Miksei kansat voisi olla vaan omissa maissaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blondimuteityhma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Blondimuteityhma

Vieras
EN ota kantaa maahanmuuttajiin tai persuihin sinällään, mutta toisaalta: Miksei kansat vois ollaa vaan omissa maissaan. Kaikki puhuis samaa kieltä ja olisi pohjimmiltaan samaa sakkia. Ei tarttis aina vääntää kaiken maailman mamu-valitusta tms. Kyllähän pallolla tilaa riittää ihan joka kansalle.

Onks ees yritetty joskus tämmöstä. Luulen että toimis hyvin. Olis yhteishenkeä sun muuta. Suomesta vois alottaa. Ulkomaalaiset pois ja ruotsalaiset kanssa.

Rikoksia Suomessa olis ainakin tosi vähän koska melkein kaikki (ainakin pahemmat) rikokset tekee mamut. OK jokku känniäijät tappaa toisiaan, mut siit ei pahemmin ole viattomille haittaa. Mamut taas raiskaa viattomia naisia jne. Olihan tästä joku tilastokin että mamut raiskaa 20 kertaa enempi kun suomalaiset.

Euroopassa oli aika monella poliitikolla tämmöisiä ajatuksia 30-luvulla. Monet pääsivät maissaan suorastaan valtaan ja alkoivat noudattaa omaa ideologiaa vaihtelevin menestyksin. Mutta nämä liberaaliutta ja näennäisdemokratiaa ajavat voimat pysäyttivät tuon kehityksen. Seurauksena olikin sitten entistä pahempi kansojen sekoittuminen.

Minua ei enää kiinnostaa. Puhtaat rodut ovat menetetty juttu jo. Syypäänä ovat suvakit sadan vuoden ajalta. Joten aivan sama, tää pallo tuhoutuu punavihreään mädätykseen.

Kyllä kai edelleenkin ajatus on että perustilanne on että joka kansa asuisi omassa itsenäisessä maassaan. TIetty on luonnollista että on muuttoliikettä jonkin verran, mutta itse en ainakaan ole ymmärtänyt mitä sinänsä tavoittelemisen arvoista olisi ns. monikulttuurisessa yhteiskunnassa, miksi sellaisia pitäisi varta vasten luoda, kun historia kertoo että tuppaavat olemaan ongelmallisia.

Mä tykkään erilaisista ihmisistä niin ei käy. Mitä enemmän erilaisia ja eri näkösiä niin sen kivempi. Sitten vielä kaikki nuo ruokapaikat. En tykkää suomalaisesta ruuasta ja ei muutenkaan suomalaisuus oo kauheen kiinnostavaa. Mun tyttö sanoo ettei jaksa puhua suomalaisten kanssa kun ei kiinnosta niitten jutut siis sellaset mitkä ei kuulu sen kavereihin. Mäkin oon huomannut että juttelen paljon mieluummin jonkun kanssa joka on jostain muualta kun sitten voi puhua enkkua ja niitten jutut on tosi mielenkiintosia ja ne on paljon kivempia ja siinä nauretaan ja hymyillään tosi paljon. Murjottavaa naamaa ei jaksa kattoo.

Jos joku on suomalainen niin mitä se mulle tarkottaa?? Ei yhtään mitään. Sillon kun pääsee pois suomesta niin en mä halua nähdä suomalaisia koska ei mua kiinnosta ja en tajuu niitä jotka menee ulkomaille ja haluu nähdä muita suomalaisia. Mikään mitä me käytetään ei oo suomalaista koska suomessa ei tehdä sellasta mitä me halutaan. Mun tyttö sanoo ihan oikein suomen kielestä ei oo mitään muuta kun haittaa. ruvettais puhumaan englantia ja on kiva mennä paikkoihin jossa ne ei puhu suomea yhtään. Ostetaan sellasista kaupoista jotain kun tulee hyvä fiilis ja voi jutella niittenn kanssa ja puhua enkkua. kannatetaan sitä et suomessa puhuttais vaan enkkua kun se on maailman tärkein kieli ja sillä pärjää joka paikassa. Missä suomen kielellä pärjää??? Niinpä...ei missään

EN ota kantaa maahanmuuttajiin tai persuihin sinällään, mutta toisaalta: Miksei kansat vois ollaa vaan omissa maissaan. Kaikki puhuis samaa kieltä ja olisi pohjimmiltaan samaa sakkia. Ei tarttis aina vääntää kaiken maailman mamu-valitusta tms. Kyllähän pallolla tilaa riittää ihan joka kansalle.

Onks ees yritetty joskus tämmöstä. Luulen että toimis hyvin. Olis yhteishenkeä sun muuta. Suomesta vois alottaa. Ulkomaalaiset pois ja ruotsalaiset kanssa.
Ja kaikki jotka on syntynyt Suomessa pitää muuttaa heti takas

Kumma kyllä mulle tuli ensimm. mieleen, kansoista tulee liian sisäsiittoisia, huonot geenit periytyvät ja kasaantuvat, sairastutaan, onhan näitä pienessä Suomessa esimerkkejä... Sallan tauti, AGU....

Kaikilla kansoilla ei ole nytkään omaa valtiota, ja kun he nyt yrittävät omaa valtiota perustaa ilmoittamalla tietyn alueen kuuluvankin heille, ei tuon alueen aikaisempi omistaja luonnollisesti katso tällaisia ilmoituksia hyvällä. Toinen ongelma on se, että moni kansa katsoo, että heiltä on aiemmin väärin perustein viety maata, ja haluavat sen takaisin, eikä tätäkään kyseisen alueen nykyinen omistaja katso hyvällä. Kolmas ongelma on se, että joidenkin kansojen maapläntti on sellainen, että viereisen maapläntin omistaja on voinut tehdä siitä asumiskelvottoman. Jne.

