miksei jotkut ihmiset katso kameraan??

• Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmettelen"
Ihmetyttää suuresti! Miksei jotkut ihmiset katso kameraan, kun kuvia otetaan???

Tässä kuvia katselen ja tää yksi henkilö ei katso missään kuvissa kameraan päin! Ei siis ole kyseessä tilannekuvat, vaan ihan varta vasten otetut kuvat!

"noo"
Ehkä ujostelee?
Tai silmät karsastaa eikä halua katsoa suoraan kohti, koska sit se näyttää rumalta?
Tai tietää, että salamavalo saa herkät silmät menemään kiinni, ja koettaa siksi katsoa vähän muualle?

"Vieras"
Myöskin minä saan migreenikohtauksen salamavalosta. Aikoinaan juuri tällaisessa tilanteessa ensimmäinen kohtaukseni tuli. Ikinä ei pidä ainakaan ottaa kenestäkään ihmisestä ns. "yllätyskuvaa",jos ei ole varma,että se ei aiheuta sairaskohtausta.

...-..
Mulla oli joskus ongelmana, että kameraan katsominen tuntui vaikealta, kun kuvaa tarkoituksella otettiin juuri jossain tietyssä paikassa ja siinä oli useampia ihmisiä eli kuvan täytyi onnistua kaikkien osalta ja silloin oli vielä käytössä filmikamerat. Tuntui siis ihan fyysisesti vaikealta, silmät menivät väkisin sirrilleen ja yritinkin katsoa siksi muualle, että näyttäsin normaalilta enkä irvistävältä. Tämä tosin lapsena, mutta olisihan tuo voinut päällekin jäädä.

Kaikki eivät pidä kuvaamisesta, eikä tarvitsekaan. Itse en tällaisia ihmisiä kameralla kiusaa, ja ryhmäkuvakin kannattaa ottaa niin että siinä on mahdollisimman vähän pönötystä ja mahdollisimman vähän sitä odotusaikaa, että koska se kuva otetaan. Pyydä vaikka ihmisiä olemaan ihan rennosti, katsomaan alas, ja sitten pyydät kaikkia katsomaan kameraan ja otat heti sen kuvan, ja toisen ja kolmannen.

Yhteistyössä