Miksei nainen älyä käyttää ehkäsyä tai lopettaa seksiä, jos saa monta keskenmenoa putkeen?

• Viestiketjun aloittaja "polly"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="polly";26222918]Sinunlaiseltasi sadettajalta ei mitään järkevämpää kommenttia voi odottaakaan.[/QUOTE]

Psykopatia on viralliseen tautiluokitukseen kuulumaton luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti.
Sille ominaisia piirteitä ovat Hannu Lauerman mukaan mm. itsekeskeisyys sekä myötäelämiskyvyn, syyllisyydentunnon ja pidäkkeiden puute.

Psykopaatti voi siis huoletta paitsi loukata lapsensa menettäneitä myös kutsua muita keskustelijoita sadettajiksi, ilman että sairas mielensä näkee siinä mitään outoa.

:)

• Tykkää
Reactions: nöppönen
[QUOTE="polly";26222889]Ei mun päässä mitään vikaa ole. Jos nyt satun ajattelemaan erilailla kuin sinä, niin se ei vielä tee minusta hullua. :)[/QUOTE]

Mutta ne toisella tavalla ajattelevat on hulluja?

Kyllä niistä keskenmenoista saa musertuakin, minusta se on ihan oikea tunnetila. Ei ainut oikea tietenkään.

Mulla on kaksi lasta ja kaksi keskenmenoa, ennen esikoista meni pari kertaa kesken. Enkä ole kyllä kuunaan miettinyt etten saisi raskautua, vaikka olinkin sydänjuuriani myöten surullinen keskenmenojen kohdalle sattuessa. Ja aivan mahottoman onnellinen olen lapsistani, ja toivon kyllä vielä kolmatta jonain päivänä. Vaikka tulisikin keskenmenoja. Ja jos niitä tulee, olen taatusti taas surullinen. Mutta ekhä sitten joku päivä myös onnellinen kolmannesta lapsesta.

Minusta päinvastoin keskenmenojen saaminen jollain lailla jalosti minua, olen kiitollisempi lapsistani kuin tuskin olisin osannut olla ilman tätä historiaa.

"vieras"
Harvoin olen Mummeliisan kanssa samaa mieltä, mutta nyt täytyy sanoa, että hienosti kiteytit! :) Eli yhdyn aikaisempaan kommenttiini, juttelu ammattiauttajan kanssa on paikallaan :)

"Poikia3"
[QUOTE="polly";26222889]Ei mun päässä mitään vikaa ole. Jos nyt satun ajattelemaan erilailla kuin sinä, niin se ei vielä tee minusta hullua. :)[/QUOTE]

Teet niin tai näin aina väärin päin! Uskovaisten mielestä ei saisi ehkäistä, toinen käskee ehkäisemään, ettei tulisi keskenmenoja.

Osa keskenmenojen syistä on erittäin helposti hoidettavissa, esim. asperiini-lääkitys, joka auttaa, jos keskenmenon syynä on ollut tukostaipumus.

Mulla itselläni on takana 4 keskenmenoa ja 3 lasta. Lapsillani on 2 eri isää, eli keskenmenotaipumus ei johdu isästä, eikä yhteensopivuusongelmaakaan ole.

Itseasiassa, sanotaan, että jopa puolet raskauksista menee kesken, suurinosa vain niin aikaisin, ettei nainen itsekään tiedä olleensa raskaana. Eli ap:n mukaan, joka ikinen meistä saisi ehkä sitä.

Niin, ja mun kohdallani, vasta viimeisen keskenmenon kohdalla pikkaisen vilkaistiin, löytyykö kohdusta mitään selitystä toistuville keskenmenoille - toistuville ei syytä löytynyt ja keskenmenojen pitää olla peräkkäisiä ja 3 peräkkäistä, ennen kuin niitä edes tutkitaan. Mulla tuo ehto ei täyttynyt. Mutta sille viimeiselle keskenmenolle kyllä löytyi syy, joka olisi myöhemmin aiheuttanut muita terveydellisiä ongelmia - nimittäin polyyppikohdussa. Juuri tuosta syystä keskenmenojen syitä on todellakin aiheellista tutkia - ehkäisy ei olisi poistanut polyyppia - ja polyyppi olisi myöhemmin aiheuttanut kipuja sekä lisääntynyttä verenvuotoa, sen myötä anemiaa jne.

"vieras"
[QUOTE="polly";26222897]Siis sun ongelmasi on mikä? 2 lasta ja vongut ilmeisesti lisää, ja sinunkaltaisesi pitäisi vielä päästä tutkimuksiin? Ei jumaliste, olen pöyristynyt. :D[/QUOTE]

Sinä se vasta epeli olet :) Huh huh...

Yhteistyössä