miksei toi lapsi nuku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uniongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Onko noita ongelmia usein vai vaan tänään?

joka ilta tätä samaa.
ja päivät menee joka päivä melkeinmpä näin. aamupvällä kerho ja iltapäivällä ulkoilee useamman tunnin, osa ulkoiluista yksin, osassa olen pienempien kanssa mukana.

Onko lapsella jotain jännitettävää? Kavereita kerhossa tai kerhon ulkopuolella? Kannattaisi ottaa asia puheeksi esim. neuvolassa?

ei mielestäni jännitä mitään...kunhan pelleilee...valot päälle,hakee leluja, haluu sitä ja tätä, joskus on jopa pissannut sänkyyn ja nauranut (ihan näitä pelleilyjuttujansa nää kaikki)...oon ihan väsynyt, kun olis iltasin kiva, että olis se OMA HETKI niin itsekäs olen, mut kolmen kanssa kun päivät on niin haluis illalla rauhassa syödä iltapalan ja käydä suihkussa.

Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Anna sille enemmän henkilökohtaista huomiota, aikaa vanhemman/vanhempien kanssa. Ehkä hakee sitä iltakukkukisella?

olen kyllä tätäkin koittanut, että otan esim vain hänet kauppaan mukaan, mutta ei halua lähteä, kun on pihalla kavereiden kanssa.
enkä väkisinkään ala repimään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko lapsella jotain jännitettävää? Kavereita kerhossa tai kerhon ulkopuolella? Kannattaisi ottaa asia puheeksi esim. neuvolassa?

ei mielestäni jännitä mitään...kunhan pelleilee...valot päälle,hakee leluja, haluu sitä ja tätä, joskus on jopa pissannut sänkyyn ja nauranut (ihan näitä pelleilyjuttujansa nää kaikki)...oon ihan väsynyt, kun olis iltasin kiva, että olis se OMA HETKI niin itsekäs olen, mut kolmen kanssa kun päivät on niin haluis illalla rauhassa syödä iltapalan ja käydä suihkussa.

täällä kans syksyllä 5v. täyttävä ja edelleen tuolla jotai leluja kopistelee vaikka on pitänyt mennä nukumaan jo pari tuntia sitten...

Miten onnistuisi keskustelu? Meidän 5-vuotias kun päättää nukkuuko vai valvooko, ja pystyy pitämään itteänsä hereillä tosi kauan jos niin päättää... :(

Entä sitten yhteinen aika kun pienemmät ovat nukkumassa? Me pannaan pienemmät puolisen tuntia aiemmin sänkyyn ja äsken tein just palapelin ja hieroin 5-vuotiasta. Jotenkin se helliminen jää niin vähiin jo ton ikäisellä kun on niin paljon touhua. Tykkää tästä omasta hetkestä tosi paljon.

onko ollut jo pitkään? vai onko vain hetken aikaa ollut ja kuuluu tuohon ikään? Veljen lapsella oli hiukan ennen 6v ikää ongelmia, ja sanoi että lapsi oli muutenkin kuin murrosikänen -.- meni ohi sitten.

Koitappa ehdottaa lapselle jotain muuta kuin kauppaan menoa kahdestaan, ihan arjen keskellä keskityt vain häneen hetkeksi..kuulostaa kyllä mahdottomalta kun on kaksi muutakin =)

Jätä huomioimatta moiset pelleilyt. Käy peittelemässä ja laittamassa valot kiinni ja seuraavalla kerralla pelkät valot kiinni, aina uudestaan vaan ja selität, että nyt nukutaan. Tosin varmaan teetkin niin, vaikea juttu varmasti..

oleks selittäny lapselle että nyt on nukkumaan meno aika ja se tarkottaa sitä että silmät kiinni ja hyvää yötä.

kokeile joku rauhottava musiikki hiljaa soimaan. tai joku satu..

lämmin maito

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

täällä kans syksyllä 5v. täyttävä ja edelleen tuolla jotai leluja kopistelee vaikka on pitänyt mennä nukumaan jo pari tuntia sitten...

täällä myös 5v ja taas hain leluja sängystä pois, yleensä nukkuu jo 9 mut nyt nää kellon kääntämiset ja valosat illat sekottaa taas hetkeks

Yhteistyössä