaa googlettaa salattu talvisodan historia

• Tykkää
Reactions: Lispetti
USA:n sotien takia Lähi-idässä ym. kuoli puoli miljoonaa lasta, eikö tuota asiaa olisi Halla-ahon ja monen muunkin poliitikkomme aiheellista kritisoida?

Entäs se Ukrainan hyökkäys 17.2.2022 Donetskiin ja Luganskiin, miten siihen olisi pitänyt reagoida?

Entäs USA:n osuus Ukrainan epävakauden aiheuttajana mm. Maidanilla 2014?
USA:n sodat Lähi-idässä ovat takana päin. Käypä lukemassa lehtiarkistoja, niin sieltä löytyy aika paljon suomalaisten poliitikkojen esittämää kritiikkiä. Esimerkiksi silloinen presidenttimme Halonen ja ulkoministeri Tuomioja. Halla-ahon kannoista en ole ihan saletti, mutta kun hän ei mikään suuri terroristifani ole koskaan ollut, niin saattoi tietenkin olla pidättyväisempi. En tiedä/muista.

Itse ainakin suomalaisena kansallismielisenä ja rasistisesti ajattelevana henkilönä pidän aivan selvänä, että minua ei kiinnosta lainkaan samalla tavalla, jos joku paskastan lanataan kuin jos Venäjä, joka on Suomen vuosisatainen vihollinen, hyökkää Euroopassa valkoihoisten asuttamaan ja eurooppalaista kulttuuria edustavaan valtioon. Näin se vaan menee. Minä en edusta rauhanoppositiota.

Ja sitä ihmettelen kovasti, että miksi kummassa pitäisi olla erityisen huolissaan siitä, että Ukrainan joukot taistelevat Ukrainassa venäläisiä joukkoja ja Venäjän aseistamia separatisteja vastaan. Tätä heitellään ilmoille niin kuin se olisi joku hyväkin pointti. Sehän on aivan selvää, että Ukrainan laillisen hallituksen sekä moraalinen että oikeudellinen velvollisuus on palauttaa laki ja järjestys voimaan Ukrainan alueilla. Tiivistetysti: Ukraina ei voi hyökätä Ukrainaan.

Venäjä sen sijaan hyökkäsi Ukrainaan.

• Tykkää
Takokaa kalloonne:

Mene ja kerro tuo Usan demokraattisesti valtuille päättäjille, jotka ovat vuosikymmeniä hyökkäilleet sinne sun tänne, Korea, VIetnam, Syyria, Libya, Irak ym ym ym.

• Tykkää
Suomen ei ole edullista liittyä mihinkään sotiin.
Eikä Venäjällä näin ollen ole mitään syytä tulla meille.
Valitettavasti Vallu ampuu sut pilvilinnoista alas.

Äijä on joko diplomaattisessa puheessa äärimmäisen tyhmä&tahditon tai tarkoituksellinen, kun sanoo vuoden 1917 olleen virhe. Ei semmoisia vaan sanota olematta joko sosiaalisesti pöljäke tai tarjoituksenmukainen.

Ensin Ukraina, sitten V-V, sitten ehkä Moldova ja Baltian maat. Nami nami.

Mene ja kerro tuo Usan demokraattisesti valtuille päättäjille, jotka ovat vuosikymmeniä hyökkäilleet sinne sun tänne, Korea, VIetnam, Syyria, Libya, Irak ym ym ym.
Usa
Ei
Asuta
Niitä
Eikä
Valtaa
Itselleen.

Valitettavasti Vallu ampuu sut pilvilinnoista alas.

Äijä on joko tahditon tai tarkoituksellinen sanoissaan kun sanoo vuoden 1917 olleen virhe.

Ensin Ukraina, sitten V-V, sitten ehkä Moldova ja Baltian maat. Nami nami.
Ei meidän pitäisi alistua sotimaan/tukemaan sotaa.

