miksei sossusta saa "kesälisää"??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
saamme joka kk toimeentulotukea ja joudumme elämääm hyvin säästeliäästi. talviaikaan rahamme juuri ja juuri riittävät mutta näin kesäaikaan rahat loppuvat jo 2 viikon jälkeen. :(
syynä on lasten kesäloma koulusta. talvella lapset syövät 5x viikossa koulussa mutta näin loma-aikaan he ovat joka aterialla kotona. joten ruokalasku on näin kesällä paljon isompi kuin talvella. samoin esim vessapaperia menee paljon enempi kun lapset ovat aamupäivänkin kotona.
ihmettelen miksi sossu ei ota tätä huomioon ttt:ssa?! ihan hyvin sieltä voitaisiin maksaa "kesälisää". tämä lisäraha olisi muutenkin tarpeen kesällä kun lapset haluavat syödä enempi jäätelöä, pitäisi käydä huvipuistossa, ja olishan se kiva vaikka grillata muutaman kerran kesässä. :)
talvella kun ei ole näitä tällaisia lisäkuluja..

Tavallaan ymmärrän ap: pointin. Me emme todellakaan ole sossun elättejä, vaan itse tienaamme rahamme. Kesällä ruokakulut yms on paljon suuremmat kuin talvella.

Tohon jäätelön syöntiin ja huvipuistoihin asti olin lähestulkoon samaa mieltä. Itse käyn ihan töissä, mutta jos ei rahaa ole tarpeeksi säästössä, niin silloin jätetään huvipuistot ja jäätelöt väliin! Jos sossun asiakas olisin, niin en todellakaan olettais, että valtio maksais mun "ylimääräset" menot ja huvipuistossa käynnit kun ei niihin oo välttämättä työssäkäyvilläkään varaa.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Entäs ne, joilla on lapset talvisinkin kotona?

Niinpä. Mitenhän he pärjää ollenkaan...

kyllä meilläkin oli lapset pienempänä talvisin kotona mutta ruokakulut olivat silloin pienemmät. pienet lapset syövät vähemmän ja he eivät osaa vaatia jäätelöitä ym herkkuja niin paljon. isommat lapset taas syövät melkein saman kuin aikuisetkin ja tarvitsevat enempi rahaa kesällä että pääsevät kavereiden kaa jätskille ja mäkkäriin. harvalla perheellä kuitenkaan on 8-14v lapsia montaa kappaletta kotona ympäri vuoden. uskoisin että useimmat tän ikäiset ovat talvisin koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja hu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Entäs ne, joilla on lapset talvisinkin kotona?

Niinpä. Mitenhän he pärjää ollenkaan...

kyllä meilläkin oli lapset pienempänä talvisin kotona mutta ruokakulut olivat silloin pienemmät. pienet lapset syövät vähemmän ja he eivät osaa vaatia jäätelöitä ym herkkuja niin paljon. isommat lapset taas syövät melkein saman kuin aikuisetkin ja tarvitsevat enempi rahaa kesällä että pääsevät kavereiden kaa jätskille ja mäkkäriin. harvalla perheellä kuitenkaan on 8-14v lapsia montaa kappaletta kotona ympäri vuoden. uskoisin että useimmat tän ikäiset ovat talvisin koulussa.

Ja vanhemmat töissä, että pystyy elättään ne lapset ??

No mä olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä. Me ei saada toimeentulotukea koska olen töissä. Mutta koska olen yh, ja pienituloinen, on kesä tosi tiukkaa ja hankalaa aikaa juuri sen takia, että lapset on kotona kaikki päivät. Meitä siis minä ja kaksi koululaista. Kyllä se tuntuu kun ei ole kouluruokailua/ iltistä ja välipalaa siellä.

Mutta ihan tosi asia on että perheet voi hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea normituen päälle, esim. juuri tuollaiseen reissuun (esim. sukuloimaan) tai harrastuksiin, jos perheellä ei muuten niihin varaa.Muuten perheen lapset "eriarvoistuu" suhteessa muihin. Mutta tämä tuki siis aivan käsittelijästä kiinni.

Yhteistyössä