V
"vieras"
Vieras
Tuntuu, ettei vauvani pidä minusta. Kitisee ja on tyytymätön. Laulan, loruttelen ja leikin vauvan kanssa paljon, mutta silti isän kanssa leikit on hauskimmat ja isi saa helpolla hymyn kun minä joudun suunnilleen päälläni seisomaan. Vauva ei katso minua ollessaan rinnalla ja pitkään katsoi ohi ja katsekontaktia oli vaikea saada. Nyt kyllä katsoo ja seuraa jo. Olen miettinyt että olenko tehnyt jotain väärin. Eikö äidin pitäisi olla se kivoin, kun on paikalla aina? Vauva ei vierastakaan, vaikka on siis jo 4kk. Jos joku vieras nyt ihan naamaan tulee kiinni kovalla metelillä niin itkee kyllä, muttei vauva välitä kenen sylissä on. Vauva syntyi 6 viikkoa etuajassa, ja tuntuu, että tärkeimmät hetket jouduimme olemaan erossa kun vauva oli keskolassa.
Voiko olla, ettei vauva vain pidä minusta? Jos olen jotenkin epämiellyttävä kun varsinkaan öisin en jaksa olla aina niin ymmärtäväinen kitinää kohtaan, vaan hoidan vauvan yleensä nopeasti turhia höpöttämättä, kun taas isä juttelee vauvalle öisinkin, jos vauva sattuu heräämään. Mitä asialle voi tehdä?
Voiko olla, ettei vauva vain pidä minusta? Jos olen jotenkin epämiellyttävä kun varsinkaan öisin en jaksa olla aina niin ymmärtäväinen kitinää kohtaan, vaan hoidan vauvan yleensä nopeasti turhia höpöttämättä, kun taas isä juttelee vauvalle öisinkin, jos vauva sattuu heräämään. Mitä asialle voi tehdä?