Miksei meidän lapset nuku??

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt äiti
Kertokaahan nyt ihan konkreettisiä vinkkejä, kun meidän lapset 1 ja 3 v. eivät nukkuisi millään muualla kuin meidän vieressä. Nuorempi kukkuu silloinkin öisin, joka on aika raskasta, jos pitää 3 tunnin yöunilla jaksaa töihin. Vanhempi hipsii joka yö omasta huoneestaan meidän sänkyyn, nuorempi taas mesoaa niin, että pakko ottaa viereen:/ Missä vika? Olen myös suuren osan ajasta yksinhuoltajana(ts. mies reissuhommissa) eli voimat alkaa loppua siihen yöhärdelliin..
 
juu, pomputus seis, ja jokainen nukkuu omassa sängyssä, kaikilla ihmisillä, aikuisilla ja lapsilla on oikeus kunnon rauhallisiin yöuniin =) sanot lapsille, että nyt omaan sänkyyn ja aa-aa, äiti nukkuu nyt! =)
 
aloittaja
Miten ihmeessä mä pidän ne omissa sängyissään, kun pääsevät sieltä pois? 1 vuotiaskin oppi juuri kiipeämään pinnasängystään..? Toinen ongelma on ihan konkreettisesti sellainen, että kun olen yksin niin kun toinen herää ja jos en päästä sänkyyni niin toinen herää myös siihen meteliin aivan varmasti...
 
no sulla on kaksi vaihtoehtoa, jos olet sitä mieltä, ota ne lapset viereesi ja nukutte sitten sun sängyllä kaikki? ja tosiaan, jos siihen molemmat herää, niin sitten ne molemmat aikanaan rauhoittuvatkin ja nukahtavat takaisin, ja tottuvat siihen muutamassa yössä, että mitä se nukkuminen on =)
 
aloittaja
Ja siis lisäisin vielä, että ongelmia tuottaa myös se, että alkavat tapella siitä kumpi saa nukkua tietyssä paikassa(minun oikealla puolellani) ja nuorempi myös saattaa lauleskella tunninkin ja potkia yms... eli omat uneni menee kyllä siihen, kun toinen nyppii ja häärää koko ajan...
 
aloittaha
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
no sitten vastaus on varmaan siinä, että tuli siitä huutoa tai ei, opetat heidät nukkumaan omissa sängyissään =)
Eli toisin sanoen vien lapset omaan sänkyynsä vaikka koko yön, kunnes alkavat pysyä siellä? Eikö ne jotenkin silleen niitä opeta super nannyissä?;) Nuoremmalle täytyy tietenkin pikimmiten hommata se lasten sänky, ettei putoa pinnasängystään...

Ai niin vielä, meillä lapset eivät ole pk.ssa, sukulainen hoitaa lapsia, kun minä olen töissä/mies hoitaa, jollei ole reissussa.
 
aloittaha
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
no sitten vastaus on varmaan siinä, että tuli siitä huutoa tai ei, opetat heidät nukkumaan omissa sängyissään =)
Eli toisin sanoen vien lapset omaan sänkyynsä vaikka koko yön, kunnes alkavat pysyä siellä? Eikö ne jotenkin silleen niitä opeta super nannyissä?;) Nuoremmalle täytyy tietenkin pikimmiten hommata se lasten sänky, ettei putoa pinnasängystään...

Ai niin vielä, meillä lapset eivät ole pk.ssa, sukulainen hoitaa lapsia, kun minä olen töissä/mies hoitaa, jollei ole reissussa.
 
aloittaha
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
no sitten vastaus on varmaan siinä, että tuli siitä huutoa tai ei, opetat heidät nukkumaan omissa sängyissään =)
Eli toisin sanoen vien lapset omaan sänkyynsä vaikka koko yön, kunnes alkavat pysyä siellä? Eikö ne jotenkin silleen niitä opeta super nannyissä?;) Nuoremmalle täytyy tietenkin pikimmiten hommata se lasten sänky, ettei putoa pinnasängystään...

Ai niin vielä, meillä lapset eivät ole pk.ssa, sukulainen hoitaa lapsia, kun minä olen töissä/mies hoitaa, jollei ole reissussa.
 
juuri niin, jos tulevat sun viereen yöllä 100 kertaa, niin sä viet ne takasin ihan hipi hiljaa 101 kertaa ja sanot "aa-aa, nyt nukutaan" tai mikä ikinä teidän unilause onkaan =) ja tosiaan lastensänky sille pienelle ettei yöllä tuu pää edellä pinniksestä alas...
 
clivia
Kyllä se on pakko vaan viedä takaisin omaan sänkyyn jos meinaa että ne sinne jää.Uuvuttavaahan se on kun siinä saattaa olla montakin yötä kun joutuu lapsia viemään omiin sänkyihin mutta sen jälkeen se alkaa sujua.Yöunet on hirveän tärkeää oman jaksamisen kannalta.Kaikki nukkuu paremmin kun on omat sängyt.
 
aloittaja
Kiitos rohkaisusta nytkypylly! Muuten mua ei haittais koko meidän sängyssä nukkuminen, mutta kun nuorempi valvottaa niin, että mä en enää tahdo jaksaa esim. töissä ja olen koko ajan ihan poikki, niin tuntuu, että on epäreilua, jos antaa toisen nukkua vieressä ja toisen ei...Seuraavan kerran, kun ollaan molemmat kotona, aloitan kyllä treenit omiin sänkyihin:) Pakko kai se on äidinkin joskus nukkua...
 

Yhteistyössä