Miksei Niinistö pidä tuloerojen kasvua huolestuttavana tai halua vaikuttaa niihin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
juupas juu
[QUOTE="vieras";25559551]Katsos, kun jotkut viitsivät opiskella ylemmän korkeakoulututkinnon. Ovat vastuullisissa hommissa, niistä maksetaan.[/QUOTE]

Katsos, kun kaikki eivät sovi teoriaasi. Minäkin olen viitsinyt opiskella ylemmän korkeakoulututkinnon ja puolet toisestakin, mutta eipä minulle viitsitä maksaa. Moni taas painaa loputonta päivää pienillä tuloilla yrittäjänä, ja silti rakastaa työtään sen riippumattomuuden takia.

Jos viitsiminen olisi vain paremmasta palkasta kiinni, niin kyllä jäisi lisäarvot luomatta monessa kohtaa.

"vieras"
Niinistöä ei kiinnosta, koska Niinistö on porvari!
Niin vaan on tuloerot kasvaneet vaikka on ollut aika monta vuotta putkeen sosiaalidemokraatti pressana. Demarit on aina olleet todella huolestuneita tuloerojen kasvusta. Voiskohan olla ettei presidentti sitten pysty ihan hirveästi vaikuttamaan tuloeroihin, ei se kyllä tietenkään estä olemasta asiasta todella huolissaan...

"vieras"
Katsos, kun kaikki eivät sovi teoriaasi. Minäkin olen viitsinyt opiskella ylemmän korkeakoulututkinnon ja puolet toisestakin, mutta eipä minulle viitsitä maksaa. Moni taas painaa loputonta päivää pienillä tuloilla yrittäjänä, ja silti rakastaa työtään sen riippumattomuuden takia.

Jos viitsiminen olisi vain paremmasta palkasta kiinni, niin kyllä jäisi lisäarvot luomatta monessa kohtaa.
Jos olet soopasosiologi tai huuhaahumanisti, niin omapa on häpeäsi. Olisit mennyt kauppikseen, oikikseen, polille tai lääkikseen.

Älä viitsi inistä.

Suomesta pikku-USA?
Juurihan vasta tuli tutkimus, että liian isot tuloerot haittaavat jopa sitä pyhää talouskasvua. Eli kohtuulliset tuloerot ok, liian suuret johtavat yhteiskunnallisiin vaikeuksiin. Suomessa ollaan menossa jo huonoon suuntaan. Terveissä yhteiskunnissa on iso keskiluokka, vähän köyhiä ja vähän rikkaita. Niinistö ns. paskat välittää tuloerojen ja eriarvoisuuden kasvusta, se laskee vain rahojansa ja huolehtii miten sen sijoituksille käy.

juupas juu
[QUOTE="vieras";25560170]Jos olet soopasosiologi tai huuhaahumanisti, niin omapa on häpeäsi. Olisit mennyt kauppikseen, oikikseen, polille tai lääkikseen.

Älä viitsi inistä.[/QUOTE]

Olin, ja tulin pois. Halusin muita asioita kipeämmin kuin rahaa. Ja niin olen todennut kovin monen muunkin haluavan, siis niiden, jotka eivät ole oikeistolaisen kateuden lumoissa.

"vieras"
Olin, ja tulin pois. Halusin muita asioita kipeämmin kuin rahaa. Ja niin olen todennut kovin monen muunkin haluavan, siis niiden, jotka eivät ole oikeistolaisen kateuden lumoissa.
Älä välitä tuon hölmön kirjoituksista, typerämpää kirjoittelua en ole aikoihin lukenut. Olen itse myös opiskellut, mutta en silti tienaa rahaa voitontahtoisesti kyynärpäätaktiikalla, vaan haluan kehittää asioita tutkimalla ja pohtimalla, vaikka ennemmin nälkäpalkalla jos on tarpeen. Kyllä elämässä on todellakin paljon tärkeämpiä asioita, kuin raha, sillä se ei tuo onnellisuutta.

Jatkuvasta talouskasvusta tulee mieleen lähinnä käppyrät, joissa kuvataan samaan tahtiin saastumisen kasvua ja luonnonvarojen loppumista... että se siitä oikeistolaisesta idyllistä.

tota
[QUOTE="vieras";25559551]Katsos, kun jotkut viitsivät opiskella ylemmän korkeakoulututkinnon. Ovat vastuullisissa hommissa, niistä maksetaan.[/QUOTE]

Paskanmarjat! Mulla on ylempi korkeakoulututkinto, varsin vastuullisia töitä, ja silti tulot pitkälti alle keskipalkan. Tää on todella vanhentunut laulu, että "kuka viitsii kouluttautua, ansaitsee enemmän" Mitä kouluja vaikka joku Sukari on käynyt?

Paskanmarjat! Mulla on ylempi korkeakoulututkinto, varsin vastuullisia töitä, ja silti tulot pitkälti alle keskipalkan. Tää on todella vanhentunut laulu, että "kuka viitsii kouluttautua, ansaitsee enemmän" Mitä kouluja vaikka joku Sukari on käynyt?
En tiedä mitä kouluja on käynyt, mutta päämäärätietoisesti on tehnyt töitä, että on päässy siihen missä nyt on.

Palstalogiikkaa: yksi ihminen on rikastunut käymättä kouluja niin siitä voidaan vetää johtopäätös että kenenkään ei kannata kouluttautua?

Yhteistyössä