Miksei postissa kysytä henkkareita?

• Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti
-Jonttu-
Olen useammankin kerran tätä miettinyt, sillä viimeksi tänään mieheni haki postista paketin (arvo 2000 ?) pakettikortilla, ja miehen tarjotessa henkkareitaan virkailija sanoi, ettei niitä tarvita.

Entä jos pakettikortti olisikin mennyt naapuriin, ja naapurissa asuisi vähemmän rehellinen mies? Siinä olisi mennyt parin tonnin paketti väärään osoitteeseen, ja mistäs tuota olisi voinut selvittääkään??

Sama homma, kun joskus tilasin kannettavan tietokoneen - tarjosin virkailijalle henkkareitani, mutta virkailija ei vilkaissutkaan.

Kyseessä siis sellaiset paketit, jotka on jo maksettu ja ne vain noudetaan postista.

ann
No mulle postivirkailija totesi, että jos pakettikortilla haetaan ja on maksullinen paketti harvoin kukaan muu kuin tilaaja hakee sen, koska sisältö voi olla aika vaikea arvata. Sellaisesta missä maksu on jo suoritettu tai lasku mukana paketissa täällä kysytään paperit.

vieras
Samaa olen minäkin miettinyt useasti. Helsingissä pakettia noutaessani on kerran kysytty henkkarit, muuten ei koskaan.. Ja kyseessä on aina ollut juuri tuollainen ennakkoon maksettu tilaus tai sitten sellainen, jossa lasku tuotteesta on paketin sisällä.. Mietin usein, voiko joku hakea pakettini, pitää tilaamani tavaran ja kohta minulle tipahtaa postiluukusta maksumuistutus tavarasta, jonka naapurini onkin hakenut...

diudiu
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Siks niitä ei kysytä ku paketti on jo maksettu.
Postin sääntöjen ( ja varmaan myös Suomen lain) mukaan postista noudettavien pakettien yhteydessä pitää esittää henkkarit, oli sitten kyse tavallaisesta Postipaketista tai Postiennakkopaketista.

Ja kaikissa asioimissani posteissa on aina pyydetty henkkarit, oli kyse huutiksesta ostetuista kengistä tahi verkkokauppa.comista tilatusta kannettavasta..

Tuosta voi ihan hyvin huomauttaa Postin työntekijälle, koska työntekijän kuuluu se tarkistaa. Myös ns. yrittäjäposteissa, jotka ovat esim. kaupan yhteydessä.

-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja diudiu:
Tuosta voi ihan hyvin huomauttaa Postin työntekijälle, koska työntekijän kuuluu se tarkistaa. Myös ns. yrittäjäposteissa, jotka ovat esim. kaupan yhteydessä.
Taidankin laittaa palautetta. Yrittäjäposteissa ja matkahuolloissa asia on täällä toiminut niinkuin kuuluukin, mutta valitettavasti pääpostissa henkkarit on kysytty vain joskus.

..
ei täälläkään kysytä, joskus laitan miehelle tekstiviestinä koodin mun paketista ja koppaa mukaan tullessaan. ärsyttää tavallaan kun tosiaan maksettuja paketteja ja kuka vaan voi näköjään hakea kenen vaan paketit

vieras
Sehän on lähettäjästä kiinni. Lähetyspapereissa voidaan vaatia, että luovutetaan vain vastaanottajalle tai valtakirjalla.

Mutta mikä rutina sitten tulisi, kun se mies saisikaan sitä pakettia.

Yhteistyössä