Miks sanotaan että vika on hihnan toisessa päässä kun vihaisista koirista puhutaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Joo niin onkin, kaikki kai sen tietää. Se ei silti poista sitä tosi asiaa että koirat voivat olla vaarallisia. Mitä väliä missä se vika on, kun pelätä kumminkin saa? Monesti koiranomistajat puolustelevat koiransa puremista sillä että kun vastaantuleva heilutti kättään. No helvetti, kai sitä nyt saa heilutella käsiään vaikka lenkillä ollessa miten haluaa.. Ilman että pitäis pelätä että joku huonosti koulutettu rakki hyökkää kimppuun.

ja muutenkin koiraihmiset puolustelee aina sitä kun koira puree tai raatelee tai jopa tappaa jonkun. Kun se vika oli siinä IHMISESSÄ mukamas, tai omistajassa.
Kyllä mä sen tajuan, että toki se koira puree jos sitä menee kiusaamaan jne. Mutta sellainen koira on VAARALLINEN joka puree siksi kun kokee jonkun normaalin asian uhkaavana. Vaikka ohi juoksevan ihmisen.

Minä en voi jokaisesta vastaantulevasta koirasta tietää onko se hyvin koulutettu, en voi tietää millainen ihminen siellä hihnan toisessa päässä on. Eli toisinsanoen, pelätä saa.

tässä taas joku järjenjättiläinen...hyvänen aika sentään! kyllähän koira koulutusta tarvitsee ja se vika on yleensä aina siellä hihnan toisessa päässä, jos ei ole osannut koiraansa kouluttaa. erikseen ovat luonnevikaiset koirat...että heiluttele nyt hyvä ihminen käsiäsi vaan jatkossakin lenkillä käydessäsi.

mä en tajua mitä ajat takaa...

Siksi niin sanotaan kun se asia on niin. Ja sä ymmärrät sen. Ok?

Et tietenkään voi tietää koirasta etkä ihmisestä. Etkä voi tietää myöskään ihmisestä joka tuolla kulkee ilman koiraa, se voi olla vaikka sarjaraiskaaja. Ikinä ei voi tietää, eli pelätä saa kyllä kaikkea jos kaikkea alkaa pelkäämään. Mutta järkeä kun käyttää ja noudattaa perusvarovaisuutta vieraiden ihmisten ja koirien suhteen niin suurin osa pärjää ihan mukavasti yli elämän...

...kuin että tupakanpoltosta tulee syöpä, ei kannata polttaa tupakkaa!

ELI: väärin käsitellystä/kouluttamattomasta koirasta tulee vaarallinen, ei kannata käsitellä väärin!

Tietenkään jälkiviisaus ei pelasta enää kummassakaan tapauksessa. Mutta huonot esimerkit ovat varoituksena muille...

No sitä mä ajan takaa, että kun koira puree, ja siitä kertoo jollekin niin heti vastauksena on että "Omistajassa se vika on!!!" No niin onkin yleensä? Ei se sitä tosiasiaa poista että pureva koira on vaarallinen ja joutaisi mennä piikille.

Kouluttamaton koira on vaarallinen. Kyllä se on ihmisen moka,jos ottaa haastavan rodun edustajan eikä vaivaudu kouluttamaan sitä,tietäen että kyseisessä rodussa on aggressiivisia piirteitä ehkä enemmän kuin muissa. Siksi. Koira ei varmaan ole itse pyytänyt päästä lemmikiksi,kyllä ihminen on se joka päätökset tekee ja kantaa vastuun teoistaan. Eli rautalangasta: Jos et aio kouluttaa koiraa,mutta olet tietoinen sen virheistä,vika on sinun.

No sitä mä ajan takaa, että kun koira puree, ja siitä kertoo jollekin niin heti vastauksena on että "Omistajassa se vika on!!!" No niin onkin yleensä? Ei se sitä tosiasiaa poista että pureva koira on vaarallinen ja joutaisi mennä piikille.

Kyllä,mutta joku ihminen on sen päätöksen tehnyt että kuljettelee sitä vaarallista koiraa pitkin pitäjiä,ilman että hakee apua tilanteeseen jota ilmeisesti ei osaa itse korjata.

On kyllä tosi ärsyttävää, että koirien vihaisuus tai remmirähinä yms. lasketaan automaattisesti koiran luonneominaisuudeksi, myös omistajiensa taholta. Mä olen nähnyt niin monta pilalle opetettua koiraa, että ei ole tosi. Yhden tutun koiran sain ojennettua pelkällä tuimalla katseella, kun omistajat puolestaan SILITTIVÄT koiraa aina sen ollessa agressiivinen meidän koiraa kohtaan. Missä meni vikaan? He eivät siis tajunneet mitä tekivät väärin, joka ainoa kerta.

Toinen esimerkki on se, että jos huomaamattaan kiristää koiran hihnaa kun toinen koira tulee vastaan, oma koira oppii että hätätilannettahan tämä on. Jos tätäkään ei tiedosta, niin koiran syyksihän sen remmihermostuneisuuden kaikki laskevat, sekä tietämätön omistaja, että ulkopuoliset. Todella moni kiristää hihnaa vastaantullessaan, vaikka mitään syytä sille ei olisikaan. Toki koiran luonne sen verran vaikuttaa, että ketkä on alttiita hermostua näistä tiedostamattomista vihjeistä.

[QUOTE="no niin";22828849]että heiluttele nyt hyvä ihminen käsiäsi vaan jatkossakin lenkillä käydessäsi.[/QUOTE]

Tämä asenne joskus ärsyttää, ja se että aina etsitään vikaa siitä ketä on purtu. Vaikka joku lenkkeilijä heiluttelisi niitä käsiään ja häntä puree koira niin kenen vika? Koiranomistajat usein tuntuu luulevan että kaikki joko rakastaa juuri heidän koiraansa tai osaa käyttäytyä koirien kanssa. Kaikki eivät osaa, eikä ole edes pakko.

[QUOTE="vieras";22829015]Kyllä,mutta joku ihminen on sen päätöksen tehnyt että kuljettelee sitä vaarallista koiraa pitkin pitäjiä,ilman että hakee apua tilanteeseen jota ilmeisesti ei osaa itse korjata.[/QUOTE]

Niiiiin, kyllä minä sen ymmärrän. Ymmärrän että minkä tahansa eläimen käytös riippuu pitkälti omistajasta.

Tämä asenne joskus ärsyttää, ja se että aina etsitään vikaa siitä ketä on purtu. Vaikka joku lenkkeilijä heiluttelisi niitä käsiään ja häntä puree koira niin kenen vika? Koiranomistajat usein tuntuu luulevan että kaikki joko rakastaa juuri heidän koiraansa tai osaa käyttäytyä koirien kanssa. Kaikki eivät osaa, eikä ole edes pakko.

Niinpä! Jos olen normaalisti lenkillä ja joku koira sattuisi puremaan sen vuoksi että heilutin kättäni koiran mielestä joten uhkaavasti, niin onko se ihan oikeasti minun vikani?

Mua taas ärsyttää se, että niputetaan koiranomistajat yhdeksi massaksi, joka ajattelee ja toimii tietyllä tavalla. Ovatko kaikki kissanomistajat samanlaisia, entä ajattelevatko akvaarioharrastajat tietyllä tavalla? Niinpä... Ihan sama prosenttiosuus koiranomistajista on idiootteja kuin koirattomasta väestöstäkin.

Yhteistyössä