Miksei tuo lapsi parane lainkaan? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Pian 1v poika sairastellut nyt kuukauden. Alkoi ensin oksentaa 1-4x päivässä, sitten nousi kuume ja crp ylös, syy ei selvinnyt. Tätä kesti 2 viikkoa ja oli ihan voipunut kuumeen laskettua. Viikon oli hiukan parempi, tosin edelleen voipunut ja itkuinen. Sit alkoi oksentaa uudestaan 1-2x päivässä ja vatsa meni löysälle ja nousi uudelleen kuume, tällä kertaa syyksi paljastui korvatulehdus. No antibiootit kehiin ja parissa päivässä kuume laski ja yöt parani. Sitten iski flunssa ja vatsa meni uudelleen löysälle (antibiootit), nyt on sitten ihan tukkoinen, paksua räkää eikä tänään ole syönyt eikä juonut kuin ihan tipan. Ei ilmeisesti pysty tukkoisuuden vuoksi.

Olen ihan stressaantunut. Lapsi on pienikokoinen muutenkin, n. 8 kg ja laihtunut ainakin puoli kiloa kk aikana. Eilen oli reipas mutta tänään taas lässähtänyt nopeasti. Tuntuu ettei parane ikinä, kai tähän taas pukkaa korvatulehdus perään vaikka ab pitäisi vielä vaikuttaa. Koskahan vatsan pitäis alkaa parantua? Ei siis ole ihan kuralla mut löysällä kuitenkin. Alan jo epäillä että samaan syssyyn puhjennut maitoallergia kun ei millään parane. Gefilus-maitohappobakteeria saa kolme kapselia päivässä.

Muilla tälläistä kierrettä? Kokemuksia, apuja, helpotusta?
Sydäntä särkee kun toinen ei voi hyvin. Kuivumaa ei ole ollut missään vaiheessa.

:hug: Kierteet on aina rankkoja, ja vastustuskyky on vähän huonolla tolalla kun ei ehdi kunnolla parantua edellisestä pöpöstä ennen kuin saa jo seuraavan.

Mä en tiedä kuinka hyvin tää pitää paikkansa, mutta joskus kun meillä oli lapsella pitkään vatsaongelmia sairastelun vuoksi, lääkäri käski kokeilla maidotonta dieettiä, koska hänen mukaansa joskus laktoosin sietokyky voi alentua ripuloinnin aikaan. Meillä kyllä sitten lapselle todettiin ihan maitoallergiakin loppujen lopuksi.

Esikoisella oli kans maitoallergia, tällä kuopuksella ei ekaan puoleen vuoteen maito tuottanut mitään ongelmia, nyt olen kanssa miettinyt onko tautien myötä puhjennut sekin.
Ahdistaa kun raukka on ihan voipunut eikä parane kunnolla millään :(
Miten kauan nuo antibiootit voi vaikuttaa vatsaan?

Yhteistyössä