Miksei äidinmaidonkorviketta voi pakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetteleväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetteleväinen

Vieras
Meillä käytetään NANia 9 kk vauvan aamu- ja iltapuurossa, ja olen ottanut tavaksi pakastaa tetrasta ylijääneen NANin jääpalarasioissa. (Kun se ei säily kuin vuorokauden, enkä saa käytettyä koko tetraa niin nopeasti, kun sitä ei muuhun käytetä. Jauhettakaan en ole viitsinyt ostaa...) Niitä jääpaloja on hyvä sitten lisätä kuumaan puuroon. Siten puuroon tulee makua maidosta ja lisäksi puuro jäähtyy tosi nopeasti! Eikä vauvalle mitään vaivoja ole siitä ainakaan tullut. Juotavaksi en ole sitä pakastettua maitoa antanut, vaan ainoastaan siis puuron joukossa.

Yritin etsiä tietoa äidinmaidonkorvikkeen pakastamisesta netistä, mutta tuloksetta. Eli monessa paikassa, myös nettipalstojen keskusteluissa, sanotaan vain ettei äidinmaidonkorviketta saisi pakastaa, mutta ei syytä. Olenkin miettinyt, että MIKSI äidinmaidonkorviketta ei saa pakastaa?? Onko jollain tietoa tästä?

Mielestäni voi pakastaa. Kysyin aikoinaan muistaakseni asiakaspalvelusta kun asia oli minulle ajankohtainen, mutta kannattaa vielä tarkistaa asia ko. tuotteen valmistajalta.
Siitä kun on jo hurahtanut 3 vuotta, kun itse sitä pakastin.

Mielestäni voi pakastaa. Kysyin aikoinaan muistaakseni asiakaspalvelusta kun asia oli minulle ajankohtainen, mutta kannattaa vielä tarkistaa asia ko. tuotteen valmistajalta.
Siitä kun on jo hurahtanut 3 vuotta, kun itse sitä pakastin.

Voiko Muksu-tuotteita pakastaa?

Emme suosittele Muksu-tuotteiden pakastamista.

Muksu-vellejä voi kuitenkin tarvittaessa pakastaa, mutta tuotteiden maku- ja rakenneominaisuudet ovat aina parhaimmillaan tuoreina, heti avaamisen jälkeen ja säilytysohjeen mukaisen säilytyksen ajan. Pakastaminen vaikuttaa aina huonontavasti tuotteiden makuun ja rakenteeseen. Siksi suosittelemme Muksu vellien käyttämistä tuoreena tai enintään yhden vuorokauden kuluessa tuotteen avaamisesta jääkaapissa säilytettynä. Mikäli kuitenkin haluat kokeilla Muksu-vellien pakastamista, arvioitu syötöstä ylijäävä velli tulee siirtää heti pakkauksen avaamisen jälkeen puhtaaseen pakastusrasiaan ja pakastaa tuote. Tuotteen pakastamista avatun pakkauksen yhden vuorokauden säilytyksen jälkeen ei suositella.

Muksu-puurojen ja -jogurttivalmisteiden pakastamista ei suositella.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä