Miksei tarhan työntekijöitä testata pedofilian varalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut mamma

Vieras
Nykyisin käytössä ovat rikosrekisteriotteet, mutta eiväthän ne todista yhtään mistään, paitsi siitä, ettei henkilö ole toistaiseksi jäänyt kiinni. Lisäksi esimerkiksi todisteiden puuttuessa kaatuneet syytteet eivät niissä näy.

Minusta ennen palkkausta pitäisi olla kunnon testit, joilla selvitettäisiin onko ihmisellä pedofilisia taipumuksia vai ei. Miten muka muuten voit luottaa henkilöön, jolla jopa päivittäin on tilaisuus päästä käsiksi lapsesi intiimialueisiin?

Itseäni erityisesti huolestuttaa tarhan uusi miespuolinen työntekijä, joka tuntuu viihtyvän lasten kanssa jopa liian hyvin.

Nykyisin käytössä ovat rikosrekisteriotteet, mutta eiväthän ne todista yhtään mistään, paitsi siitä, ettei henkilö ole toistaiseksi jäänyt kiinni. Lisäksi esimerkiksi todisteiden puuttuessa kaatuneet syytteet eivät niissä näy.

Minusta ennen palkkausta pitäisi olla kunnon testit, joilla selvitettäisiin onko ihmisellä pedofilisia taipumuksia vai ei. Miten muka muuten voit luottaa henkilöön, jolla jopa päivittäin on tilaisuus päästä käsiksi lapsesi intiimialueisiin?

Itseäni erityisesti huolestuttaa tarhan uusi miespuolinen työntekijä, joka tuntuu viihtyvän lasten kanssa jopa liian hyvin.

:laugh: Sinutkin pitäisi noilla oireilla testata skitsofrenian varalta.

Mites ajattelit testin hoitaa? Lapsi alasti miehen eteen ja katsotaan värähtääkö viisari? Vai näkyskö se verikokeessa?

Kyllähän sitä voi testata juurikin niin, että näytetään kuvia naisista, miehistä ja lapsista ja katsotaan miten aivot reagoi. Mutta ei nyt ehkä ihan päiväkoteihin tarvitse tuollaisia ottaa. Sitä paitsi ei se ole satavarma testi tuokaan.

[QUOTE="Lissu";29954464]Ei mitään huuhaata.. Ymmärrän huolesi. Itse en lastani laita muutenkaan satunnaisen hoitajan käsiin..[/QUOTE]

Laitatko kouluun? Eskariin?

Tämä maailma on ihan omituinen.

Jotkut vanhemmat kitisevät, kun hoitajat ei ollenkaan tykkää lapsestani tarhassa.Ovat vain pakolliset jutut ja näkee hyvin, kun ei vain työ ja lapset kiinnosta.

Nyt ap aloittaa jutun hoitajasta,joka pitää lapsista ja tykkää työstään.

Millainen hoitaja sitten on hyvä.

Itse en ole tarhassa töissä.
Lapseni ryhmässä on mies hoitaja ja hän on todella mukava ja lapset tykkäävät.
Enemmän miehiä tuolle alalle tarvitaan, vähän liiankin naisvoittoinen ala,vaikka vaatii kyllä mieheltäkin kanttia kun lähtee ns. naistenalalle

Niin no.. teemalta tuli jonku aikaa sitte näitä aivot ja käyttäytymis dokumentteja.. mitä lie olikaa nimeltään.
Siinä oli yks hauska testi. Näytettii erilaisia seksikuvia..miehen ja naisen, tytön ja tytön, pojan ja pojan, eläinten välistä, ym ym. Ja tiedätkö? Naisista tyyliin 98%; alkoi tiedostamattaan kiihottumaan näistä kakkista kuvista! Miehet ei. Jännä juttu.

Esimerkkinä sinä. Näet miehen lasten parissa, ja saat mieleyhtymän jostain seksuaalisesta asiasta.

Hanna, eihän siitä nyt ole kauaakaan kun joku oli huomauttamassa opiskelijaa epäasiallisesta käytöksestä, kun tämä oli eteisessä pörröttäny lapsen hiuksia, muiskauttanu heippa-suukon päähän ja toivotellu hei hei hymyssä suin.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Itse en luottas miespuoliseen tarhasetään. Hölmösti sanottu, heh. Mutta siis pointtini on, että en luottaisi mieslastenhoitajaan.
En mä osaa silti sanoa miten sen sitten vois testauttaa tai mitä pitäs tehdä. Kyllä mä uskon että intuitiolla tietäsin onko se mies ok vai ei, mulla on aika hyvä intuitio.

Eiks nyt sit pitäis testata kaikki vatelikkeeissä työskentelevät,uimahallissa,siivoojat,kassat,poliisit yms? Eli kaikki jotka voimillään olla tekemisissä lasten kanssa

Olen ollut huippukiitollinen, että poikani päiväkodissa on kaksi upeaa mieslastenhoitajaa. Molemmat osaavat ottaa poikana olemisen vastaan tosi hienosti ja sallivat pojan elämään kuuluvaa nujuamista ja rymyämistä ihan toisella tavalla kuin naiset. Toinen näistä miehistä on lisäksi yksi parhaista pedagogeista, jonka olen tavannut (ja heitä on jo aika monta).

Tuntuisi äärimmäisen loukkaavalta epäillä miehiä pedofiliasta vain siksi, että ovat miehiä. Eikös se jonkinmoiset rasismin tunnusmerkit täytä tuommoinenkin ajatus?

Yhteistyössä