miksei hevari/punkkari/hippi tms äiti saisi antaa lapselleen vanhanaikaista ja "normaalia" nimeä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saga

Vieras
miksi oletetaan automaattisesti, että lapsesta tulee suunnilleen luna aleksandra tai peppi vanessa tai sisu marius... ihania nimiä ovat, mutta jos tahtoo lapselleen vanhan nimen... :headwall:

Mitä väliä sillä on mitä kukakin olettaa? Parasta on viitata kintaalle kaikenmaailman stereotypioille ja oletuksille, ja antaa sellainen nimi kuin itse haluaa. =)

punk/hevi/rock-henkinen pariskunta täällä ja nimeksi poika sai vilho. jonkin verran kummeksuntaa tuttava- ja kaveripiirissä aiheutti. olis varmaan pitänyt olla joku lucius, damon tms... ;)

Meille taas on kummasteltu sitä kun emme pue lastamme mustiin kuten itseämme :D. Minusta leikki-ikäisellä on oikeus pukeutua kirkkaisiin, iloisiin väreihin- ehtii tutustua mustaan kunnolla viimeistään kouluiässä kuitenkin ;). Ja eipä tuo näytä valittavan äidin vaatevalinnoista.

hei! meillä myös lapsella vanhanaikainen perinteinen nimi =) haluisin kysyä teiltä, oletteko kohdanneet syrjintää massamammojen silmissä perustuen ennakkoluuloihin joita mahdollisesti poikkeava ulkonäkönne heissä aiheuttaa? Minä olen ja raivoissani siitä. Lapsen takia minä leikkaan ja värjään tän rokkitukan pois ja ostan ihka oikean TUULIPUVUN!

Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
hei! meillä myös lapsella vanhanaikainen perinteinen nimi =) haluisin kysyä teiltä, oletteko kohdanneet syrjintää massamammojen silmissä perustuen ennakkoluuloihin joita mahdollisesti poikkeava ulkonäkönne heissä aiheuttaa? Minä olen ja raivoissani siitä. Lapsen takia minä leikkaan ja värjään tän rokkitukan pois ja ostan ihka oikean TUULIPUVUN!

Ei älkää ostako niitä suhinahousuja, rasvaista miestukkaa ja nyrpeää ilmettä. Olkaa niinkuin itse tuntuu parhaimmalle! Paljon ihailtavampaa :D

Kuules, Hevari/punkkari yksinhuoltaja isä avaa sulle asiaa.. Mulla on 2 lasta tyttö ja poika..

Nimet ovat
Kalle Juhani ja Miia Kristiina

Nämäkö nimet turhan omituisia? Vanhoja ja kauniita. Salkkareiden mukaan, kun kerta sukunimikin on melken Laitela ainoastaan 3-kirjaimen ero, lisäksi mun lempi hahmot salkkareista aikoinaan.

Yhteistyössä