Hyväksytkö virikehoidon tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"Xxx"

Vieras
Ihan pakko mielenkiinnosta kysyä mitä mieltä virikehoidosta tässä tapauksessa kun keskimmäinen lapsi 5v ja kohta syntyy kaksoset. Lapsi tulee olemaan pk 2-3pvä/vko ja siirtyy päiväkodissa vanhimpiin "pikku eskareihin" harjoittelemaan eskarissa käyntiä. Vanhin lapsi jo ala-asteella joten hänestä ei "vaivaa" ole muuta kuin läksyt yhdessä teemme kolun jälkeen ja välipalan syönti. Kunnalla maksullista puistotoimintaa löytyy, kestoltaan 3h 1-3krt/vko klo 8-11. Kahden vauvan kanssa melko työlästä viedä lapsi sinne, palata kotiin ja taas kohta hakea pois. Esikoinen jäi kotiin kun tämä nyt 5v syntyi ja kävi 2krt/vko kerhossa 3h ajan mutta nyt olen päättänyt helpottaa omaa jaksamista sillä että mies vie lapsen pk ja sitten itse haen.

Hyväksyn. Kun omat kaksoset syntyivät, niin esikoinen jäi tosi vähälle. Vauvojen nukkuessa ehdin olla häneen kanssaan, mikä ei ollut pitkä aika. Ulkoilusta vauvojen kanssa eikä siten myös esikoisen kanssakaan meillä ei tullut mitään. Yritin sitä, mutta se meni siihen, että toinen vauva huusi ulkona ja toinen sisällä ja itselleni ei jäänyt ruoka-aikaa lainkaan.

Hassu kysymys; "hyväksytkö" virikehoidon... Sinänsä ymmärrettävää esittää kysymys tällä kotiäitipalstalla näin. :)

Vastaus kuuluu siis, totta kai hyväksyn.

[QUOTE="vieras";28528908]En hyväksy, organisointia enemmän kehiin niin arjesta selviää varmasti. Vuorokauteen mahtuu 24 tuntia.[/QUOTE]

Kai näin supermammalta kuulostavan ihmisen vuorokoaudessa on vähän enemmän tunteja?! Ainakin 29h?

Mikä vain on teidän perheelle parasta?

Jos sinulle on syntymässä kaksoset, on niissäkin jo niin paljon hommaa että 5-vuotias vain pyöris kotona kun sinä hoidat vauvoja. Ihan hyvää että saa tavata ikäisiään kavereita hoidossa, vai mitä..

Mulla on pikku-vauvan lisäksi 1,5v taapero, jota en tarhaan laittais missään nimessä mutta meidän tapaus on ihan eri. Sitä vaan, että vauvan hoidon lisäksi on kyllä kädet täynnä kun taaperokin vaatii paljon huomiota ja hoivaa. Voin vaan kuvitella, että jos mulla olis tässä kotona 2 vauvaa ja sitten 5-v, joka vaatii ihan omat juttunsa, niin olis varmaan parempi hoitoon laittaa varsinki jos lapsi viihtyy siellä.

Yhdelle vastaajalle: en epäile ettenkö arjesta selviäisi, tokan syntyessä ja vauva-aikana rakennettiin taloa ja molemmat lapset olivat kotihoidossa. Tässä tilanteessa koen kuitenkin järkevimmäksi tuon hoidossa olon kun lapsi jo sen ikäinen että kavereita kaipaa (toki niitä voi myös olla vapaa-ajallakin) ja varmasti tulee jäämään vähemmälle huomiolle vauvojen syntyessä joten musta pk on hyvä meidän tilanteeseen. :)

Kiitos asiallisista vastauksista lähes kaikille! Tätä intouduin kyselemään aamuisen virikehoito keskustelun tiimoilta.. ;)

Yhteistyössä