Miksei lapsi saa pissata seisovilleen hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äimänkäki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äimänkäki

Vieras
2,5 vuotias poikamme on ollut jo useamman kuukauden täysin kuiva. Hoito päiväkodissa alkoi muutama viikko sitten. Olen hoitajille sanonut, että lapsi on tottunut pissaamaan seisovilleen (olen ottanut potan sisäosan pois ja lapsi lirittää siihen). Jos lapsen koettaa istuttaa potalle, tulee armoton huuto. Kakka tulee joko pönttöön tai housuun. Jokin pottakammo kai jäänyt siis. Nyt hoidossa lasta on yritetty istuttaa potalle ja kun ei ole siihen suostunut, on pissannut lopulta housuunsa. Siellä eivät kuulemma moiseen "temppuiluun" suostu. Nyt poika on siis vaipoissa ja pissaa vaippaan kun ei enää jaksa pidättää. Mikä idea tässä nyt sitten on? Onko muilla ollut vastaavia pottakammoja ja mitä hoitajat ovat tehneet? Minulle vaan selitetään, että kyllä se vielä potalle oppii :O Kotona on ollut taas kuiva viikonloppu ja mietin mitä huomenissa sanoa hoitoon viedessä.

No ekana tulee mieleen että tuollainen 2,5 vee varmaan ei kovin osu sinne pottaan. Ja sit haluaa kaikki muutkin yrittää. Kenellä siellä on aikaa ja kiinnostusta siivoilla yltäpäältä kusisia pottia ja lattioita, kun se hoituu vähemmälläkin työllä?

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Vähän sama tilanne ko veljen tyttärellä oli aikanaan, oli päivä ja yökuiva ollu jo kauan ko hoitoon meni. Parit vahinkopissat teki nii hoitaja alko vaatiin että vaippoja tuotava hoitoon. Ja piti sitte päivät vaipoissa lasta... Eipä se sitte kotonakkaan ennää kuivana pysyny. Tuli aika nätisti takapakkia kyllä.... Yökastelusta pääsi vasta viime kesänä eroon, on jo eskarilainen.

[QUOTE="vieras";25446668]No ekana tulee mieleen että tuollainen 2,5 vee varmaan ei kovin osu sinne pottaan. Ja sit haluaa kaikki muutkin yrittää. Kenellä siellä on aikaa ja kiinnostusta siivoilla yltäpäältä kusisia pottia ja lattioita, kun se hoituu vähemmälläkin työllä?[/QUOTE]

Omasta mielestäni on helpompaa ja siistimpää. Ei tarvitse kuin housuja hieman laskea ja asettaa potta eteen. Ei mulla ainakaan mene ohi. Potalla istuessa taas saattaa roiskua. Ja pottahan on joka tapauksessa huuhdeltava.

Alkuperäinen kirjoittaja äimänkäki;25446699:
Omasta mielestäni on helpompaa ja siistimpää. Ei tarvitse kuin housuja hieman laskea ja asettaa potta eteen. Ei mulla ainakaan mene ohi. Potalla istuessa taas saattaa roiskua. Ja pottahan on joka tapauksessa huuhdeltava.

Ei sulla mene ohi? Siis sun 2,5 vuotias osaa tähdätä täydellisesti pottaan seisovaltteen? selvä. no en sitten tiedä mikä on ongelma.

ne 2,5 veet mitä mä olen nähnyt pissaa pisin lattioita jos seisovaltteen itekseen pissivät. ja onhan se potta helpompi huuhdella sisältä ja laittaa paikoilleen, kuin alkaa koko pottaa huljutteleen hanan alla.

Meidän 2 poikaa eivät ole koskaan käyttäneet kotona pottaa, vaan pissanneet seisovillaan ja kakanneet ekana renkaan pienentäjän kanssa pönttöön ja myöhemmin ilman pienentäjää. Meillä on kanssa päikkärissä sama sääntö, ilmeisesti siivoussyistä johtuen. Tulisi liikaa lammikoita lattialle. Lapset ovat tottuneet siihen, että päikkärissä on eri säännöt kuin kotona.

