Sipuli
Kaikki kaupoissa myytävät ruokasipulit ovat II luokaisia. Millaisia ne I luokat sitten ovat?
En minäkäänAlkuperäinen kirjoittaja Muffa:Mä en oo edes huomannut, että on eri luokan sipuleita. :ashamed:
Onko perunoilla samanlaiset luokat, tai porkkanoilla? Kaikissahan voi olla kolhuja. En ole ajatellut asiaa koskaanAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Kai se on vaan sitä, että ns. virheettömiä sipuleita ei ole olemassakaan. Aina ne kuoret on repeilleet tai pieniä kolhuja. Kevätsipulit voivat toki tietääkseni olla I-luokkaa.
niille se 1 luokka onkin...Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Kai se on vaan sitä, että ns. virheettömiä sipuleita ei ole olemassakaan. Aina ne kuoret on repeilleet tai pieniä kolhuja. Kevätsipulit voivat toki tietääkseni olla I-luokkaa.
Juu ystävämme EU sen muutti. Silloin kun mä olin kaupassa, mä myin vielä I-luokan sipuleita.Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:mä en muista oliks se niin että ennen oli tota ykkösluokan sipulia mutta eu:n myötä tuli niitä kriteerejä jotka ei enää täyty joten kaikki sipulit on nyt sitte II-luokkaa
Kyllä perunoilla ja porkkanoillakin pitäisi se luokitus olla. En kyllä nyt muista omaako peruna I-luokkaa. Sipuli kuitenkaan siis ei. Kuten tässä nyt on jo todettu. :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Onko perunoilla samanlaiset luokat, tai porkkanoilla? Kaikissahan voi olla kolhuja. En ole ajatellut asiaa koskaanAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Kai se on vaan sitä, että ns. virheettömiä sipuleita ei ole olemassakaan. Aina ne kuoret on repeilleet tai pieniä kolhuja. Kevätsipulit voivat toki tietääkseni olla I-luokkaa.
Pitääpä kaupassa todeta tämä ihan omin silminAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Kyllä perunoilla ja porkkanoillakin pitäisi se luokitus olla. En kyllä nyt muista omaako peruna I-luokkaa. Sipuli kuitenkaan siis ei. Kuten tässä nyt on jo todettu. :saint:
Eli sipuli kuuluu korkeintaan kakkosluokkaan jos vähänkin on ulkokuori rypistynyt?Alkuperäinen kirjoittaja päätön:http://virtuoosi.pkky.fi/materiaalit/iok/puutarhaterapia/tyotoiminta/sipulit.html