Miksei morsianta voi kunnioittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkea morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkea morsian

Vieras
Halutaan pitää häät yksinkertaisena, eli ruokaa, juomaa ja seurustelua. Ehkä häätanssi ja kimpun heitto, mutta ei missään tapauksessa sukkanauhanheittoa tai sulhasen/morsiamen ryöstöä ym. Syy on, että minulla on paha esiintymiskammo ja jo kirkko-osio tuottaa minulle ahdistusta ja päänvaivaa.

Ongelma on sulhasen perhe ja bestman, jotka painostavat että häissä pitää olla meininkiä ja ohjelmaa, ja että heillä on OIKEUS (!!) järjestää yllätysohjelmaa.

Alkaa tuntua jo aika pahalta, kun vielä anoppi kertoilee omia ei niin hyviä ideoitaan.

Sinähän olet oikeasti loistava morsian, kun tiedät mitä haluat. :D Ihan oikeasti, häissä kuuluu olla juuri ne asiat, jotka sinä ja sulhanen haluatte. Ei enempää eikä vähempää. Luu kurkkuun urputtajille.

Kuulostaapa ikävältä! Onneksi me saatiin pitää sellaiset häät kuin haluttiin (just tollaset kun säkin haluaisit!). Yritä rauhallisesti selittää, että teidän häiden tulisi olla teidän näköiset, sellaiset, että teillä on hauskaa ja jää hyvät muistot päivästä! Onko miehesi sun kanssa samaa mieltä? Voisiko hän sanoa äidilleen vähän tiukempaan sävyyn, että yllätyksiä ei kaivata?

Sulhanen ei ole niin pelokas kuin minä, mutta hän kunnioittaa minua ja haluaa että minun ei tarvitse pelätä omaa hääpäivääni eikä jännittää enempää kuin mitä jo muutenkin jännittää. Hän sanoi minun läsnäollessani äidilleen ja bestmanille, ja siitä seurasi jäätävä hiljaisuus. Nyt saatiin kuulla, että selän takana on puhuttu ja ohjelmaa puuhaillaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sulhanen ei ole niin pelokas kuin minä, mutta hän kunnioittaa minua ja haluaa että minun ei tarvitse pelätä omaa hääpäivääni eikä jännittää enempää kuin mitä jo muutenkin jännittää. Hän sanoi minun läsnäollessani äidilleen ja bestmanille, ja siitä seurasi jäätävä hiljaisuus. Nyt saatiin kuulla, että selän takana on puhuttu ja ohjelmaa puuhaillaan :(

Hankkikaa joku sellainen, kehen luotat, joka vastaa ohjelmasta, niin hän voisi ehkä estää tuommoiset yllärit. ja muutenkin hän voisi estää myös mummojen turhat runot ja muistelot, jos niin haluatte.

No sitten kertomaan näille ohjelman suunnittelijoille, että tiedätte jotakin olevan tekeillä ja ettei se sovi teille. Ikävä joutua toistamaan itseään, mutta ei kai teillä ole muuta vaihtoehtoa, ellei kertasanomisella mennyt perille. Kurjaa!

Ja otsikkoon vastaus vielä lisäksi - liekö anpoin häät aikanaan menneet myös jonkun muun tahdon mukaan, ja haluaa järkätä ne "unelmahäänsä" nyt? Oli miten oli, teidän häät, teidän pelisäännöt.

Oma äitini oli hieman samanlainen, suunnitteli ylläreitä selkäni takia. Kun sain tietää, että jotain suunnittelee, niin ilmoitin, että parasta kertoa suunnitelmansa minulle tai saavat viettää häitä keskenään. Kylläpä nopsaan suunnitelmat tuli julki.

Yhteistyössä