Miks tatuointi nousee aina joskus koholle?

Miulla kans muutama kuva nousee koholle, mut nousee vaan osittain, et jos vaikka kutisee jostain kohtaa ja raavin, ni se kohta nousee koholle.

Mites muuten tuo, et ois tehty liian syvälle, ku kohoaa siis vaan osittain ja esim. koko säären pituisesta kuvasta saattaa kohota vaan muutama cm ääriviivaa tai muuta. Ja kuitenkin koko kuva on samalla syvyydellä...ni silloinhan jos ois tehty liian syvää, ni pitäis koko kuvan kohota? Vai?

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Miulla kans muutama kuva nousee koholle, mut nousee vaan osittain, et jos vaikka kutisee jostain kohtaa ja raavin, ni se kohta nousee koholle.

Mites muuten tuo, et ois tehty liian syvälle, ku kohoaa siis vaan osittain ja esim. koko säären pituisesta kuvasta saattaa kohota vaan muutama cm ääriviivaa tai muuta. Ja kuitenkin koko kuva on samalla syvyydellä...ni silloinhan jos ois tehty liian syvää, ni pitäis koko kuvan kohota? Vai?

Ääriviivathan tehdään ensin ja aivan erilaisella päällä kuin "täyttö", joten saattaa mennä syvempään, koska siinä on kapeampi pää.. Näin ainakin olen kuullut.. mikään ammattilainen en toki ole..

Alkuperäinen kirjoittaja Uniriepu:

Ääriviivathan tehdään ensin ja aivan erilaisella päällä kuin "täyttö", joten saattaa mennä syvempään, koska siinä on kapeampi pää.. Näin ainakin olen kuullut.. mikään ammattilainen en toki ole..

Mut mietinkin vaan, et ku välillä tuo miunkin kuva nousee osittain koholle myös värityksistä, eikä vaan ääriviivoista. Ja ihan yhtä syvälle ne on tehty. Sen neulan syvyyden kun aina katsoo, niin tulee yhtä paljon tuubista ulos linerit kuin muutkin neulat.

Mut mietinkin vaan, et ku välillä tuo miunkin kuva nousee osittain koholle myös värityksistä, eikä vaan ääriviivoista. Ja ihan yhtä syvälle ne on tehty. Sen neulan syvyyden kun aina katsoo, niin tulee yhtä paljon tuubista ulos linerit kuin muutkin neulat.

Miten laaja se sun tatuointi on? Kun vaihteleehan ihon paksuuskin.. Tuli vain mieleen, että jos on vedetty esim nilkasta ja säärestä yhtä syvälle niin varmasti nilkasta nousee koholle.. luulisin..

Miten laaja se sun tatuointi on? Kun vaihteleehan ihon paksuuskin.. Tuli vain mieleen, että jos on vedetty esim nilkasta ja säärestä yhtä syvälle niin varmasti nilkasta nousee koholle.. luulisin..

nilkasta polven alle. Mut eniten se aina nousee yläosista ku sieltä kutiaa iho enemmän :D Mut samoin käy miltei kaikille tatuoinneilleni ja niitä on aikas monta...

Otin vuosia sitten tatuoinnin alaselkään ja se tikattiin liian syvälle.. musta väri muuttui todella nopeasti harmahtavaksi ja tatuointi nousi koholle.. kun menin tatuoijalta kysymään niin kehtasi väittää, että kohoaminen johtui lihomisesta..olin lihonut ehkä 2 kiloa, jotka sitten ilmeisesti kaikki olivat tulleet alaselkään.. :laugh: pari vuotta myöhemmin vaihdoin paikkakuntaa, menin toiselle tatuoijalle, joka tiesi edellisen paikan missä olin käynyt. Sanoi heti, että edellisellä tatuoijallani oli tapana olla vähän "kova kourainen".. uusi tatuoijani tikkasi tatuointini uudelleen ja melkein kaikki kohoumat hävisivät!!!! Ja on muuten musta ;)

Se "erilainen pää" on vaan enemmän tai vähemmän neuloja rinnakkain... ääriviivat tehdään yhdellä neulalla, väritys useammalla...

Ääriviivoihin ei todellakaan käytetä yhtä neulaa. Yleensä neulan paksuus on 0,2mm jolloin ääriviiva olisi hiuksen paksuinen.
Itse käytän yleensä 7RL -neuloja (RL=Round Liner), joilla ääriviivasta tulee n. 1mm levyinen. Muistaakseni kerran olen käyttänyt 1RL -neulaa...

Yhteistyössä