Miksei lihavat tajua olevansa lihavia? MIKSEI lihavuuttaan voi MYÖNTÄÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nti:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No en tiedä... ehkä sitä vaan itse aina kiinnittää huomiota vielä lihavampiin ja ajattelee että en mä nyt vielä NOIN LIHAVA OLE :)
En oikeesti tiedä. Mullakin painoa nyt kun olen vähän tiputtanut, edelleen 70kg (pituus 173cm), normaalin puolella taitaa nippanappa olla, mutta en mä niin älyttömäksi läskiksi kuitenkaan itseäni tunnistanut aiemminkaan... :(

Tämä se varmaan on. Ostellaan joka vuosi numeroa edellistä suurempia vaatteita, mutta koskaan ei todella pysähdytä katsomaan itseään peilistä. Jos et näe omis varpaitasi (ei raskaanaolevat!!! ) tai et jaksa solmia kengännauhojasi...eikö sitä silloinkaan mieti?

Ja se nyt on satavarma, että vuosien saatossa vaatekoot on muuttuneet. Mulla on joskus 10 vuotta sitten ostetut bikinit kokoa 40 ja ne mahtuu mulle edelleen hyvin, kun just huvikseni kokeilin, vaikka olen 170cm ja 80 kg. Jos nyt ostaisin samaa kokoa, niin ei taatusti mahtuisi päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Kyllä mä ainakin tiedän olevani lihava, mutta ei mun elämä siihen lopu eikä kenelläkään ole oikeutta haukkua mua mun painon takia. Aivan kuin kenelläkään ei ole oikeutta haukkua alipainoisiakaan.

Niin ja sä ap olet normaalipainon rajoissa eli älä väitä olevasi lihava.

Ei ole oikeutta ei. Mutta eikö ensimmäinen askel terveellisempään elämään (jos sellaista haluat ja painoasi haluat saada pois ) ole ongelman myöntäminen ENSIN itselle?

Yleensä sitä syytä haetaan liian lähellä olevasta leipomosta, liian hyviä karkkeja tekevistä tehtaista tai hamppariketjuista, ei koskaan omasta itsestä.

No justhan mä kirjoitin, että tiedän olevani ylipainoinen eli myönnän ongelman.

Tosiasiat voi olla vaikea kohdata tai myöntää. Itse pystyn sanomaan olevani ylipainoinen, pakko pystyä jotta voin aloittaa elämänmuutoksen=laihduttamisen. Tänään ensimmäinen painonvartia kokoontuminen takana, toivottavasti pystyn tulevaisuudessa (oman hyvin vointini takia) ilmoittaa olevani normaali painoinen =)

Täälläkin yksi joka myöntää olevansa lihava, oikeesti! Ennen lapsia olin normaalipainoinen 171cm ja 70kg.. Kahden raskauden jälkeen melkein 20kg enemmän.. Vaan ihan ilolla nämä ylimääräiset kannan ja kunhan vasta koppeudun niin tiputan ne pois.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja nyt sun..:
Taitaa sun maailma nyt järkkyä, mä olen 171 cm ja painan 92 kg! HUI! Ja totta, olen lihava. =)

Mun maailmani ei painostasi järky vaan lähinnä siitä, että ollaan niin saamarin sokeita omalle kropalle.
Onko se omanitsensä ampumista, jos ei puolustele kilojaan vaan kehtaa myöntää olevansa lihava?

Olen ylipainoinen: pituus 164cm, paino 77kg. Viitisentoista kiloa voisi mukavasti pudota ja olen sen avoimin silmin peilistäkin nähnyt. En silti mitenkään inhoa näkemääni eikä edes huono kuntokaan ole valitettavasti motivoinut minua tarpeeksi pysyviin elämäntapamuutoksiin. Sääli!

Mä oon n.157cm pitkä ja painan 73kg,painoindeksi siis jotain 28-29 paikkeilla luulisin,lihavalta en näytä,hieman pyöree kyllä ja isot rinnat vie painosta suuren osan :D Myönnän vaan että vähän ylipainoa mutta lihavavuutta en :)

Helpottaisko se sun oloasi jotenkin, jos lihava myöntäisi olevansa lihava? Mikä mahtaa olla kysymyksesi takana, joku lapsuuden trauma lihavan hoitotädin halauksesta, oma pulska menneisyys tarhassa...

Kaikki vähättelevät tälläkin palstalla painoaan vaikka lukemista ihan selvästi näkee, että ylimääräistä on jokatoisella palstailijalla...

