Miksei junavideoita kuvaileva ihminen voi olla neurologisesti normaali?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mun yks kaveri väittää että kaikilla tällasia videoita kuvailevalla on jokin autismiin kuuluva häiriö koska ei oo normaalia olla näin kiinnostunu junista. Oon yrittäny sanoo että ei varmasti oo kaikilla sellasta ja että ei se että vaikka ois kuvannukin paljon tällasia kerro mitään siitä millanen niiden kuvaaja on.
 
vierailija
Todennäköisyys autismiin on suuri kun mieshenkilöllä on suuri kiinnostus juniin tai lentokoneisiin. Niitä valokuvataan, etsitään netistä koko ajan uutta tietoa, kerätään kansioihin valokuvia niistä. On hyllyt täynnä kuvia ja pienoismalleja.
Ei läppä, tiedän ihmisiä joilla juuri nämä pakkomielteet.
 
9MM
No siis miksei vois olla ihan normi se nyt sattuu pitää junista ja hyvän asian äärellä on mukava vissiin viettää aikaa et kait se normaali haluaa elämästään hyvän ja niitä asioita joissa mukava viettää aikaa. Okei välil hyvä ois kokeilla muitakin juttui et löytyiskö lisää. Mut toisaalta jos tykkää koko vapaa ajan viettää junia kuvaillen ja on siitä onnellinen ja ei tunnu et menee hukkaan aika. Vai tulisko vanhempana et ois voinnu muutakin kokeilla. Meillä se juna aika meni kun lapsi oli tosi pieni tujoteltiin sillalt junien menoo ja tyttö tykkäs. Muuten ku ihastuin yhteen ni niilläkin oli sama harrastus monien muiden juttujen lomas et ne meni kattelee junien menoo. Mut junissa on mukava matkustaa maisemat vaihtuu ja ajatukset ellei tuijota sitä däämn kännykkää. Hiljaisuudessa kuten tesla sanoi tulee niit juttui. Kännykkä monesti vie ja turuttaa. Mut joo junien tuijottaminen ja kuvaaminen ei mun mielestä oo mikään ongelma terve harrastus. Tiedän esim yhden lääkärin joka paljon bongailee lintui jne
 
vierailija
No siis miksei vois olla ihan normi se nyt sattuu pitää junista ja hyvän asian äärellä on mukava vissiin viettää aikaa et kait se normaali haluaa elämästään hyvän ja niitä asioita joissa mukava viettää aikaa. Okei välil hyvä ois kokeilla muitakin juttui et löytyiskö lisää. Mut toisaalta jos tykkää koko vapaa ajan viettää junia kuvaillen ja on siitä onnellinen ja ei tunnu et menee hukkaan aika. Vai tulisko vanhempana et ois voinnu muutakin kokeilla. Meillä se juna aika meni kun lapsi oli tosi pieni tujoteltiin sillalt junien menoo ja tyttö tykkäs. Muuten ku ihastuin yhteen ni niilläkin oli sama harrastus monien muiden juttujen lomas et ne meni kattelee junien menoo. Mut junissa on mukava matkustaa maisemat vaihtuu ja ajatukset ellei tuijota sitä däämn kännykkää. Hiljaisuudessa kuten tesla sanoi tulee niit juttui. Kännykkä monesti vie ja turuttaa. Mut joo junien tuijottaminen ja kuvaaminen ei mun mielestä oo mikään ongelma terve harrastus. Tiedän esim yhden lääkärin joka paljon bongailee lintui jne
No tietysti tuollainen jos ei ole juuri muuta on jo huolestuttavaa. Mutta eiköhän näillä kuvailijoilla yleensä ole muutakin.
 
9MM
No tietysti tuollainen jos ei ole juuri muuta on jo huolestuttavaa. Mutta eiköhän näillä kuvailijoilla yleensä ole muutakin.
Totta kylhän se olisi hyvä et on muutakin ja vähän kokeilis lisäksi uutta voi löytyy lisää hyvää elämään. Tai sit matkusteleekohan toi tyyppi ympäri maailmaa erilaisia junia kuviten ja erimaisemii niih siinä kyl saattais loppuelämä hurahtaa ja aattele jos sillä vaik kumppani mukana joka diggailee samasta jutusta. Tai matkustais kuin entis aikojen fileas fogg maailman ympäri taskunauriilla aikaa alusta. Tykkäätkö sä junista?
 
vierailija
Totta kylhän se olisi hyvä et on muutakin ja vähän kokeilis lisäksi uutta voi löytyy lisää hyvää elämään. Tai sit matkusteleekohan toi tyyppi ympäri maailmaa erilaisia junia kuviten ja erimaisemii niih siinä kyl saattais loppuelämä hurahtaa ja aattele jos sillä vaik kumppani mukana joka diggailee samasta jutusta. Tai matkustais kuin entis aikojen fileas fogg maailman ympäri taskunauriilla aikaa alusta. Tykkäätkö sä junista?
No en halua kuvailla mutta videoita oon tykänny kattoo.
 
vierailija
Mitäs vikaa junien kuvaamisessa on! Ei mitään!
Mitäs vikaa Aspergerin syndroomassa on! Ei mitään!

Jotkut syntyy vasenkätisiksi ja jotkut asseiksi!
Ei siinä ole mitään vikaa!

Vika on siinä, että joiltakuilta täysin puuttuu
kyky sietää erilaisuutta!
 
vierailija
9MM

. Mut joo junien tuijottaminen ja kuvaaminen ei mun mielestä oo mikään ongelma terve harrastus. Tiedän esim yhden lääkärin joka paljon bongailee lintui jne
_____
No onhan siinä nyt valtava ero kun harrastaa eläimiä tai sitten terästä ja tekniikkaa jonka saapumisen voi katsoa aikataulusta. Tuntui kyllä tosi hoopolta kun kerran laskeuduttiin Englannissa lentokentälle niin siellä oli 10:iä ihmisiä kaukoputkien kanssa katsomassa laskeutuvia koneita 🤣
 

Yhteistyössä