Olisimme hyvin voineet jatkaa eloa ja oloa itsenäisenä maana ja tehdä kauppaa normaalisti.
Luulen, että suomen kansalaiset toivoisivat oikeasti tätä, jos heille olisi annettu mahdollisuus päättää itse.

• Haha
Usa
Ei
Asuta
Niitä
Eikä
Valtaa
Itselleen.
Asuttaako Venäjä Ukrainan Venäläisillä?
Afganistania miehitettiin vuosikymmeniä ja Irak ei ole vieläkään vapaa Usan joukoista.
Usan tapana on ryöstää valtioiden kansallisvarallisutta antautuneista maista ja siirtää pätäkät esim öljyt Exxonille.
Samaa yrittävät edelleen Ukrainassa, saada luonnonvarat länsimaiden hyväksikäytettäviksi.
On ihan se ja sama, valloittaako Usa hyökkäyskohteensa ihmisillä vai taloudellisella hyväksikäytöllä ja velkaorjuudella.

• Tykkää
Ei meidän pitäisi alistua sotimaan/tukemaan sotaa.

Olisimme hyvin voineet jatkaa eloa ja oloa itsenäisenä maana ja tehdä kauppaa normaalisti.
Luulen, että suomen kansalaiset toivoisivat oikeasti tätä, jos heille olisi annettu mahdollisuus päättää itse.

Jotenki sä löydät aina syyllisen...lännestä. Aina länsi.

Vaikka Venäjä hyökkäilisi mihin itsenäiseen valtioon, niin aina syypäänä on se länsi.

Venäjälle ei kuulu pätkääkään vaikka IVY-maat liittyisi Indonesiaan.

Vaikka Venäjä hyökkäilisi mihin itsenäiseen valtioon, niin aina syypäänä on se länsi.

Mistähän mahtaa johtua, että Lissu löytää aina syyllisen lännestä? Taitaa se puolueeton media raportoida sellaista. Miten se onkin, että se puolueeton media kuulostaa ihan samalta kuin vasemmistolainen media silloin taistolaisaikaan? :unsure:

No en minä Suomea laittaisi Venäjääkään puolustamaan.

Onko puolueeton jotenkin vieras asia nykyään?

Mistähän mahtaa johtua, että Lissu löytää aina syyllisen lännestä? Taitaa se puolueeton media raportoida sellaista. Miten se onkin, että se puolueeton media kuulostaa ihan samalta kuin vasemmistolainen media silloin taistolaisaikaan? :unsure:
Kyllä lännen mokatkin pitää tunnustaa?
Ja niitä täytyy voida käyttää vertailuun?

No en minä Suomea laittaisi Venäjääkään puolustamaan.

Onko puolueeton jotenkin vieras asia nykyään?
Puolueettomuus ei riitä silloin, kun itänaapurilla on vähän nälkä.

Suomalaiset loppuviimein ei edes tiedosta Naton olevan meillä, koska jos Venäjä olisi rauhanomaisempi, niin sitä ei tarvittaisi.

Puolueettomuus ei riitä silloin, kun itänaapurilla on vähän nälkä.

Suomalaiset loppuviimein ei edes tiedosta Naton olevan meillä, koska jos Venäjä olisi rauhanomaisempi, niin sitä ei tarvittaisi.
[/QUOTE

Miten Venäjä on Suomea viimeisen 30 vuoden aikana uhannut kun olimme puolueettomia?

Ja entäs jos USA/Nato saa provosoitua itsensä mukaan Israelin suunnalla johonkin sotaan niin pitääkö Suomenkin lähteä siihen mukaan? Lisäsikö vai vähensikö Nato turvallisuutta Suomessa? Ainakin pääministerin mielestä turvallisuus on heikentynyt. Pääministeri Orpo myöntää: Natoon liittyminen lisännyt turvattomuutta [Video] | Verkkomedia (uvmedia.org)