Mä tykkään erilaisista ihmisistä niin ei käy. Mitä enemmän erilaisia ja eri näkösiä niin sen kivempi. Sitten vielä kaikki nuo ruokapaikat. En tykkää suomalaisesta ruuasta ja ei muutenkaan suomalaisuus oo kauheen kiinnostavaa. Mun tyttö sanoo ettei jaksa puhua suomalaisten kanssa kun ei kiinnosta niitten jutut siis sellaset mitkä ei kuulu sen kavereihin. Mäkin oon huomannut että juttelen paljon mieluummin jonkun kanssa joka on jostain muualta kun sitten voi puhua enkkua ja niitten jutut on tosi mielenkiintosia ja ne on paljon kivempia ja siinä nauretaan ja hymyillään tosi paljon. Murjottavaa naamaa ei jaksa kattoo.
Oletkos nyt ihan tosissas vai trolli vaan. Ei kai meidän pidä tuoda sulle tuota sun kaipaamaa erilaisuutta tänne verorahoilla. Voit ottaa rinsessas matkaan ja lähteä maailmalle kun siel kaik on paljon paremmin.

kantsisko muuttaa muualle, se avartaa kummasti silmiä ja sivistytkin.

t. Englannissa 3 vuotta asunut, Ruotsissa vuoden ja Singaporessa vuoden.

Ysimillinen.

Mihin raja vedetään? Miten ne lapset, joiden äiti on toisesta maasta ja isä toisesta, kumpaan maahan kuuluvat? Entä ne, jotka on adoptoitu toisesta maasta? Entä ne kansat, joilla ei ole omaa maata? Luodaanko saamelaisille oma valtio irrottamalla pala Suomea, Ruotsia ja Norjaa heille? Miten kauas historiaan palataa palauttamaan rajoja, kuuluuko Suomi Ruotsille vai Venäjälle? Kovin pitkäänhän tässä ei vielä ole Suomea ollut olemassa. Antavatko jenkit alkuperäiskansoille niiden maat takaisia ja lähtevät Eurooppaan, josta tulivatkin? Miten monta sukupolvea takaisinpäin valitaan se maa, johon palataan ja kumman vanhemman mukaan? Entä orjina maahan tuotujen jälkeläiset, mihin maahan he kuuluvat?

Joskus tuntuu, että olis hienoa, jos tulisi vieras rotu avaruudesta meitä kiusaamaan, niin ehkä opittais, että kaikki me ollaan vain ihmisiä.

OT"Syy kärpäsiin löytyy naapurista, Loviisan satamasta. Viime kesänä alueen asukkaita piinasivat karmea lemu ja kärpäset. Syyksi todettiin silloin satamassa säilytetyt jätepaalit, jotka sisälsivät myös käsittelemätöntä elintarvikejätettä.

Vuonna 2022 Ukrainan sodan takia tavaravirta kääntyi viennistä tuontiin. Loviisan satamaan alettiin tuoda ulkomailta jätettä energiateollisuudessa poltettavaksi."-IL-

Mihin raja vedetään? Miten ne lapset, joiden äiti on toisesta maasta ja isä toisesta, kumpaan maahan kuuluvat? Entä ne, jotka on adoptoitu toisesta maasta? Entä ne kansat, joilla ei ole omaa maata? Luodaanko saamelaisille oma valtio irrottamalla pala Suomea, Ruotsia ja Norjaa heille? Miten kauas historiaan palataa palauttamaan rajoja, kuuluuko Suomi Ruotsille vai Venäjälle? Kovin pitkäänhän tässä ei vielä ole Suomea ollut olemassa. Antavatko jenkit alkuperäiskansoille niiden maat takaisia ja lähtevät Eurooppaan, josta tulivatkin? Miten monta sukupolvea takaisinpäin valitaan se maa, johon palataan ja kumman vanhemman mukaan? Entä orjina maahan tuotujen jälkeläiset, mihin maahan he kuuluvat?

Joskus tuntuu, että olis hienoa, jos tulisi vieras rotu avaruudesta meitä kiusaamaan, niin ehkä opittais, että kaikki me ollaan vain ihmisiä.
Jos keskustelun vuoksi hyväksytään se premissi, että kansat olisivat vain omissa maissaan, niin sittenhän ei olisi sellaisia lapsia, joiden vanhemmat olisivat eri maista. Ja samalla voidaan myös unohtaa se kuuluuko Suomi Ruotsille vai Venäjälle koska Suomi kuuluu silloin suomalaisille. Siis maa ja kansa yhdessä. Saamelaisilla olisi näin oma plänttinsä siellä pohjoisessa jne. Toki se historiallinen perspektiivi pitäisi huomioida jotenkin, mikä tekisi mm. USA:n aika haastavaksi tapaukseksi. Ehkä ap aikoi aloittaa projektinsa tästä vuodesta eli määrittää joka maalle oikean kansan ja ajaa muut pois?

Tarpeeksi kauas kun ajassa mennään, niin suomenkieliset eivät saisi jäädä edes Volgan mutkaan, vaan pitäisi taivaltaa vielä kauas itään. Ihan syystä USA:n maahanmuuttoviranomaiset aikanaan laskivat suomalaisten kuuluvan keltaiseen rotuun, ei-eurooppalaisiin

Yhteistyössä