Miksei ihmiset selvitä asioita esim. googlettamalla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Jaksan aina ihmetellä, miksi ihmiset näillä keskustelupalstoilla kyselevät sellaisia asioita, jotka ihan helposti ja yksinkertaisesti selvisivät internetistä esim. googlettamalla. Johtuuko se laiskuudesta vai mistä?

niin ja ainahan voi kysyä oraakkelilta jolta saa kyllä hyvät naurut tyhmiin kysymyksiin joita itsekin tykkään kysellä. Ihan vaan huvin vuoksi ja urheilun kannalta. Eikös nämä palstat ole siksi että voi kysyä????

Miksei keskustelupalstoilla sais kysyä ihmisiltä? Täällä saa ainaki ihmisten omia kokemuksia sitte asioihin ja henk koht mä en voi sietää googlea kun se aina keksii näyttää jotain sivuja mistä ei todellisuudessa oo mitään hyötyä. Nopeemmin niitä vastauksia tuppaa saamaan täältä esimerkiks. Koita kestää.. :D

Muakin ottaa päähän kun kysellään asioita minkä saa pienemmällä vaivalla itse selvitettyä. Laiskuuttaan ei viitsitä lähteä etsimään tietoa. Keskustelu ja mielipiteitten vaihto on eri asia kun kysyä 10 kertaa päivässä koska lapsilisät maksetaan.

no mä voin tunnustaa että joskus se on se laiskuus (tai aina :D ) :ashamed: eli kun tässä koneella käy päivänmittaan aina hetken istumassa kotitöiden ym lomassa, ja kun tulee mieleen joku asia minkä tahtois tietää niin helppo näpytellä aloitus aiheesta, ja sitte seuraavan kerran ku tulee tähän istahtamaan niin tsekkaa vastaukset.

Kyllä minäkin olen joskus tätä asiaa ihmetellyt. Täällä kun vastaukset voi olla mitä tahansa ja jos oikeasti kaipaa faktatietoa ja nopeasti niin helpommin sen saa esim. googlesta/neuvolasta/lääkäriltä.

Heh, googlesta ei kyllä aina saa sitä faktatietoa ei edes wikipediasta koska ihmiset voivat vapaasti muuttaa niitä tietoja ja keksi huuhaa juttuja. Tiedonhaku voi myös olla hankalaa jos ei osaa käyttää oikeita hakusanoja tai ei osaa vaikka hakea tietoa eri kielillä. Toiseksi kivempi on saada henkilökohtaista tietoa kuin vain sitä netissä roikkuvaa irrallista tietoa joka useimmiten on kirjoitettu myös sivistyssanoja käyttäen eikä selkokielellä. Ja kolmanneksi olen aina ajatellut että keskustelupalstat on tarkoitettu asioista keskuteluun ja tiedonjakoon. Ja miten sitä tietoa saadaan niin kysymällä.

Minä olen tarvinnut apua oikeiden hakusanojen etsimisessä. Esim koiran verikorvasta löytyi paljon tietoa kunhan palstakamut olivat ensin tehneet diagnoosin. Eläinlääkäriin soitin vasta aamulla :)

Eilen etsin goolella tietoa sanasta ivory. En oikein ollut varma asiasta vaikka käytin myös kuvahakua. Palstalta tuli varmuus asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keskustelu ja mielipiteitten vaihto on eri asia kun kysyä 10 kertaa päivässä koska lapsilisät maksetaan.

tuo lapsilisäkysymys on palstan vanha traditio, samoin kuin päivän ruoka. Ennenvanhaan kyseltiin myös pyöräilykypärästä. :kieh:

Yhteistyössä