Miksei lihavat tajua olevansa lihavia? MIKSEI lihavuuttaan voi MYÖNTÄÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nti

Vieras
Täälläkin jokatoinen kirjoittaa; "Olen 169 cm pitkä ja painan 169 kg, mutta en ole lihava, minulla on vain isot luut" :whistle:

Oletteko te sokeita vai ettekö katso itseänne ollenkaan alasti peilistä?

Minä voin myöntää olevani läski ja omaavani järkyttävän ihramahan. Se seuraa mukanani kaikkialle ja tursuaa joka jumalan housujen vyötäröltä yli, mutta pidän herkuista ja sipseistä enemmän kuin mistään muusta :(.
Olen jojolaihduttaja, välillä paino tippuu viisikin kiloa, mutta tulee retkahtaessani taas takaisin.
Myönnän sen itselleni, että sitä on kertynyt liikaa ja terveydenhoitajakin on siitä huomautellut.
Olen 176cm ja 74kg :ashamed:

Mutta siis MIKSI se on niin vaikea sanoa suoraan Olen ylipainoinen? Kaikki vähättelevät tälläkin palstalla painoaan vaikka lukemista ihan selvästi näkee, että ylimääräistä on jokatoisella palstailijalla...

Kyllä mä voin myöntää ja voin myöntää että on vitun vaikeaa saada se elintapa muutos aikaan. Sen lisäksi vielä mun elimistö pyrkii pitämään nämä liikakilot ( sairaus) joten se tekee asiasta vielä entistä vaikeamman. Täysin oma vika, en sitä kielläkään.

No en tiedä... ehkä sitä vaan itse aina kiinnittää huomiota vielä lihavampiin ja ajattelee että en mä nyt vielä NOIN LIHAVA OLE :)
En oikeesti tiedä. Mullakin painoa nyt kun olen vähän tiputtanut, edelleen 70kg (pituus 173cm), normaalin puolella taitaa nippanappa olla, mutta en mä niin älyttömäksi läskiksi kuitenkaan itseäni tunnistanut aiemminkaan... :(

Kyllä mä ainakin tiedän olevani lihava, mutta ei mun elämä siihen lopu eikä kenelläkään ole oikeutta haukkua mua mun painon takia. Aivan kuin kenelläkään ei ole oikeutta haukkua alipainoisiakaan.

Niin ja sä ap olet normaalipainon rajoissa eli älä väitä olevasi lihava.

Rehti veikkaus; vain siksi, että sitten voivat haukkua minua (normaalipainoista) anorektiseksi.

Ai eikun niinkun ne muodot! *nauraa röhöttää* (ups, lapset heräävät)

No jos on 169 cm pitkä ja painaa 169 kg, niin kyllä silloin tosiaan ON lihava. Jos taas paino on 69 kg, niin silloin ei todellakaan ole lihava.

Mä olen lihava. Ja kunnolla. Ja myönnän sen kyllä ihan selkä suorana :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No en tiedä... ehkä sitä vaan itse aina kiinnittää huomiota vielä lihavampiin ja ajattelee että en mä nyt vielä NOIN LIHAVA OLE :)
En oikeesti tiedä. Mullakin painoa nyt kun olen vähän tiputtanut, edelleen 70kg (pituus 173cm), normaalin puolella taitaa nippanappa olla, mutta en mä niin älyttömäksi läskiksi kuitenkaan itseäni tunnistanut aiemminkaan... :(

No ei oo edes nippanappa normaali vaan ON ihan normaalipaino.

Miä olen 173 pitkä ja painan 68. En ole lihava missään nimessä mutta paljon ylimääräistä löytyy kyllä ja sen voin myöntää :D Miusta ihmisen pitää painaa aika paljon että sitä lihavaksi voi sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
176cm ja 74kg sekö läski? :o

psst, musta tuntuu et tätä tuo ap lähti hakemaankin, varmistusta sille et oikeesti hän on ihan normipainossa.. läski muka, salli mun nauraa. (tai sit meil on vähä eri käsitys läskin määritelmästä)

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Tämä se varmaan on. Ostellaan joka vuosi numeroa edellistä suurempia vaatteita, mutta koskaan ei todella pysähdytä katsomaan itseään peilistä. Jos et näe omis varpaitasi (ei raskaanaolevat!!! ) tai et jaksa solmia kengännauhojasi...eikö sitä silloinkaan mieti?

Laskepa painoindeksisi, sen mukaan olet TÄYSIN NORMAALIPAINOINEN, et läski! Eri asia sitten on, jos sulla vyötärönympärys on yli sen naisten kriittisen rajan (en nyt muista mitä se oli, joku 80cm? ). Kiinteytä hyvä ihminen itseäsi urheilulla, älä laihduta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Kyllä mä ainakin tiedän olevani lihava, mutta ei mun elämä siihen lopu eikä kenelläkään ole oikeutta haukkua mua mun painon takia. Aivan kuin kenelläkään ei ole oikeutta haukkua alipainoisiakaan.

Niin ja sä ap olet normaalipainon rajoissa eli älä väitä olevasi lihava.

Ei ole oikeutta ei. Mutta eikö ensimmäinen askel terveellisempään elämään (jos sellaista haluat ja painoasi haluat saada pois ) ole ongelman myöntäminen ENSIN itselle?

Yleensä sitä syytä haetaan liian lähellä olevasta leipomosta, liian hyviä karkkeja tekevistä tehtaista tai hamppariketjuista, ei koskaan omasta itsestä.

Ihan varmaan psykka juttu. Jokaisen meistä pitää herätä joka aamu ja hyväksyä itsemme.. Jos emme näin tekisi.. niin tekisimme itsarin. Tämä pätee kaikkiin paheisiin. Ja pitää muistaa että vaarallisen ylipainoisia on vain 20% suomalaisista. Tosin palstoille saattaa kerääntyä :D *nauraa* enemmänkin!
Ylipainoisia on suomessa naisista 40% ja miehistä 60%. Suomessa tekisi siis itsarin joka toinen. Ihminen hyväksyy itsensä ja sen takia ei kestä aina kritiikkiä. Niin ja vieläpä.. kaikki ylipainoiset eivät ole omaa syytään ylipainossa. 2% ylipainoisista sairastaa jotakin minkä takia kiloja kertyy. Itse olen nyt raskaana aika painava.. .

mä voin myöntää: Olen läski! Olen ylipainoinen ihramaha ihan omasta laiskuudestani. En saa itseäni lenkille, en vaikka kuinka yritän. <Vetoan siihen, ettei muka ole aikaa.. on lapset, koti, työ ym. Mutta jos oikeasti haluaisin, löytyisihän sitä aikaa. Olen vaan saamaton. Mutta suurin syy siihen saamattomuuteen on varmasti se, että en oikeasti ole niin kyllästynyt itseeni, että haluaisin aloittaa laihdutusta. Olen 165cm pitä ja painan 70kg.

Yhteistyössä