Voin kertoa että se on sen vuoksi istuutava joko potalla tai pöntöllä ettei sitä pissaa ole joka puolella =) ei niitä kukaan kerkeä/jaksa/halua siivota vain sen takia että lapsi ei istu pöntölle ...

mä luulisin että syynä voi olla sekin, että mitä yksi edellä sitä muut perässä ja kaikilla ei sihti oikein toimi... joten sitten niitä lorottajia olisi vähän joka lähtöön ja wc:n lattiat sen näköiset. ja lastenhoitajathan ei wc lattioita pese, se on siivoojien hommaa.

Pojalle voi tulla vakavia traumoja kun pakotetaan pissimään istualtaan. Miten pojasta voisi kasvaa terveen itsetunnon omaava mies kun noin törkeästi toimitaan ja yritetään kasvattaa sukupuolettomaksi? Onko tämä jotain feminismiä? On selvää, ettei tytöt saa pissata seisaaltaan, mutta siihen on aivan selkeät perusteet.

Oon nähny monia päiväkoteja mutten noin tiukkaa sääntöä siitä miten saa pissiä ja minne. Omakin muksu alko aika pian pissiä myös seisoaltaan kun potalle/pöntölle oppi ja ainakaan päivähoitaja ei sitä määränny. En mää itsekään ala lasta itkettää sillä että sun on nyt vaa pissittävä niinkun mää sanon. Ja osaa ne 6v myös sihdata ohi pöntön joten täytyykö tässä ny sitte nekin eskarit määrätä istumaan?

Oon nähny monia päiväkoteja mutten noin tiukkaa sääntöä siitä miten saa pissiä ja minne. Omakin muksu alko aika pian pissiä myös seisoaltaan kun potalle/pöntölle oppi ja ainakaan päivähoitaja ei sitä määränny. En mää itsekään ala lasta itkettää sillä että sun on nyt vaa pissittävä niinkun mää sanon. Ja osaa ne 6v myös sihdata ohi pöntön joten täytyykö tässä ny sitte nekin eskarit määrätä istumaan?

Kyllä, jos ei osaa sihdata sinne pönttöön. Kotona voi sitten opetella asiaa ja sitten kun se luonnistuu niin voi pissata seisovaltteen muuallakin. Vai annatteko te teidän kultipuppujen kuseskella yli äyräiden yleisissä vessoissakin, ettei vaan tulis paha mieli?

[QUOTE="vieras";25446779]Kyllä, jos ei osaa sihdata sinne pönttöön. Kotona voi sitten opetella asiaa ja sitten kun se luonnistuu niin voi pissata seisovaltteen muuallakin. Vai annatteko te teidän kultipuppujen kuseskella yli äyräiden yleisissä vessoissakin, ettei vaan tulis paha mieli?[/QUOTE]

Min muksu osas pissiä siististi jo sillon ja osaa edelleen. Mut miten hoidossa voidaan tietää kuka osaa ja kuka ei jos ei anneta edes koettaa? Määrätään vaan että sun on pakko...Ei kai 2v pissaa lattialle, yhtälailla kun moni 6v sen tekee.

No jopas on jos monissa muissakin tuollainen sääntö. Niin ja siis poika pissaa AVUSTETTUNA hyvin siihen pottaan seisovilleen. Eikai 2,5v.:t kaikki vielä yksin käy vessassa? Eihän tuo osaa housujakaan pukea, riisua osaa kyllä. Ja seisovilleen alkoi pissata koska iskäkin pissaa! Juoksi aina vessaan lirinän kuullessaan ja ihmetellen katsoi iskän pissaamista :D ja alkoi sitten itse ylpeänä matkia perässä. Ja kuiva tosiaan oli jo monta kk.

Yhteistyössä