Siis minua harvoin jaksaa mikään asia kovin paljon tai tiheään tällä palstalla ärsyttää, mutta tätä en tajua, en sitten millään. Että mikä ihmeen pakko on aina tehdä näitä kaikki, joka ikinen, ihan koko porukka aloituksia :headwall: :headwall:

Ovatko nämä juuri niitä ihmisiä, jotka vinkuvat oikeassakin elämässä että kaikilla muilla on sitä ja tätä, kaikki muut ovat juuri sellaisia ja minä olen tälläinen, kukaan ei ikinä tajua mistään mitään ja miksi kaikki muut ovat tyhmiä ja ilkeitä vaikka minä olen näin ihana?

Alkuperäinen kirjoittaja kilopulla:
Helpottaisko se sun oloasi jotenkin, jos lihava myöntäisi olevansa lihava? Mikä mahtaa olla kysymyksesi takana, joku lapsuuden trauma lihavan hoitotädin halauksesta, oma pulska menneisyys tarhassa...

Lähinnä järkytys siitä, että omaa ylipainoa ei nähdä? Ostetaan niitä telttoja ja piiloudutaan niiden alle. Sitten polleasti ilmoitetaan naapurille, että olen 170 cm ja painan 120 kg, mutta minulla on vain isot tissit :laugh:

Lähinnä järkytys siitä, että omaa ylipainoa ei nähdä? Ostetaan niitä telttoja ja piiloudutaan niiden alle. Sitten polleasti ilmoitetaan naapurille, että olen 170 cm ja painan 120 kg, mutta minulla on vain isot tissit :laugh:

Kerropas nyt mulle, että minkä painoinen nainen sun mielestäsi on 170 cm pitkänä lihava?

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
ja sit on nää jotka taiteilee muutaman kilon ihannepainon yli (kröhöm, aapee) ja sit taivastellaan ku mä oon niin pläski, niin kauhee ihralyllerö ettei tosikaan!

No niin juuri. Ihan kauhee miten läski oon.

Mä ainakin vältän ihan tietoisesti erityisesti kotona puhumasta kiloista ja läskeistä yhtään mitään, kun tytöllä 6 v. on jo todettu hoitoa vaativa syömishäiriö. Tytöt keskenään päiväkodissa toistensa "läskejä" nyppivät ja keksivät keinoja ettei läskiintyisi. Ja aivan varmasti jonkun äidiltä ovat tuollaisenkin läskittelyjutun oppineet.

Kuinka joku jaksaa miettiä ja järkyttyä toisten ihmisten asioista... :whistle: Jos kerran oma painosi vaivaa, niin tee asialle jotakin äläkä täällä päivittele muitten elämää. :whistle:

mä en ole koskaan törmännyt kyl kehenkään joka niin väittäis. ja vaikka itsekin niitä "telttoja" isojen naisten mallistoista ostan on ne kivempia päällä ja muiden katseltavana kuin makkarankuoreen verrattavat vaatteet. minä luulen että suurin osa, miltei kaikki meistä oikeasti lihavista tietävät olevansa sitä. minä voin jopa lihavuudestani puhua, mutta kieltämättä vieraan kanssa keskustelu painostani saa joskus oloni vaivaantuneeksi. en ymmärrä miksi sitä pitäisi jotenkin toistaa koko ajan että on lihava?

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Mä ainakin vältän ihan tietoisesti erityisesti kotona puhumasta kiloista ja läskeistä yhtään mitään, kun tytöllä 6 v. on jo todettu hoitoa vaativa syömishäiriö. Tytöt keskenään päiväkodissa toistensa "läskejä" nyppivät ja keksivät keinoja ettei läskiintyisi. Ja aivan varmasti jonkun äidiltä ovat tuollaisenkin läskittelyjutun oppineet.

Sukulaislapsiperheessä kanssa syömisongelmia. Äiti kontrolloi jokaista lasten suupalaa ja laskee keksejä ja karkkeja, joita saa synttäripöydässä syödä. Kun äiti ei ole paikalla, lapset lappaavat suusta alas kaikkea ja todella isoja määriä. Esim. lautasellinen riisipuuroa kuorrutetaan desillä sokeria ja 1,5 litraa limua menee parissa tunnissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
176cm ja 74kg sekö läski? :o

psst, musta tuntuu et tätä tuo ap lähti hakemaankin, varmistusta sille et oikeesti hän on ihan normipainossa.. läski muka, salli mun nauraa. (tai sit meil on vähä eri käsitys läskin määritelmästä)

Ap saisi painaa 20 kg enemmän, ja painoindeksin mukaan olisi sillloinkin vielä vain lievästi ylipainoinen.

Yhteistyössä